Har Wine blivit uppdaterat under de senaste dagarna?kr3wsie skrev:Japp, har wine 1.0 installerat på datorn, Har tidigare kört både dc++,steam,cs,spotify osv på det. Nu har det dock, helt plötsligt slutat fungera, eller spotify säger att jag inte har ngt ljudkort installerat, och det värsta, jag kan inte starta steam... detta gör enligt mig datorn, helt oduglig. Så måste på något sätt lösa detta, får väl gå tillbaka till windows i värsta fall..men iallafall, Jag kan inte starta upp steaminstalleraren, jag kan inte starta steam, inte spelen, ingenting. Det konstiga är väl att det tidigare har fungerat, men sedan bara lagt ner.. aja ngn som har någon som hälst aning om vad det skulle kunna vara som spökar så säg gärna till
inte vad jag vet och tror, har dock ominstallerat x antal ggr nu när jag har försökt fixxa detDagon^ skrev:Har Wine blivit uppdaterat under de senaste dagarna?kr3wsie skrev:Japp, har wine 1.0 installerat på datorn, Har tidigare kört både dc++,steam,cs,spotify osv på det. Nu har det dock, helt plötsligt slutat fungera, eller spotify säger att jag inte har ngt ljudkort installerat, och det värsta, jag kan inte starta steam... detta gör enligt mig datorn, helt oduglig. Så måste på något sätt lösa detta, får väl gå tillbaka till windows i värsta fall..men iallafall, Jag kan inte starta upp steaminstalleraren, jag kan inte starta steam, inte spelen, ingenting. Det konstiga är väl att det tidigare har fungerat, men sedan bara lagt ner.. aja ngn som har någon som hälst aning om vad det skulle kunna vara som spökar så säg gärna till
TaaacK!95monye skrev:installeraplayonlinux och prova att installera steam , spotify osv. därifrån , playonlinux instsallerar wine versionen som fungerar bäst med spelet/programmet