Finns det någon taggeditor som fyller i idtaggarna med hjälp av freedb, eller hur man nu ska uttrycka sig? Annars så skulle det vara kul att veta vilken editor folk föredrar.
Jag kanske skulle tillägga att den ska vara X fri.
Mvh
Tageditor med freedb
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Tageditor med freedb
Jag har lite stilla börjat använda mig av eyeD3. Det fungerar faktiskt riktigt bra, går väsentligt mycket snabbare än easytag iaf.
En lite fråga, om nu någon använder sig av eyed3. Kan man ta info från filnamnet och lägga in det i taggen på något sätt? Precis som man kan i bla easytag.
Exempel:
01 - Suburbia - Pet Shop Boys.mp3
Skulle alltså få taggen:
number 01
titel Suburbia
artist Pet Shop Boys
Om detta gick att lösa skulle jag vara överglad.
Dessutom undrar om det är någon som tycker det är speciellt smart att när man anger en tag med växeln -a så anger man artist, -A är albumtitel. När man sedan döper om filen så är det %a som är albumtitel och %A som är artist. WTF tänker jag och hoppas på bättre väder. :-(
Glad midsommar på er.
En lite fråga, om nu någon använder sig av eyed3. Kan man ta info från filnamnet och lägga in det i taggen på något sätt? Precis som man kan i bla easytag.
Exempel:
01 - Suburbia - Pet Shop Boys.mp3
Skulle alltså få taggen:
number 01
titel Suburbia
artist Pet Shop Boys
Om detta gick att lösa skulle jag vara överglad.
Dessutom undrar om det är någon som tycker det är speciellt smart att när man anger en tag med växeln -a så anger man artist, -A är albumtitel. När man sedan döper om filen så är det %a som är albumtitel och %A som är artist. WTF tänker jag och hoppas på bättre väder. :-(
Glad midsommar på er.