Demokrati och utnyttjande av den samma.

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Demokrati och utnyttjande av den samma.

Inlägg av farmfield »

Ja, jag tycker det verkar helt sjukt att göra så... Tänk om Bossieman skulle rekommendera ett/flera av valen i röstningen, då hade ju röstningen med största sannolikhet gått åt det hållet, det säger sig själv när Bossieman har sveriges mest lästa Ubuntu-blogg...

Jag tippar att UA skulle tycka det var för djävligt om så skedde...

Och om du svarar på detta, Urban, så passa på att svara på mina tidigare frågor i samma veva!
Xcore

Inlägg av Xcore »

janne-5011 skrev:Xcore, till min stora förvåning märker jag det jag med ...lol.
Fick nästan en schizofren kris imorse :o
Trodde ärligt talat inte att det kunde hända, men när dom tycker dom kan slarva så här och ännu värre försvarar det finns ingen ursäkt för att inte säga ifrån.
Jag tycker nämligen det är viktigt med ett reko officellt svenskt Ubuntuforum.
Det tycker jag också. Hur skall annars folk trivas här. Det enda vi hört så här långt är kassa ursäkter, inget annat.
farmfield skrev:Ja, jag tycker det verkar helt sjukt att göra så... Tänk om Bossieman skulle rekommendera ett/flera av valen i röstningen, då hade ju röstningen med största sannolikhet gått åt det hållet, det säger sig själv när Bossieman har sveriges mest lästa Ubuntu-blogg...

Jag tippar att UA skulle tycka det var för djävligt om så skedde...

Och om du svarar på detta, Urban, så passa på att svara på mina tidigare frågor i samma veva!
Rekommendera var ändå snällt uttryckt, det lät "rösta på" alltså man uppmanar att det "skall röstas" på ett visst förslag, som dessutom är enda förslaget som presenteras, och till råga på allt av en som är ledare. Man häpnar minst sagt. Och inte nog med detta, det görs på IDG där alla kan läsa att det är "blåsväder" på Ubuntu-se.org

Efter detta så behöver nog ingen på IDG undra varför det är "blåsväder".
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Problemet är att bloggen Ubuntu för alla har ingen officiell status. Urban för ingen betalning eller andra fördelar. Det enda fördelen han har är att han får använda namnet Ubuntu för alla. Han har inte mer fördelar än vad jag har om jag öppnar upp någon av mina bloggar åter. Han kan i princip skriva om vad han vill i bloggen. Men syftet med bloggen på Pc för alla är att skriva om Ubuntu, men delvis skall han också täcka upp andra händelser inom GNU/Linux världen. Det har han också gjort, men mycket sparsamt. Mest har det handlat om Ubuntu. Så i princip har det inget med hans uppgifter på Ubuntu-se.org. Han kan skriva vad han vill bara det håller en nivå som inte skadar Pc för allas anseende. Så han kan använda sin blogg till att fiska röster om inte redaktionen eller redaktören anser det omoraliskt eller bryter mot några pressetiska normer. I det här fallet är det svårt att finna några hållbara argument för att så är fallet. Även om vi alla tycker det här omoraliskt och högst tveksamt förfarande av Urban. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Problemet är att bloggen Ubuntu för alla har ingen officiell status. Urban för ingen betalning eller andra fördelar. Det enda fördelen han har är att han får använda namnet Ubuntu för alla. Han har inte mer fördelar än vad jag har om jag öppnar upp någon av mina bloggar åter. Han kan i princip skriva om vad han vill i bloggen. Men syftet med bloggen på Pc för alla är att skriva om Ubuntu, men delvis skall han också täcka upp andra händelser inom GNU/Linux världen. Det har han också gjort, men mycket sparsamt. Mest har det handlat om Ubuntu. Så i princip har det inget med hans uppgifter på Ubuntu-se.org. Han kan skriva vad han vill bara det håller en nivå som inte skadar Pc för allas anseende. Så han kan använda sin blogg till att fiska röster om inte redaktionen eller redaktören anser det omoraliskt eller bryter mot några pressetiska normer. I det här fallet är det svårt att finna några hållbara argument för att så är fallet. Även om vi alla tycker det här omoraliskt och högst tveksamt förfarande av Urban. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Spelar ingen roll, så gör man inte som ledare oavsett om bloggen är hans egen eller inte.

Dvs, man säger inte till "vad folk skall rösta på" utan låter dem själva dra sin alldeles egen slutsats.

