Kul Citat!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Kul Citat!

Inlägg av Okänd »

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
Thomas Treshold, Tågingenjör, 1835

"Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer"
Thomas Watson, IBM, 1943

"Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur"
Aristoteles, filosof för en hel del år sedan

"Vem tusan vill höra skådespelare tala"
H M Warner, Warner Bros, 1927

"Det är osannolikt att människan någonsin kommer att utnyttja atomens kraft"
Robert Millikan, nobelpristagare i fysik 1923

:D
Användarvisningsbild
Hellzon
Kontakt:

SV: Kul Citat!

Inlägg av Hellzon »

DimensionX skrev: "640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981
Well, det borde det ju, men:
"The most amazing achievement of the computer software industry is its continuing cancellation of the steady and staggering gains made by the computer hardware industry." - Henry Petroski
;D
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?" -John Maynard Keynes
Mitt naiva bloggande om Linux och Ubuntu
Okänd

Inlägg av Okänd »

:D

Lite fler citat.

< Ungdom >

"You can only be young once. But you can always be immature."

"Ungdom är ett fel som går över med åren"

< Karriär >

"Var snäll mot de du möter på vägen upp, för du kommer att möta dem på vägen ned"

< Misslyckande >

"Nothing ever is a complete failure, it can always serve as a bad exemple"

< Oscar Wilde >

"När alla håller med mig får jag oftast en känsla av att jag måste ha fel"

"Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta.”

"Det finns bara en sak i världen som är värre än att folk pratar om en och det är att de inte pratar om en."

"Skandal är skvaller som blivit tråkigt genom moral."

"Jag tycker inte om arbete ens när andra utför det."

"Jag kan motstå allt utom frestelse."

"Jag litar på att du missförstår mej."

"Alla stora idéer är farliga."

"Jag arbetar hårt med att lata mej."

"Bästa sättet att lyckas är att överdriva."
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Ja, det finns en och annan felbedömning av tekniken genom historien. Jag skall snygga upp det här om jag hittar exakt vem det var.. i vilket fall så var det en filur som sådär kanske år 200 f.v.t.b. sade att allt som går att uppfinna är nu uppfunnet.

Gissa om det var fel ;)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag lägger till några av dem jag har samlat ihop:

"Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ert fall är jag beredd att göra ett undantag".
Groucho Marx

"Han har det typiska engelska ansitet. Man behöver bara se det en gång för att glömma det för alltid"
Oscar Wilde

"Erfarenhet är vad man brukar kalla sina misstag"
Oscar Wilde

"Han var en man med en lysande framtid bakom sig"
J B Priestley

Förresten, saknar inte ni de där tändsticksaskarna med citat på som fanns för en del år sen? Jag gör det. De var en stor källa till förnöjelse.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

:)
Till DeepThought
Du skrev:
Ja, det finns en och annan felbedömning av tekniken genom historien.
Jag skall snygga upp det här om jag hittar exakt vem det var.. i vilket
fall så var det en filur som sådär kanske år 200 f.v.t.b. sade att allt
som går att uppfinna är nu uppfunnet.
Jag har inget namn eller så, men det lär ha varit en tjänsteman vid den amerikanska
motsvarigheten till vårt patent- och registreringsverk som gjorde ett uttalande
i en av deras tidningar vid tiden för millenieskiftet 1800/1900, eller strax därefter.

Hur mycket fel i detta han sedan hade, fick han antagligen inte se medan han
vandrade här, men månne han sitter på ett rosa moln och själv klädsamt rodnar,
när han blickar ned på oss och den värld vi lever i idag?  ;D

Ha det gott, allesammans

Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
A. Einstein

"In heaven all the interesting people are missing."
Friedrich Nietzsche

"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche

"I want freedom for the full expression of my personality."
Mahatma Gandhi

"When anger rises, think of the consequences."
Confucius

"Always forgive your enemies; nothing annoys them so much."
Oscar Wilde

"If the automobile had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside."
Robert X. Cringely, InfoWorld magazine

"There is no reason for any individual to have a computer in his home."
Ken Olsen (1926 - ), President, Digital Equipment, 1977

"If a dog jumps in your lap, it is because he is fond of you; but if a cat does the same thing, it is because your lap is warmer."
Alfred North Whitehead (1861 - 1947)

"I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals."
Sir Winston Churchill (1874 - 1965)
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 15 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

"Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur"
Jag har funderat över den här ett par dagar och kommit fram till att vi helt skall lägga om vårt kosthåll här hemma..... ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev:
Jag har funderat över den här ett par dagar och kommit fram till att vi helt skall lägga om vårt kosthåll här hemma..... ;)
LOL!!  ;D ;D ;D
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

"Softwere is like sex, it's better when it's free" ~ Linus
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Okänd

Inlägg av Okänd »

Demokrati är det samhällssystem där du säger vad du tycker och gör som du blir tillsagd. Gerald Barry

Demokrati är ett styrelseskick byggt på meningsutbyte. Problemet är att det blir effektivt först när folk slutar utbyta meningar. Clément Attlee

Majoriteten är så klok som dess klokaste medlem, om den lyssnar på honom. Om inte, är den inte klokare än dess dummaste medlem. Ambrose Bierce

Min dystra övertygelse är att människor endast kan enas om det som de egentligen inte är intresserade av. Bertrand Russell

Demokrati är ett förfarande varvid folket har rätt välja den som skall få skulden. Laurence J. Peter

Demokrati innebär att styra genom diskussion men det fungerar bara om man kan få folk att sluta prata. Clement Attlee

Demokratin får inte gå så långt att man inom familjen röstar om vem som är far. Willy Brandt

En demokrati är en stat där fritt meningsutbyte inte slutar med begravning. Winston Churchill

Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra. Winston Churchill

Den som inte kan skratta kan inte vara demokrat. Bernhard Vogel

Demokrati är en ovanligt svår styrelseform, eftersom regeringen skall styra ett folk som styr regeringen. Cole Setters

Demokrati möjliggör val av ett flertal inkompetenta i stället för utnämning av ett fåtal korrupta. George Bernard Shaw

Demokratin kan hotas lika mycket av harmoni och ordning som av disharmoni och oordning. Hildegard Hamm-Brücher
Okänd

Inlägg av Okänd »

"Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron." Bert Carlsson

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig." Mark Twain

"Alla vill äta vid regeringens bord, men ingen vill diska." Werner Finck

"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro." Vilhelm Moberg

"Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne." Okänd

"En del politiker är som bildäck, så nerslitna att de inte längre har någon profil."  Ralph Boller

"Om en statlig utredning hade arbetat på hästen, skulle man ha fått den första hästen som kunde böja knäleden i alla riktningar. Det enda problemet är att den inte hade kunnat stå upp." Okänd

"En revolution är som en cykel: går den inte framåt så faller den." Okänd

"Amerika regerar presidenten, men journalisterna har makten." Oscar Wilde

"En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender." Friedrich Wilhelm Nietzsche

"Dåliga politiker väljs av goda medborgare som inte röstar." George Jean Nathan

"Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras." Olle Holmberg

"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." Winston Churchill

"Jag har egna åsikter - starka åsikter - men jag tror inte alltid på dem." George W. Bush

"Jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant." Richard Nixon, om Watergate-skandalen
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"