Re medlemsmötet söndag

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Re medlemsmötet söndag

Inlägg av Okänd »

Någonstans härinne på forumet tycker jag att alla skall posta alla sina diskussionsförslag inför mötet. Detta så att alla åsikter kan komma fram och ingen känner sig sidsteppad.

Sätt ett datum och tid för sista möjlighet (och justera servertiden så att den stämmer med vår egen kanske?), men tänk på att någon (vem?) måste kunna hinna läsa igenom alla förslagen för att kunna slå ihop dem som verkar kunna samsas under samma täcke och sedan skapa en slutlig lista utifrån det.

Det här är något som jag skulle kunna tänka mig rimmar ganska väl med den öppenhet som vi vill att forumet skall verka under fortsättningsvis.

IRC-chatten....jaja.... :-\. Jag får väl försöka förlika mig med mediet, men de små, svarta kråkornas dans över skärmen gör det inte roligt. Det är så rent förbenat med irrelevant info just i pratande ögonblick. Önskedrömmen vore ju att kunna göra den "ren", som exempelvis våra större kvällstidningars chattar. Det blir så mycket mer lättöverskådligt då.

Jag har funderat starkt på att inbjuda till ett av mina rum på State of Insanity/Beware, men är litet osäker på dels anstormningen och dels lämpligheten.
Okänd

SV: Re medlemsmötet söndag

Inlägg av Okänd »

Var vänligen och byt bild. Den är inte smakfull med tanke på att vi har yngre personer här och att alla inte gillar denna sortens bilder (mig inberäknad så klart).
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Tomas Gustavsson skrev: Var vänligen och byt bild. Den är inte smakfull med tanke på att vi har yngre personer här och att alla inte gillar denna sortens bilder (mig inberäknad så klart).
Jag tänkte lite i samma banor innan jag insåg att Grön Göling INTE var en k*t sextonåring eller en äldre gubbsjuk mansgris.

Grön Göling är lite av mamma här på forumet och då tycker jag att hon får klä sig som hon vill!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

hehe  :D

Både avataren samt siggen tyder på mycket stor sjävironi...

Driva med Moulin Rouge... klart rumsrent  :D
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

jag var också lite fundersam tills jag läst dom första inläggen från Grön Göling. Fast egentligen så räcker det att läsa siggen.  ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev: Någonstans härinne på forumet tycker jag att alla skall posta alla sina diskussionsförslag inför mötet. Detta så att alla åsikter kan komma fram och ingen känner sig sidsteppad.

Sätt ett datum och tid för sista möjlighet (och justera servertiden så att den stämmer med vår egen kanske?), men tänk på att någon (vem?) måste kunna hinna läsa igenom alla förslagen för att kunna slå ihop dem som verkar kunna samsas under samma täcke och sedan skapa en slutlig lista utifrån det.

Det här är något som jag skulle kunna tänka mig rimmar ganska väl med den öppenhet som vi vill att forumet skall verka under fortsättningsvis.

IRC-chatten....jaja.... :-\. Jag får väl försöka förlika mig med mediet, men de små, svarta kråkornas dans över skärmen gör det inte roligt. Det är så rent förbenat med irrelevant info just i pratande ögonblick. Önskedrömmen vore ju att kunna göra den "ren", som exempelvis våra större kvällstidningars chattar. Det blir så mycket mer lättöverskådligt då.

Jag har funderat starkt på att inbjuda till ett av mina rum på State of Insanity/Beware, men är litet osäker på dels anstormningen och dels lämpligheten.

Är det inte nån som vill starta ny tråd med "Diskussionsförslag inför möte " ?
Det är ju högaktuellt nu  :)
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 23 gånger.
Användarvisningsbild
swe_henke

Inlägg av swe_henke »

Men det finns redan en 'yta' att skriva vad som skall upp på dagordningen. Då det har hänt saker under helgen så kanske vissa punkter inte längre är aktuella. Detta måsta man tillfråga de berörda personerna om anser jag.

Man behöver inte vara registrerad på wikin för att ändra och lägga till i dagordningen.
Är man osäker på hur man skriver så försök. det finns säkert någon som kan rätta till om det blir lite fel.

http://ubuntu-se.org/Wiki/Dagordning
MVH
Henrik S.

Kubuntu 7.04 on Amilo M-6500 (P3 800MHz, HD 20Mb, 256Mb, DVD)
FreeSCO 0.3.4 on Fujitsu ErgoPro X (P2 (Klamath) 233MHz, HD 3Gb ext2, HD 6,2 Gb ext2, 128Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ACER TRAVELMATE (Celeron 800MHz, HD 10Gb, 196Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ASUS P4S333 (P4 1.4MHz, HD 60Gb, 767Mb)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det börjar bli litet kort om tid nu. Med allt det som har hänt i övrigt, så har den allmänna debatten spritts över många trådar och forumdelar. Inför ett nytt möte så kan kanske detta tas med i beräkningarna från början, tänkte jag. Därför också förslaget att hålla mötet på söndag väldigt kort och faktiskt och sen fundera på tid och ev ämnesval för ett nytt möte.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"