Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se
En direkt form av samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se är supporten. Är det tekniskt möjligt att placera en sökfunktion på respektive forum för Ubuntu problem. Där medlemmarna på respektive forum kan söka efter svar på båda forumen utan att lämna de forumet de befinner sig på/eller öppna en ny sida. Det här förslaget inkräktar inte på respektive forums självständighet eller oberoende ställning.
Men det höjer kvalitén på supporten för alla Ubuntu användare.
Pink Panther
Men det höjer kvalitén på supporten för alla Ubuntu användare.
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Re: Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se
Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån 

- Pink Panther
Ja! De svar jag fick var från Ubuntu-se.orgupnorth skrev:Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Så här dåPink Panther skrev:Ja! De svar jag fick var från Ubuntu-se.orgupnorth skrev:Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån
![]()
Pink Panther

http://ubuntu-se.org/header/search.php? ... amhack#904
- Pink Panther
Jag har hittat ditt nu "Sök bland svenska Ubuntu-sidor". Men detta går via Google. Det var inte riktigt så jag mena. Men ok! Jag köper den funktionen.
Pink Panther
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Om du vill kan du ju alltid koda ihop en sökfunktion som är bättre än Google. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Pink Panther
Nej! Det vill jag inte belasta dig med Hund. Då lär du få problem med klagomål.Hund skrev:Om du vill kan du ju alltid koda ihop en sökfunktion som är bättre än Google.
Men om jag inte hittar den. Lär inte de flesta andra tänka på den funktionen. Placeringen är fel. Den skall vara sidan om den vanliga sökfunktionen.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
För historieskrivningens skull
Rancor kom med idén i oktober förra året, vi implementerade den på ubuntu-se.org i december samma år.
Som det är nu har vi tre olika sökfunktioner här. En för forumet, en för wikin och en gemensam för alla svenska sidor. Jag håller helt med om att det är lite rörigt och svårt att förstå.
Att flytta ner Google-sökningen bredvid forumssökningen fungerar ju bara så länge man bara hänger i forumet. I så fall skulle en annan lösning krävas för de andra delarna.
På ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Kan vi sno den idén och lägga Google-sökningen som en egen flik istället?

Som det är nu har vi tre olika sökfunktioner här. En för forumet, en för wikin och en gemensam för alla svenska sidor. Jag håller helt med om att det är lite rörigt och svårt att förstå.
Att flytta ner Google-sökningen bredvid forumssökningen fungerar ju bara så länge man bara hänger i forumet. I så fall skulle en annan lösning krävas för de andra delarna.
På ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Kan vi sno den idén och lägga Google-sökningen som en egen flik istället?
- Pink Panther
En bra idé. Bara den syns tydligt. Nu ligger den i det bruna fältet med liten text. Dessutom har jag tillägget Ghostery i Firefox som placerar sin ruta med information i mellan åt precis där ni har den sök funktionen.Lars skrev:För historieskrivningens skullRancor kom med idén i oktober förra året, vi implementerade den på ubuntu-se.org i december samma år.
Det var dåligt (ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Det blir -100
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah