När jag stänger locket på min bärbara....

dysfunctional

När jag stänger locket på min bärbara....

Inlägg av dysfunctional »

...så loggas jag ut! Och när jag öppnar locket, ser jag inloggningsskärmen en kort stund, sen försvinner den, för att återvända efter en stund. Nu får jag logga in och fortsätta arbetet.

Mycket störande om jag tex har öppna dokument som jag inte sparat, och råkar stänga locket! Då försvinner all information som inte sparats...

Jag har ställt in under "strömhantering" att datorn inte ska göra nånting när jag stänger locket, ändå blir det såhär.

Jag kör edgy på en Dell Latitude c510. Har för mig att det var likadant på dapper men minns inte exakt.

Väldigt tacksam för lite vägledning här...

EDIT: Testade att välja något av de andra alternativen som fanns under "strömhantering" för vad som helst är ju bättre än detta, hehe, men det händer samma sak oavsett vad jag ställer in...
ubuntu user #10385.
dysfunctional

SV: När jag stänger locket på min bärbara....

Ingen som har en aning? Börjar verkligen gå mig på nerverna detta...
ubuntu user #10385.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

När jag stänger min bärbara stänger den av skärmen/sätter på skärmsläckare. Samtidigt krävs då lösenord för att komma tillbaka, men jag loggas definitivt aldrig ut. Är du säker på att du verkligen loggas ut?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
dysfunctional

Helt säker, testade igen nyss. Jag kommer till inloggningsskärmen och gnome laddas in på nytt när jag loggat in. All eventuell data jag inte sparat förloras.

Hur kan det bli såhär tråkigt? ??? ??? ??? ???
ubuntu user #10385.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"