Vore tacksam för en "lathund"
Jag har ADSL. Ska jag tolka svaret som att om jag har på modemet under installationen så ska bredbandsanslutningen konfigureras automatiskt???serialsniffer skrev:Är det vanligt ADSL med modem och router är det bara att plugga in nätverkskabel och köra som i windows, är det trådlöst till router bara ansluta upp som i windows och köra. Är det mobiltbredband stoppa in ditt trådlösa modem i usbporten så skall nätverkshanteraren identifiera den och du loggas in. Är det en ppp anslutning så har nätverkshanteraren möjligheter för sånt också.
Ja det brukar sällan vara några problem... Kör på...algy skrev:Jag har ADSL. Ska jag tolka svaret som att om jag har på modemet under installationen så ska bredbandsanslutningen konfigureras automatiskt???serialsniffer skrev:Är det vanligt ADSL med modem och router är det bara att plugga in nätverkskabel och köra som i windows, är det trådlöst till router bara ansluta upp som i windows och köra. Är det mobiltbredband stoppa in ditt trådlösa modem i usbporten så skall nätverkshanteraren identifiera den och du loggas in. Är det en ppp anslutning så har nätverkshanteraren möjligheter för sånt också.
Det är rätta takter...algy skrev:Nu har jag "kastat ut" windows. Installerade 9.04, vilket inte gick helt "smärtfritt". Fick en del felmeddelanden och språkstödet installerades inte direkt. Sedan kommer det upp ett felmeddelande när jag loggar in som "klagar" på bredbandsanslutningen, men det försvinner lika snabbt.
Men kontentan är att att det nu verkar fungera "klockrent". Nu ska jag försöka att bidra till spridningen av detta suveräna operativsystem!
Tack för hjälpen!
Det är detbbauto skrev:Det är rätta takter...algy skrev:Nu har jag "kastat ut" windows. Installerade 9.04, vilket inte gick helt "smärtfritt". Fick en del felmeddelanden och språkstödet installerades inte direkt. Sedan kommer det upp ett felmeddelande när jag loggar in som "klagar" på bredbandsanslutningen, men det försvinner lika snabbt.
Men kontentan är att att det nu verkar fungera "klockrent". Nu ska jag försöka att bidra till spridningen av detta suveräna operativsystem!
Tack för hjälpen!![]()
Detta beror på en "bugg" eller felkonfigurering av telias DNS-servrar.Felmeddelandet som kommer upp, är det "Identifiering av nätverkstjänster avaktiverat...."