Vista bootar men skärmen standby

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Vista bootar men skärmen standby

Inlägg av Hyptony »

installerade ett nytt moderkort allt gick bra men sen näe jag skulle "boota" så startade datorn och fläktarna men skärmen är bara i stand by läge.

Hur löser jag detta ?

inte q6600
ASUS 9800gx2
Kingston RAM 3gb
ASUS P5N32-SLI Premium/WiFi
Maxtor 300gb harddrive
LLG 22" Flatorn
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Vista bootar men skärmen standby

Inlägg av Cadryc »

Anta att du inte får någon som helst text på skärmen vid uppstart. Verkar som att skärmen inte känner av nån signal, antar att grafikkortet fungerar. Du har inte glömt nån strömsladd till den? Har skärmen både VGA- och DVI-anslutningar, kolla isf i skärmens menyer så att den inte är manuellt inställd på enbart analog (VGA) eller digital (DVI).
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Hyptony »

Hittar inget om VGA elr Digital i skärmensinställningar, några andraförslag? jag testade med min kompis grafikkort som funkar på hans dator, och skärmen funkade på en annan dator, så jag v et inte hur jag fixar detta.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

När du testade med kompisens grafikkort, funkade skärmen?

Är det VGA eller DVI du använder med ditt grafikkort, med kompisens grafikkort och då skärmen fungerade på den andra datorn?

Vad är det för märke/modell på skärmen?

I skärmens menyer kan det även stå nåt i stil med signalkälla, bildkälla etc, som man kanske kan ställa på manuellt eller auto.

Har du möjlighet att testa med ditt grafikkort i en annan dator?

Lyser några lysdioder på moderkortet, kolla i moderkortets manual om det kan vara en felkod.

Har moderkortet två platser där du kan sätta grafikkortet? Tex många moderkort har två PCI-express-platser för grafikkort, testa isf den andra. (Vanligtsvis brukar det vara den övre som gäller med ett kort).

Kan även kolla i moderkortets mannual och återställa cmos, men jag tror inte det hjälper.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"