Automatiserad surfning, surfrobotar

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
Konservburk

Automatiserad surfning, surfrobotar

Inlägg av Konservburk »

Nedanstående inlägg har avdelats från en annan tråd. Inläggen handlar om hur man automatiserar websurfning. Välkomna med inlägg i detta ämne. /ycc
- - - -
ycc skrev:Synd att det blir så mycket manuellt copy/paste.Jag har alltid tyckt att det ä'r konstigt att det inte finns fler metoder för "automatisk surfning". Jag vet inte om någon textbaserad weblä'sare kan automatisera den processen???
Det går att få till relativt enkelt med t.ex. curl. Lite krångligt blir det eftersom man måste loopa igenom flera sidor, men det är fortfarande fullt automatiserbart.
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Användarstatistik

Inlägg av ycc »

Nu blir jag ännu mer OT, men jag tycker generellt att "automatiserad surfning" är ett förvånansvärt krångligt område. curl och wget har ju sina begränsningar, jag vet inte om man ens blir av med html-koden. Jag brukar text-dumpa med lynx istället om det gar.

Kommer man sedan in på klickning blir det förvånansvärt krångligt. Att t.ex. bara göra en så enkel sak som att öppna sin gmail (eller usch - hotmail), kolla om det finns nya meddelanden och i så fall spara dessa på disken. Denna uppgift är ju störtenkel för vilken datanovis som helst, men jag har inte sett något skript som klarar detta ännu.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Användarstatistik

Inlägg av Konservburk »

ycc skrev:Nu blir jag ännu mer OT, men jag tycker generellt att "automatiserad surfning" är ett förvånansvärt krångligt område. curl och wget har ju sina begränsningar, jag vet inte om man ens blir av med html-koden. Jag brukar text-dumpa med lynx istället om det gar.
Den som bryr sig om att vi glider mer och mer från ämnet kan ju dela tråden (moderatortätheten är hög i den här tavlan).
ycc skrev:Kommer man sedan in på klickning blir det förvånansvärt krångligt. Att t.ex. bara göra en så enkel sak som att öppna sin gmail (eller usch - hotmail), kolla om det finns nya meddelanden och i så fall spara dessa på disken. Denna uppgift är ju störtenkel för vilken datanovis som helst, men jag har inte sett något skript som klarar detta ännu.
Att du inte har sett något skript beror inte på att det är omöjligt att skapa ett sådant (jag skulle kunna fixa det på någon halvtimme). Den egentliga anledningen är att det finns betydligt bättre sätt att göra det på...

http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=13287
http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=78799
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"