Att presentera förslag är något helt annat och inte det som gjordes.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Xcore skrev:
Pink Panther skrev:Problemet är att bloggen Ubuntu för alla har ingen officiell status. Urban för ingen betalning eller andra fördelar. Det enda fördelen han har är att han får använda namnet Ubuntu för alla. Han har inte mer fördelar än vad jag har om jag öppnar upp någon av mina bloggar åter. Han kan i princip skriva om vad han vill i bloggen. Men syftet med bloggen på Pc för alla är att skriva om Ubuntu, men delvis skall han också täcka upp andra händelser inom GNU/Linux världen. Det har han också gjort, men mycket sparsamt. Mest har det handlat om Ubuntu. Så i princip har det inget med hans uppgifter på Ubuntu-se.org. Han kan skriva vad han vill bara det håller en nivå som inte skadar Pc för allas anseende. Så han kan använda sin blogg till att fiska röster om inte redaktionen eller redaktören anser det omoraliskt eller bryter mot några pressetiska normer. I det här fallet är det svårt att finna några hållbara argument för att så är fallet. Även om vi alla tycker det här omoraliskt och högst tveksamt förfarande av Urban. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Spelar ingen roll, så gör man inte som ledare oavsett om bloggen är hans egen eller inte.

Dvs, man säger inte till "vad folk skall rösta på" utan låter dem själva dra sin alldeles egen slutsats.

Men nu är det inte så. Det hjälper inte att du, jag och många andra förbannade. Han ändrar sig inte. Därför skriver jag följande. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Men nu är det inte så. Det hjälper inte att du, jag och många andra förbannade. Han ändrar sig inte. Därför skriver. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Vad Urban gör är att säga till alla, "du skall" rösta på detta. Det är inte acceptabelt, inte ens av mig själv. Allra minst av en ledare. Att utnyttja sin egen ställning sådär är definitivt inget man bör göra.

Då ledaren tappat allt förtroende genom detta så finns inget hopp, förrän vi har en ny ledare som har allas förtroende.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Xcore skrev:
Pink Panther skrev:Men nu är det inte så. Det hjälper inte att du, jag och många andra förbannade. Han ändrar sig inte. Därför skriver. Vad vi kan göra är att själva starta upp en blogg som argumenterar för vår syn på saken. Om nu sak frågan har sjunkit till den här nivån, är det bara att gilla läget. Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.

Pink Panther
Vad Urban gör är att säga till alla, "du skall" rösta på detta. Det är inte acceptabelt, inte ens av mig själv. Allra minst av en ledare. Att utnyttja sin egen ställning sådär är definitivt inget man bör göra.
Allt du skriver är riktigt. Men faktum kvarstår är att han aldrig avgår frivilligt. Vad kan vi göra då. Inga ord hjälper. Du kan skriva hur mycket du vill. Samma kan jag, men våra ord hjälper inte. Det här utvecklat sig till skitigt men nödvändigt rävspel på hög nivå. (Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.)

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Allt du skriver är riktigt. Men faktum kvarstår är att han aldrig avgår frivilligt. Vad kan vi göra då. Inga ord hjälper. Du kan skriva hur mycket du vill. Samma kan jag, men våra ord hjälper inte. Det här utvecklat sig till skitigt men nödvändigt rävspel på hög nivå. (Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.)

Pink Panther
Jag förstår hur du känner och tänker för jag känner samma sak. Istället för att låta det gå ännu längre så tycker jag att det vore dags att försöka rädda upp forumet och få det på fötter igen. Gemenskapen är betydligt viktigare än en enda person.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther

Vet du hur jag skulle resonera om jag satt som kontaktman?

- Okey, detta funkar inte, nu får vi prova nåt annat och se om det fungerar bättre.

Jag är inte rädd att prova nåt annat om det nuvarande systemet inte fungerar, gemenskapen är viktigare.

Nu måste jag nog lämna er för ikväll. Ha en trevlig helg alla. Och då menar jag alla. :)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Xcore skrev:Pink Panther

- Okey, detta funkar inte, nu får vi prova nåt annat och se om det fungerar bättre.

Jag är inte rädd att prova nåt annat om det nuvarande systemet inte fungerar, gemenskapen är viktigare.
JA! Det är normalt att resonera på det visset. Men de här numera en personlig sak för Urban. Han sitter fast i en rävsax då kan vad som helst hända. Det handlar inte om gemenskapen. Det ära och så mycket mer som rör sig i Urbans tankevärld nu. Gemenskapen offras här för hans egna mål och ära.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Ok..så om alla startar varsin blogg och ber folk att rösta på sitt förslag så blir det väl mera rättvist?!

