Demokrati och utnyttjande av den samma.

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Xcore

Re: Demokrati och utnyttjande av den samma.

Inlägg av Xcore »

Little John skrev:Men hallo? Får inte Urban marknadsföra sina tankar på sin privata blogg? Vill du censurera xcore?

LJ
Givetvis inte eftersom ingen annan har en liknande position. I ett riksdagsval finns det "flera likvärdiga". Här finns det bara en.

Inte ens jag talade om för folk vad de skulle rösta på.

Och inte hade jag något likvärdigt alternativ att synas heller för den delen.

Det Urban gjorde var fel, så enkelt är det.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Xcore skrev:
Little John skrev:Men hallo? Får inte Urban marknadsföra sina tankar på sin privata blogg? Vill du censurera xcore?

LJ
Givetvis inte eftersom ingen annan har en liknande position. I ett riksdagsval finns det "flera likvärdiga". Här finns det bara en.

Har du hört talas om yttrandefrihet?

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Little John skrev:
Xcore skrev:

LJ

Har du hört talas om yttrandefrihet?

LJ
Detta handlar inte om yttrandefrihet. Utan att man utnyttjar en ställning som ingen annan har för sin egen del.

Och det är fel.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Ja, jag utnyttjar min ställning, vad den nu kan vara värd i dagsläget. Det är det man har "ställningar" till. Givetvis gör jag det utifrån vad jag är övertygad om är bäst för Ubuntu. Att utnyttja den "ställning" man har fått för att driva saker i rätt riktning är inte bara tillåtligt, det är IMHO ens förbannade skyldighet.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:Ja, jag utnyttjar min ställning, vad den nu kan vara värd i dagsläget. Det är det man har "ställningar" till. Givetvis gör jag det utifrån vad jag är övertygad om är bäst för Ubuntu. Att utnyttja den "ställning" man har fått för att driva saker i rätt riktning är inte bara tillåtligt, det är IMHO ens förbannade skyldighet.
Tack för svar.

Okey, lite olyckligt då att ingen annan kan utnyttja något, eller hur?

Det gör röstningen lite väl styrd, vilket inte skall vara meningen.

En oberoende röstning är att föredra om den skall bli ärlig.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Xcore skrev:
Urban Anjar skrev:Ja, jag utnyttjar min ställning, vad den nu kan vara värd i dagsläget. Det är det man har "ställningar" till. Givetvis gör jag det utifrån vad jag är övertygad om är bäst för Ubuntu. Att utnyttja den "ställning" man har fått för att driva saker i rätt riktning är inte bara tillåtligt, det är IMHO ens förbannade skyldighet.
Tack för svar.

Okey, lite olyckligt då att ingen annan kan utnyttja något, eller hur?

Det gör röstningen lite väl styrd, vilket inte skall vara meningen.

En oberoende röstning är att föredra om den skall bli ärlig.
Det är fritt fram för var och en här inne att starta en Ubuntu-blogg. Jag brukar tjata på folk att göra det till och med och rätt många har en egen.

Det är också fritt fram för alla här att kandidera när min efterträdare ska väljas.

Det är givetvis också fritt fram att ge argument för sina motioner och förklara hur de hänger ihop logiskt med varandra.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:Det är fritt fram för var och en här inne att starta en Ubuntu-blogg. Jag brukar tjata på folk att göra det till och med och rätt många har en egen.

Det är också fritt fram för alla här att kandidera när min efterträdare ska väljas.

Det är givetvis också fritt fram att ge argument för sina motioner och förklara hur de hänger ihop logiskt med varandra.
Om vi nu vore flera stycken olika sidor som vore jämlika och hade samma ställning så kanske detta kunde vara okey. Nu var det en helt annan situation. Visst kan vi lägga fram argument för vad vi "själva tycker", men vi kan inte säga till folk vad de skall rösta på, eller hur? En röstning på ett forum är inte detsamma som en valkampanj direkt. ;)

Därför tycker jag också att röstningen borde ogiltlighetsförklaras. Det vore mest rättvist mot alla. :)

Annars har du rätt i att alla kan propagera för sin åsikt.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Urban Anjar skrev:
Harlekin33 skrev:Det står väl var och en fritt att kunna propagera för sina förslag på sin egen blogg?

Det är ju några stycken härifrån som har bloggar på IDG...

???
Ja, ni är för underhållande. När blev det fel att propagera för sina förslag? Fy fan vad sunkiga troll det
finns.
Du saknar inte så lite självinsikt Urban?
Självkritisk är du inte det minsta heller.

Måste kännas trevligt för dig att du alltid är så perfekt och aldrig kan ha fel, medan du anser att det bara är alla andra det är fel på.

Eller är det spriten som talar?

