Ubuntufolk i Örebro

Information och planering
fr33r1d3
Kontakt:

Ubuntufolk i Örebro

Inlägg av fr33r1d3 »

Tänkte kolla lite om det finns nåt intresse för att dra igång en förening i Örebro-trakten?
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ubuntufolk i Örebro

Inlägg av CryingFreeman »

Jag ger samma råd här som jag brukar ge.

Det är så gott som alltid enklare att boka en tid, en plats och ett datum och ge folk något att ta ställning till, än att sondera marknaden efter intresserat folk. Det har en tendens att stanna vid det, nämligen. Så bli initiativtagare till en träff i enklaste anda först och gör det okomplicerat för människor att dyka upp.

Några korta tips:
1. Regelbundenhet. Varannan onsdag, sista måndagen i månaden, etc. Gör det lättare att planera in långt i förväg.
2. Samma tid. Samma motivering som ovan.
3. Det går aldrig att tillgodose allas behov. Det är alltid någon som inte kan fixa barnvakt, har fotbollsträning eller schack-klubben vid det tillfälle du väljer. Sånt är livet.
4. Försök göra dig onödig. ;) Om träffarna står och faller med ditt engagemang blir det trist de dagar du inte kan närvara.
5. Annonsera på stan, i http://fosskalendern.se och/eller i Nerikes Allehanda genom ett reportage. Vem vet, ni kanske blir riktigt många.
6. Vill du ha hjälp med att hitta lokal kan jag kanske fixa så att ni kan få använda Medborgarskolans lokaler i Örebro. Ett vanligt café räcker dock gott för de första träffarna.

Vidare läsning:
Att anordna en lokal sammankomst
Träffschema för Östersund/Jämtland
http://fosskalendern.se
fr33r1d3
Kontakt:

Re: Ubuntufolk i Örebro

Inlägg av fr33r1d3 »

Finns det nåt folk här från Örebrotrakten som är sugna på att göra nåt bra för Open Surce världen?
Skriv svar

Återgå till "Lokala användargrupper | Möten | LoCo träffar"