???
Senast redigerad av 2 Harlekin33, redigerad totalt 22 gång.
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Xcore skrev:
Pink Panther skrev:Allt du skriver är riktigt. Men faktum kvarstår är att han aldrig avgår frivilligt. Vad kan vi göra då. Inga ord hjälper. Du kan skriva hur mycket du vill. Samma kan jag, men våra ord hjälper inte. Det här utvecklat sig till skitigt men nödvändigt rävspel på hög nivå. (Urban har nu själv deklarerat reglerna det är bara spela med på samma villkor. Nu är nästan allting tillåtet. Så mina förslagskamrater agera utifrån de här förutsättningar.)

Pink Panther
Jag förstår hur du känner och tänker för jag känner samma sak. Istället för att låta det gå ännu längre så tycker jag att det vore dags att försöka rädda upp forumet och få det på fötter igen. Gemenskapen är betydligt viktigare än en enda person.
Inte vidare begåvat att dra ut det här tjafset på bloggen. Inte bra. Förmodligen ett beslut fattat i affekt. Dåligt för forumet.

I det här fallet håller jag med om att gemenskapen är viktigare än en person. Det här har gått överstyr.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

enda man kan göra nu är att uppmana alla att bojkotta omröstningen och hitta ett sätt bli kvitt urban och hans hejduk vulfgar som bara smyger med oangripen som en ond ande trots hennes medansvar så fort det går.
Hur gör man det effektivast?
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

janne-5011 skrev:enda man kan göra nu är att uppmana alla att bojkotta omröstningen och hitta ett sätt bli kvitt urban och hans hejduk vulfgar som bara smyger med oangripen som en ond ande trots hennes medansvar så fort det går.
Hur gör man det effektivast?
Det där lät inget bra!
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Nu vet jag inte hur det ser ut i stadgarna angående kontaktpersoner. Men i princip kan man avsätta vederbörande och ta bort deras funktion. Men en förutsättning för detta är att man har medlemmarnas stöd och även majoriteten av administrationen med sig. Annars lever man farligt. En ny ledning bör vara förbered att omedelbart ta tag i ledning och styrning. Annars är sådan åtgärd icke hållbar.

Pink Panther
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 20 gånger.
Linux Mint 18 Sarah
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Är det bara jag som anar försök till myteri nu på Ubuntuskeppet?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Harlekin33 skrev:Är det bara jag som anar försök till myteri nu på Ubuntuskeppet?
Jag gav bara ett luddigt svar på följande fråga: Hur gör man det effektivast?

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Nu måste jag nog lämna er för ikväll. Ha en trevlig helg alla. Och då menar jag alla. :)
Jag vill spinna lite på något som du tar upp i detta inlägg. Idag har jag funderat lite på detta. jag har gillat
Urban under den större delen av hans tid som kontaktman. Mycket av hans framtoning under dessa två år,
har varit mildrande, tankeväckande och gott att se, för gemenskapen.

Det var bl.a. sådana saker som ursprungligen gjorde, att han blev vald till kontaktman och att föra forumet
från en turbulent tid, in i "lugnare farvatten".

Större delen av de gångna två åren, har detta även varit hans kännemärke.

Sedan händer något och Urban tar en annan inriktning. Något verkar ha hänt.

På ganska kort tid, visar det sig att nu, nu är Urban själv, en som skapar de vilda farvattnen och därmed
drar ut forumet återigen, på upprört hav. Besynnerligt och tråkigt.

Jag har tänkt lite i de banor som du har skrivit om, här före, i mitt citat.

Som jag ser det, kan Urban agera utifrån två alternativ.

1. Han fortsätter på den av honom inslagna vägen. Han fullföljer att sitta en "mandatperiod" ut. Notera även,
i detta sammanhang, att vid valet en gång, av Urban, så fanns det ingen stipulerad mandatperiod. Det borde det
förvisso ha gjort, kan man tycka, men så långt tänkte ingen av oss, som var aktiva vid den tiden. Detta med
mandatperiod, det är något som i efterhand har kommit att hårdast drivas av en av våra moderatorer.

Fullföljer Urban nu att envetet sitta kvar, intill hösten och ett eventuellt nyval, så har hans tid fram till nu och
förmodligen ända fram till den dagen, att kantats av alla dessa dubier och ifrågasättanden av hans agerande.

