Pink Panther skrev:Naturligtvis tycker jag att Urbans förfarande är allvarligt och han bör genast avgå. Men man kan inte tvinga en människa att avgå om han inte har förstånd att inse det själv. Jag tycker att vad han har gjort är mer allvarligt och förkastligt än vad som sket på Ubuntu.se. Ni har fortfarande mig på er sida och jag står tillsammans med er i vårt förslag i motgångar och framgångar. Men jag har också rätten att tycka att man uppmanar inte sina medlemmar på konkurrerande forum att rösta. Även om de har varit medlemmar här tidigare. Det upp till den privata individen att rösta eller inte rösta. Skall man ta över ett forum gör man det på snyggt sätt. Sådana metoder krävs inte. Men ni lyssnar aldrig på mig. Men det är härligt att uppleva att personer så fullständigt missbedömer en persons förmåga och kunskaper.
Pink Panther
På något sätt, ger din skrivning ett uttryck för något som jag inte har sett någonannanstans. Som jag inte känner igen.
Något av detta är det som du skriver så här:
Skall man ta över ett forum gör man det på snyggt sätt.. Ta över?
Vem snackar om att ta över? Här talas om att befria någon som har överskridit "trädgränsen" för sin tillväxts förmåga och avlösa denne
från en uppgift som mer tycks tynga och dra ner i dyn. Vi vill befria just individen från en bevisligen övermäktig uppgift och
skänka denne person ett lugn, en inre harmoni i sin vardagliga gärning. Förhoppningsvis också, en mer glädjefylld och bättre anpassad
sådan.
Ta över? Detta forum skall inte tas över.
Det och dess medlemmar, som ÄR forumet, inkluderande den i tråden omtalade kontaktmannen, skall försöka erbjudas alternativ
som gör oss ÄN bättre, ÄN starkare och förhoppningsvis ÄN mer målmedvetna, än vad som hitintills har varit fallet. Ingenting har
gjorts förgäves. Det mesta är gott. Men gott, kan bli godare och nu, skall vi försöka fixa till en mer fokuserad ledning som kan ta oss
vidare och framåt, de närmaste åren.
Ett namn har nämnts i tråden på en sådan, väl kunnig person och det finns fler.
Detta forum har gjort mycket bra, tillsammans och med nuvarande och flyktade medlemmar. Nu är det dags att höja ribban
ytterligare några snäpp. Problemet för stunden, är just att "tävlingsledningen", in i det sista, vägrar att inse att de redan
har nått "sin vägs ände", ribban skall inte höjas, trots att medlemmar önskar att nya krafter skall forma morgondagen.
Om en aktiv "tävlingsledning" därtill går ut med lite besynnerliga aktiviteter, för att ännu en tid, förlänga sitt inflytande över
förändringsprocessen, så lider forumet som forum mest av sådant. Några medlemmar kan också komma att lida. Men mest
är det forumet som hamnar i bakvattnet. Men tävlingsledningen känner sig "hemma".
Intill dess att tävlingsledningen inser detta och fortsätter med att göra vad den kan, för att försena förändringen, så ligger ribban kvar,
på den lägre och i vissa avseenden, "dallrande" nivån. Risk finns, att det rent av kan bli en utdömd "rivning".
Simma lugnt du, du behöver inte ursäkta dig visavi mig, på något sätt.
Jag har varit en av dem, som i det längsta har försvarat vår valde kontaktman. En av dem, som har tyckt mycket illa om
angrepp på hans person i egenskap av vår valde kontaktman. Jag har reviderat mitt ställningstagande, mycket på grund av
det jag har sett som hans sätt att närma sig "bråkiga och störande" medlemmar. Hans svepande skrivningar, hans vägran
att möta sina kritiker face to face, s.a.s.. Det finns en del frågor kring, i mitt tycke, otillbörligt hanterande av några
medlemmar, som han vägrar att besvara, när de direkt ansvariga inte heller gör det.
Men det, borde vara hans uppgift. Att ikläda sig forumrocken och kanske be om ursäkt för att man vingklipper medlemmar.
Att han själv inte har vingklippt någon, men väl att andra förtroendevalda på hans forum har gjort det och där han är vald
till en förtroendepost,
tvingar honom till att kunna avge ett svar till en medlem som har blivit misskött.
Detta gör, bland en del annat, att jag börjar se sprickorna i fasaden och önskar en nyordning.
Ditt svar till FH här före är mer än trist.
Svar: Varför låter du då medlemmar på ditt forum uppmana andra medlemmar att rösta. Ta och räta på din rygg. Var lite rak ryggen och visa att du är man för dina ord. Annars går du med krokig rygg i all framtid.
Var var du någonstans, när du istället hade kunnat läsa mitt förra inlägg? FH är inte mer insyltad än någon annan av oss som har skrivit här. Detta var, minst sagt, ett förunderligt bemötande av FH.
Låt oss koncentrera oss på tråden i första hand och sedan på hur vår nuvarande kontaktman hanterar sin förtroendeställning.
Han tror sig fortfarande om att både vara Kapten och rorsman, på samma sätt tror han sig om att vara den enda lugnande
delen för detta forum. Skild från verkligheten i sitt medvetande, inser han förmodligen inte, att det är just han själv, som
är orsaken till nu rådande turbulens.
Liksom sin föregångare på posten, försöker han själv idag, med liknande medel, hålla sig kvar "i sin position", helt övertygad om
att allt faller, med honom. Med en dåres envishet, kämpar han för att till sista stund, sista minut, sista sekund, kämpa sig
krampaktigt kvar i sin postition. Att det kostar på, för forumet och dess medlemmar, det verkar idag mer vara något som han
eventuellt konstaterar, men accepterar, bara han själv slipper att tvingas sluta, tidigare än vad han själv har föresatt sig.
Jag har sagt det på annan plats, jag säger det igen, detta som nu sker, det är som en direkt kopia av vad som timade i slutfasen
av DSK. Samma brister på självinsikt. Samma självgoda uppfattning om sina egna förträffligheter och "demokratiska" beslut.
Så länge de gagnar honom själv. Jag beklagar att även Urban hänföll till ett likartat beteende.
Jag har hela tiden trott, att både han och jag, hade lärt oss den läxan. Idag bidrar han till, att jag får återuppleva den.
Tukken