Wine startar inte program

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
kr3wsie

Wine startar inte program

Inlägg av kr3wsie »

Japp, har wine 1.0 installerat på datorn, Har tidigare kört både dc++,steam,cs,spotify osv på det. Nu har det dock, helt plötsligt slutat fungera, eller spotify säger att jag inte har ngt ljudkort installerat, och det värsta, jag kan inte starta steam... detta gör enligt mig datorn, helt oduglig. Så måste på något sätt lösa detta, får väl gå tillbaka till windows i värsta fall.. :( men iallafall, Jag kan inte starta upp steaminstalleraren, jag kan inte starta steam, inte spelen, ingenting. Det konstiga är väl att det tidigare har fungerat, men sedan bara lagt ner.. aja ngn som har någon som hälst aning om vad det skulle kunna vara som spökar så säg gärna till :D
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Wine startar inte program

Inlägg av Dagon^ »

kr3wsie skrev:Japp, har wine 1.0 installerat på datorn, Har tidigare kört både dc++,steam,cs,spotify osv på det. Nu har det dock, helt plötsligt slutat fungera, eller spotify säger att jag inte har ngt ljudkort installerat, och det värsta, jag kan inte starta steam... detta gör enligt mig datorn, helt oduglig. Så måste på något sätt lösa detta, får väl gå tillbaka till windows i värsta fall.. :( men iallafall, Jag kan inte starta upp steaminstalleraren, jag kan inte starta steam, inte spelen, ingenting. Det konstiga är väl att det tidigare har fungerat, men sedan bara lagt ner.. aja ngn som har någon som hälst aning om vad det skulle kunna vara som spökar så säg gärna till :D
Har Wine blivit uppdaterat under de senaste dagarna?
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
kr3wsie

Inlägg av kr3wsie »

Dagon^ skrev:
kr3wsie skrev:Japp, har wine 1.0 installerat på datorn, Har tidigare kört både dc++,steam,cs,spotify osv på det. Nu har det dock, helt plötsligt slutat fungera, eller spotify säger att jag inte har ngt ljudkort installerat, och det värsta, jag kan inte starta steam... detta gör enligt mig datorn, helt oduglig. Så måste på något sätt lösa detta, får väl gå tillbaka till windows i värsta fall.. :( men iallafall, Jag kan inte starta upp steaminstalleraren, jag kan inte starta steam, inte spelen, ingenting. Det konstiga är väl att det tidigare har fungerat, men sedan bara lagt ner.. aja ngn som har någon som hälst aning om vad det skulle kunna vara som spökar så säg gärna till :D
Har Wine blivit uppdaterat under de senaste dagarna?
inte vad jag vet och tror, har dock ominstallerat x antal ggr nu när jag har försökt fixxa det
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

installera playonlinux och prova att installera steam , spotify osv. därifrån , playonlinux instsallerar wine versionen som fungerar bäst med spelet/programmet
kr3wsie

Inlägg av kr3wsie »

95monye skrev:installera playonlinux och prova att installera steam , spotify osv. därifrån , playonlinux instsallerar wine versionen som fungerar bäst med spelet/programmet
TaaacK! :D löste sig med det programmet :) Fast, nu när jag ändå har en tråd uppe så kan jag ju i denna fråga om ngn har fått ventrilo att fungera bra? Installerat, men får inget ljud in eller ut :( Sen hittar inte spotify mitt ljudkort O_o
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"