Verkar som Ulsak glömt bort oss.
Om har inte dyker upp så får du ta ett beslut om du vill försöka aktivera den proprietära drivrutinen. Det borde fungera men man vet aldrig.

hehe, jag jobbar kvällstid..har inte hunnit kolla ( har rast f.n..)
Bowmore skrev:Henrik Jansson skrev:Hittade detta under "Hårdvarudrivrutiner"
Accelererad grafikdrivrutin för ATI
Status: Används inte
Det betyder att den AMD/ATIs proprietära drivrutin
inte är aktiverad.
Det var vad jag misstänkte. Orsaken till den höga lasten är att den öppna versionen inte utnyttjar DP (device processor) på grafikkortet utan får istället göra en stor del att processeringen i datorns CPU.
Du borde kunna aktivera den men det finns en liten risk att du inte kommer in igen efter en återstart. Det går att fixa i så fall, men vi inväntar vad Ulsak har att säga först

Sorry för sent svar.
Jag har alltså en Fujitsu Siemens Amilo li 1718 Intel Dual Core.
I den finns en integrerade ATI Radeon Express X200M .
Den har klara problem med de senare propritiära från 8.10. Jag fick en seriös krasch när jag försökte meckla in ATI:s 9.3 drivisar med den senaste kärnan (då) som var 2.6.27.12. Jag backade tillbaka till 2.6.27.11 och då funkade det igen ett tag. Misstaget jag gjorde det var att åter ge mig en ännu senare drivis 9.4 ( tror jag) och jag kunde inte komma ur det hur än jag huffade och puffade. ( som tur var hade jag backat upp det viktigaste och kunde göra en ominstallation.
Nu funkar de öppna drivrutinerna mycket bra. Jag kör Jaunty utan problem med dessa.
Vad det gäller de propritiära så säger den "inofficiella" drivrutinssupportsajten för amdccl att just radeon X200M inte har ett bra stöd.