Datorstädaren

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Datorstädaren

Inlägg av Hyptony »

Kan man lita på Datorstädaren? Jag har ubuntu 9.4 och jag har aldrig testat datorstädare innan, så förut så tänkte jag "kan la testa det". Då kom det upp att jag skulle radera massa "Lib" filer, kärnor, etc... Kan man lita 100% på datorstädaren? Vill helst inte göra nåt galet :<

ps. min dator har uppfört sig lite konstigt ikväll också.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Datorstädaren

Inlägg av Dagon^ »

Rent teoretiskt ska den rensa upp filer som inte behövs längre som bara ligger och skräpar.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Dagon^ skrev:Rent teoretiskt ska den rensa upp filer som inte behövs längre som bara ligger och skräpar.
Aha jag trodde den återställde allt till orginalversionen, rensa onödiga paket brukar jag göra med "gtkorphan" och "sudo apt-get clean" "sudo apt-get autoremove". :)
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

bbauto skrev:Aha jag trodde den återställde allt till orginalversionen, rensa onödiga paket brukar jag göra med "gtkorphan" och "sudo apt-get clean" "sudo apt-get autoremove". :)
De kör jag också med, man är ändå och pillar så mycket i terminalen så man kan lika gärna göra det där :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Wael
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Wael »

Tycker du ska vara lite uppmärksam. Jag installerade Glest som jag hittade på Getdeb.net och sedan avinstallerade Datorstädaren det.
Varför vet jag inte. Kolla vilka paket som den vill ta bort. Du ska t.ex. inte ta bort den kärna som du använder dig av. Har även för mig att
Datorstädaren är ett relativt nytt tillskott i Ubuntu, därför kanske den inte är prövad med alla paket som finns tillgängliga i Ubuntu.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"