Wubi 9.04 startar inte?

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
calinox
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Wubi 9.04 startar inte?

Inlägg av calinox »

Hej!

Jag tänkte återigen installera ubuntu men nu är det konstigt nog så att wubi inte vill starta upp för installation i windows. Istället laddar det bara några sekunder men sedan händer ingenting, installationsrutan kommer aldrig upp. Har aldrig varit med om detta med de två versionerna av wubi tidigare.

Någon som känner till problemet och vet vad man kan göra?

Alex
Stå aldrig still.
Bild
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Wubi 9.04 startar inte?

Inlägg av Pink Panther »

Du kan börja med att försäkra dig om att alla äldre Wubi installationer är bortagna i minsta beståndsdel. Det gör med valfritt avinstallations program för Windows. Förslag är Revo Uninstaller för Windows. Detta kan vara en orsak till att det inte funkar för dig med Wubi 9.04.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
calinox
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av calinox »

Hittade tyvärr ingen gammal wubi att radera med Revo eller CC Cleaner så det funkar fortfarande inte. Vad kan jag mer göra tror ni?
Stå aldrig still.
Bild
Användarvisningsbild
Dr Phil
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Dr Phil »

Hejsan!

Jag tänkte installera Ubuntu på datorn, först trasslade jag en stund med att försöka få över hela härligheten till en skiva, men till slut bestämde jag mig för att testa något annat sätt. Då verkade wubi extremt enkelt i jämförelse med de andra alternativen.

Saken är att jag har exakt samma problem som Calinox, det laddar i en eller två sekunder men själva programmet dyker aldrig upp. >:(
Jag testade att skaffa Revo uninstaller, tyvärr dök inte wubi/ubuntu upp i listan. =(
Jag vet att jag har suttit och försökt installera Ubuntu förr, det kanske var ett halvår sedan nu.
Men jag vet inte riktigt hur långt jag kom, jag vet att jag satte igång installationen ifrån live CDn. Men jag tror aldrig jag lyckades starta Ubuntu sedan. ;D
Jag har två hårddiskar, så jag (försökte) installera Ubuntu på nummer två då, men nu har jag inte lyckats med något alls känns det som.

Dessutom ligger Ubuntu alternativet fortfarande kvar när man bootar datorn, men när man klickar på det så klagar Vista på någon fil som fattas.
Tacksam för all hjälp, vill så evinnerligt ha ett fritt operativsystem på burken. =)

/Simon

EDIT: Kan tillägga att processen dyker upp ungefär en eller två sekunder i taskmgr, men ingen ruta eller liknande syns.
Bild
Användarvisningsbild
Dr Phil

Inlägg av Dr Phil »

Någon som har en idé?

*BUMP*
Användarvisningsbild
Dr Phil

Inlägg av Dr Phil »

Problemet har löst sig för mig, jag struntade i att köra wubi och skaffade mig ett ordentligt brännarprogram istället, jag rekommenderar alla att använda ImgBurn.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"