Det kommer att innebära, att det som hitintills har hänt, under den sista tiden och det som kommer att tima
under den kvarvarande tiden, det kommer också att forma det, som kommer att vara forumets och dess medlemmars
minne av honom. Jag tror inte att den bilden av honom och hans sista månader här, kommer att bli någon
ljusare bild, i forumets historia för den som senare vill blicka bakåt.

Som det ser ut idag, ligger han fasligt nära det som jag tänker på och ser framför mig, när jag
tänker på den ledning som han själv har efterträtt. I mina ögon är det ingen vacker bild. Enbart i deras egen.
För Urban blir det förmodligen något liknande. Han kommer också att tycka, att en pöbelhop av troll och påverkade
medlemmar drev honom bort från hans "demokratiska" bygge.

I så motto, kommer de två senaste ledningarna att kunna ha ömsesidiga och likvärdiga uppfattningar om sin egen tid här,
även om de sedan, inte alls kan se likheterna, men olikheterna, från deras respektive era här inne.

2. Skulle Urban istället välja en snabbare och, förmodligen för forumets vidkommande, en avsevärt bättre väg,
då kommer förmodligen hågkomsten av den tid han arbetat här, mest att upptas av de "goda åren", fram till vårens
händelser. Blir det ingen "skandal till" i slutfasen, kan den bilden trots allt, kunna komma att målas av övervägande
positiva färger av forumets medlemmar, när de någon gång blickar tillbaks på den tid som vi just nu är inne i.

Det alternativet skulle t.ex. kunna vara detta: Forumet har fortfarande en kontaktman kvar. Forumadmins finns
kvar. Forumet är med andra ord, helt självgående ytterligare en lång tid. Fram till kommande vals avslutning,
nomineringar av nya stjärnor och val av dem, kan skötas under ledning av dessa funktioner.

Det enda Urban behöver göra och med stor heder i behåll är, att meddela kvarvarande kontaktman samt forum-
admins, sina avsikter att omedelbart ställa sin plats till förfogande. Kontakta Ubuntu.com i samma ärende och
visa hur han har lämnat över en interimsledning i avvaktan på att forumets medlemmar finner en ny efterträdare
till honom.

Detta skulle innebära att Urban, på samma sätt som Emil.S nyligen har gjort ang sitt avslut som forumadmin,
direkt skulle kunna vara en medlem bland oss andra. Fri från åtaganden och extra ansvar. Han kan i lugn och ro
både fortsätta med bloggande, diskuterande på forumet och spika en och annan bräda på det nyinköpta huset.

Själslig frid, kroppslig "ro". ;D

Jag, som fortfarande gillar det som Urban tidigare har gjort, som har träffat honom IRL och som fortfarande
gillar det mesta hos honom som person, dock inte hans framfart här under sistlidna tid, skulle verkligen önska
att alternativ 2 eller ett liknande alternativ från honom, skulle infrias.

Jag skulle i efterhand vilja kunna få se tiden med Urban i ledningen, med en lysande och positiv färg, när jag
till vintern och vinterrusket, skall sammanfatta min tid vid detta forum.

Fundera, Urban. Go for it.

Det är bara du, som sätter ribban. Gör något sådant här av det. För din, min, alla dem som röstade på dig för
drygt två år sedan och dagens alla medlemmar. Låt oss få ta en mer positiv bild av denna tid till våra respektiva
bröst.

Du kan. Jag vill, att du skall kunna.

Tukken
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 20 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Pink Panther skrev:
Harlekin33 skrev:Är det bara jag som anar försök till myteri nu på Ubuntuskeppet?
Jag gav bara ett luddigt svar på följande fråga: Hur gör man det effektivast?

Pink Panther
Det var inte dig jag syftade på.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Broder Tuck skrev:

Jag vill spinna lite på något som du tar upp i detta inlägg. Idag har jag funderat lite på detta. jag har gillat
Urban under den större delen av hans tid som kontaktman. Mycket av hans framtoning under dessa två år,
har varit mildrande, tankeväckande och gott att se, för gemenskapen.

Det var bl.a. sådana saker som ursprungligen gjorde, att han blev vald till kontaktman och att föra forumet
från en turbulent tid, in i "lugnare farvatten".

Större delen av de gångna två åren, har detta även varit hans kännemärke.

Sedan händer något och Urban tar en annan inriktning. Något verkar ha hänt.

På ganska kort tid, visar det sig att nu, nu är Urban själv, en som skapar de vilda farvattnen och därmed
drar ut forumet återigen, på upprört hav. Besynnerligt och tråkigt.