Omröstningarna är värdelösa och inte vatten värda längre.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Alltså...jag tror ändå att folk kan läsa dom olika motionerna själva och bilda sig en egen uppfattning oavsett om Urban skriver vad han tycker att folk ska rösta på?!

Eller tror ni inte det?

???
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Glömde ni det där med valfläsket ?

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:Alltså...jag tror ändå att folk kan läsa dom olika motionerna själva och bilda sig en egen uppfattning oavsett om Urban skriver vad han tycker att folk ska rösta på?!

Eller tror ni inte det?

???
Citerar Farmfield. :)
farmfield skrev:Och på några timmar vänder ALLA röstningar till Urbans favör... Urbans förslag leder nu i alla tre omröstningarna, hehe... ;D

Ja, varför inte vinna demokratiskt när man är villig att gå hur långt som helst... Fast å andra sidan, det kanske jag också hade varit om jag suttit där i slutet av karriären och har endast haft IT-tekniker som titel... ::)
Sen är det ändå fel att utnyttja sin ställning som man är ensam om. Detta skall ju handla om demokrati, eller hur? :)
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Håller inte med.

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Little John skrev:Håller inte med.

LJ
En motivation till varför?
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Harlekin33 skrev:Alltså...jag tror ändå att folk kan läsa dom olika motionerna själva och bilda sig en egen uppfattning oavsett om Urban skriver vad han tycker att folk ska rösta på?!

Eller tror ni inte det?

???
Tror du i din vildaste fantasi, att någon som inte är insatt i vad som sker här, läser Urbans artikel i Windowsblaskan PC för alla och sedan sätter sig och går igenom ALLA motioner som finns här och bildar sig en uppfattning om alla framlagda förslag INNAN de lägger sin röst?

Värsta lågvattenmärket hitills i se.org:s historia alla kategorier. Så här sjukt var det inte ens under DSK.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Kattskrället skrev:

Eller tror ni inte det?

???
Tror du i din vildaste fantasi, att någon som inte är insatt i vad som sker här, läser Urbans artikel i Windowsblaskan PC för alla och sedan sätter sig och går igenom ALLA motioner som finns här och bildar sig en uppfattning om alla framlagda förslag INNAN de lägger sin röst?

Värsta lågvattenmärket hitills i se.org:s historia alla kategorier. Så här sjukt var det inte ens under DSK.
Problemet kanske bestod i att de inte satte sig in i motionerna efter att ha läst det där? I alla fall om man skall döma efter resultatet. Ingen bör utnyttja att man har ett övertag över alla andra, för då är det inte demokrati eller speciellt rättvist.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Xcore skrev:

LJ
Inneha man en position och det är dags för val så ska man för faan kunna utnyttjar sin ställning för att bedriva reklam för sig själv eller sina ideer.
Särskild på en privat blogg. Alla, även du xcore, kan starta eget. Varför gör du inte det?

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Little John skrev:
Xcore skrev:

LJ
Inneha man en position och det är dags för val så ska man för faan kunna utnyttjar sin ställning för att bedriva reklam för sig själv eller sina ideer.
Särskild på en privat blogg. Alla, även du xcore, kan starta eget. Varför gör du inte det?

LJ
När ingen har samma ställning så har man inte samma möjligheter. Sen säger man inte till folk vad de skall rösta på, som gjordes här. Man säger till folk att "vill ni ha det så här" så röstar ni på detta förslaget, tycker ni att detta inte verkar bra så röstar ni på någon av de andra punkterna.

Då är man betydligt ärligare.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Xcore skrev:
Little John skrev:
Xcore skrev:

LJ

LJ
När ingen har samma ställning så har man inte samma möjligheter. Sen säger man inte till folk vad de skall rösta på, som gjordes här. Man säger till folk att "vill ni ha det så här" så röstar ni på detta förslaget, tycker ni att detta inte verkar bra så röstar ni på någon av de andra punkterna.

Att du inte har samma ställning som UA är väl knappast hans fel, eller hur?
LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Xcore skrev:
Little John skrev:
Xcore skrev:

LJ

LJ

Sen glömmer du en sak. Man gör inget för sig själv, utan för föreningen. ;)

Allt annat är egoism och hör inte hemma i en Ubuntuförening.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Little John skrev:
Xcore skrev:

LJ

LJ
Visst kan man driva sin linje och forcera igenom sitt förslag, men frågan är då....är det just det förslaget som var bäst till gagn för gemenskapen....eller forcerade man igenom ett förslag som inte löser ett skit utan man är kvar på ruta ett och alla problem kvarstår?

Bara för att en person tror på sina ideer och lyckas ragga röster från LRF, PRO och kanske den lokala sömmerske föreningen och som inte har en susning om all problematik som finns här, men den personen tar till alla tricks den kan och lyckas få de röster som krävs just för att denne ska ha rätt och köra sin egen linje....är det en bra lösning för se.org i längden tycker du?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"