Problem med kernel 2.6.28-11 och 13 efter uppgradering

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
en_knapp

Problem med kernel 2.6.28-11 och 13 efter uppgradering

Inlägg av en_knapp »

Hej!
Efter att ha uppgraderat till 9.04 startar inte datorn med någon av de nya kärnorna. Om jag i grubben väljer kernel 2.6.27-11 startar den utmärkt men med de andra så stannar den på "Startar systemet" precis efter att ha startat grub.

Jag sökte lite på det efter uppgraderingen till 9.04 och det enda jag hittade var att antingen installera om kärnan eller vänta tills det kommer en uppgradering. Tyvärr hjälpte det ju inte med senaste versionen heller så jag antar att installera om kärnan inte heller duger. Har någon något förslag?

Datorn är en gammal Dell Inspiron 2650 från början av -03. Den har 512 Mb Ram och 160 Gb HDD samt nVidia GeForce 2 mobile grafikkort.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Problem med kernel 2.6.28-11 och 13 efter uppgradering

Inlägg av Osprey »

Jag kör 2.6.28-12 nu, vad händer egentligen när du startar upp...??
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
en_knapp

Re: Problem med kernel 2.6.28-11 och 13 efter uppgradering

Inlägg av en_knapp »

Det händer inget!! Först säger datorn att grub startar och sedan kommer en svart skärmbild med texten "Starting system..." (eller nåt sånt, kommer inte ihåg exakt fras" högst upp till vänster. Därifrån går den inte vidare men med den gamla kärnan fortsätter den och startar datorn.

Hoppas på hjälp.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"