Jag har tänkt lite i de banor som du har skrivit om, här före, i mitt citat.

Som jag ser det, kan Urban agera utifrån två alternativ.

1. Han fortsätter på den av honom inslagna vägen. Han fullföljer att sitta en "mandatperiod" ut. Notera även,
i detta sammanhang, att vid valet en gång, av Urban, så fanns det ingen stipulerad mandatperiod. Det borde det
förvisso ha gjort, kan man tycka, men så långt tänkte ingen av oss, som var aktiva vid den tiden. Detta med
mandatperiod, det är något som i efterhand har kommit att hårdast drivas av en av våra moderatorer.

Fullföljer Urban nu att envetet sitta kvar, intill hösten och ett eventuellt nyval, så har hans tid fram till nu och
förmodligen ända fram till den dagen, att kantats av alla dessa dubier och ifrågasättanden av hans agerande.

Det kommer att innebära, att det som hitintills har hänt, under den sista tiden och det som kommer att tima
under den kvarvarande tiden, det kommer också att forma det, som kommer att vara forumets och dess medlemmars
minne av honom. Jag tror inte att den bilden av honom och hans sista månader här, kommer att bli någon
ljusare bild, i forumets historia för den som senare vill blicka bakåt.

Som det ser ut idag, ligger han fasligt nära det som jag tänker på och ser framför mig, när jag
tänker på den ledning som han själv har efterträtt. I mina ögon är det ingen vacker bild. Enbart i deras egen.
För Urban blir det förmodligen något liknande. Han kommer också att tycka, att en pöbelhop av troll och påverkade
medlemmar drev honom bort från hans "demokratiska" bygge.

I så motto, kommer de två senaste ledningarna att kunna ha ömsesidiga och likvärdiga uppfattningar om sin egen tid här,
även om de sedan, inte alls kan se likheterna, men olikheterna, från deras respektive era här inne.

2. Skulle Urban istället välja ett snabbare och, förmodligen för forumets vidkommande, en avsevärt bättre väg,
då kommer förmodligen hågkomsten av den tid han arbetat här, mest att upptas av de "goda åren", fram till vårens
händelser. Blir det ingen "skandal till" i slutfasen, kan den bilden trots allt, kunna komma att målas av övervägande
positiva färger av forumets medlemmar, när de någon gång blickar tillbaks på den tid som vi just nu är inne i.

Det alternativet skulle t.ex. kunna vara detta: Forumet har fortfarande en kontaktman kvar. Forumadmins finns
kvar. Forumet är med andra ord, helt självgående ytterligare en lång tid. Fram till kommande vals avslutning,
nomineringar av nya stjärnor och val av dem, kan skötas under ledning av dessa funktioner.

Det enda Urban behöver göra och med stor heder i behåll är, att meddela kvarvarande kontaktman samt forum-
admins, sina avsikter att omedelbart ställa sin plats till förfogande. Kontakta Ubuntu.com i samma ärende och
visa hur han har lämnat över en interimsledning i avvaktan på att forumets medlemmar finner en ny efterträdare
till honom.

Detta skulle innebära att Urban, på samma sätt som Emil.S nyligen har gjort ang sitt avslut som forumadmin,
direkt skulle kunna vara en medlem bland oss andra. Fri från åtaganden och extra ansvar. Han kan i lugn och ro
både fortsätta med bloggande, diskuterande på forumet och spika en och annan bräda på det nyinköpta huset.

Själslig frid, kroppslig "ro". ;D

Jag, som fortfarande gillar det som Urban tidigare har gjort, som har träffat honom IRL och som fortfarande
gillar det mesta hos honom som person, dock inte hans framfart här under sistlidna tid, skulle verkligen önska
att alternativ 2 eller ett liknande alternativ från honom, skulle infrias.

Jag skulle i efterhand vilja kunna få se tiden med Urban i ledningen, med en lysande och positiv färg, när jag
till vintern och vinterrusket, skall sammanfatta min tid vid detta forum.

Fundera, Urban. Go for it.

Det är bara du, som sätter ribban. Gör något sådant här av det. För din, min, alla dem som röstade på dig för
drygt två år sedan och dagens alla medlemmar. Låt oss få ta en mer positiv bild av denna tid till våra respektiva
bröst.

Du kan. Jag vill, att du skall kunna.

Tukken
Det finns ett annat talesätt också...kaptenen är den sista som lämnar båten eller sjunker med den!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"