Varför dessa motioner nu?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Varför dessa motioner nu?

Inlägg av Kattskrället »

Urban Anjar skrev:
Kattskrället skrev:Alltså, det känns ju inte så lite overkill med tanke på vilken verksamhet vi har här idag och dessutom problem med att besätta de platser som står lediga.

Är ju som om man skulle behöva ett helt formel 1 stalls depåpersonal bara för att man tänkt cykla ett varv på Monza banan.
Nu är du nog på nå'n annan tråd. Här diskuterar vi

ATT vi ska cykla
ATT det ska vara en trampcykel
ATT vi ska runt Monzabanan

Frågan om organisationen och hur vi tar oss dit och runt är i andra trådar. Depåpersonalen har inte med målen att göra.
Jaja, men ska det behöva vara så jäkla komplicerat:

ATT vi ska cykla
ATT det ska vara en trampcykel
ATT vi ska runt Monzabanan

....skakar på mitt huvud och börjar undra varför du väckt detta till liv klockan 23.55 innan din tid som kontaktperson går ut. Du har haft 2 år på dig att strukturera och implementera detta i verksamheten, och nu när du står i dörren på väg ut så ska andra ta över ditt arv bestående av denna (i mina ögon) "cirkus"?
Användarvisningsbild
upnorth

Re: motioner ang mål och ansvar

Inlägg av upnorth »

Kattskrället skrev:...

....skakar på mitt huvud och börjar undra varför du väckt detta till liv klockan 23.55 innan din tid som kontaktperson går ut. Du har haft 2 år på dig att strukturera och implementera detta i verksamheten, och nu när du står i dörren på väg ut så ska andra ta över ditt arv bestående av denna (i mina ögon) "cirkus"?
Skulle också vilja ha en förklaring på varför detta inte blev aktuellt förrän nu?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

upnorth skrev:

Skulle också vilja ha en förklaring på varför detta inte blev aktuellt förrän nu?
Jag får tacka FreakHead för det. Han lanserade ett förslag, som jag tyckte var skitkasst, men jag blev tvungen att förstå varför jag tyckte det och hur vi borde göra i stället. Hans förslag är nu tillbakadraget och skrotat, men detta är historien.

Sen vågar man kanske ett och annat när man skiter i att ta hänsyn till och kompromissa med alla struntpratare också. ;D
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Urban Anjar skrev:
upnorth skrev:

Jag får tacka FreakHead för det. Han lanserade ett förslag, som jag tyckte var skitkasst, men jag blev tvungen att förstå varför jag tyckte det och hur vi borde göra i stället. Hans förslag är nu tillbakadraget och skrotat, men detta är historien.

Sen vågar man kanske ett och annat när man skiter i att ta hänsyn till och kompromissa med alla struntpratare också. ;D
Hmmm, men återfinner man inte en hel del saker som Freakhead föreslog i din motion?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Kattskrället skrev:
Urban Anjar skrev:
upnorth skrev:

Hmmm, men återfinner man inte en hel del saker som Freakhead föreslog i din motion?
Förmodligen något...
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Kattskrället
AVREGISTRERAD

motioner ang mål och ansvar

Inlägg av Kattskrället »

Urban Anjar skrev:Förmodligen något...
Då var det inte kasst ändå mao.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Re: Varför dessa motioner nu?

Inlägg av Kattskrället »

Alltså, första posten i den här tråden:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 16#p327216

Är ju ett direkt svar och ifrågasättande på den här posten:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 13#p327212

Varför sedan min post plockas bort när den trots allt håller sig till topic begriper inte jag.
Kan du motivera det tack!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Kattskrället skrev:
Det fanns säkert användbara detaljer, men perspektivet var skrämmande toppstyrt och unket. Där väntade man på en Ledare (för att inte uttrycka det på tyska) som skulle domptera de okunniga massorna. Det köper jag aldrig.

Mitt perspektiv utgår i stället från dem som gör jobbet. Jag vill kratta manegen för dem som jobbar med support, dokumentation, marknadsföring, som rattar tekniken bakom forumet eller sliter med modereringen. Ledningen är en tjänare i sammanhanget.

Ser vi till att de som gör jobbet får enkla och tydliga spelregler och arbetsro kan det inte gärna gå fel.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Är du igång igen med din propaganda.

Men titulerar inte du dig som ledare för se.org med?
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:eller sliter med modereringen.
Ibland kanske man "sliter" lite väl hårt med modereringen till och med? ;)

Rätt folk på rätt plats är alltid en fördel för vilken förening som helst. :)
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:
Kattskrället skrev:
Det fanns säkert användbara detaljer, men perspektivet var skrämmande toppstyrt och unket. Där väntade man på en Ledare (för att inte uttrycka det på tyska) som skulle domptera de okunniga massorna. Det köper jag aldrig.

Mitt perspektiv utgår i stället från dem som gör jobbet. Jag vill kratta manegen för dem som jobbar med support, dokumentation, marknadsföring, som rattar tekniken bakom forumet eller sliter med modereringen. Ledningen är en tjänare i sammanhanget.

Ser vi till att de som gör jobbet får enkla och tydliga spelregler och arbetsro kan det inte gärna gå fel.
Alla "som du" dömer ut som "struntpratare" alltså?

De tar du ingen hänsyn till? Kompromissa är uteslutet? Och då kan du förverkliga dina ideer...som egentligen är Freakheads?

Låter precis som det "du vill komma ifrån".

Något tyskt var det visst. Började det på bokstaven F?

Hmmmm, har du försökt förstå varför du dömer ut vissa som struntpratare också? :)

Vidare, jag tror inte att "massorna" är så okunniga på det här forumet, tror du? Jag får en stark känsla av motsatsen stundtals faktiskt. ;)

Hur skulle det vara att "kratta manegen" för alla medlemmar på forumet istället? Då kanske alla rentav skulle känna sig lika välkomna och lika mycket värda, för att inte tala om att behandlas lika? :)

En god stämning är A och O i vilket forum som helst. ALLA skall känna sig lika välkomna och behandlas på lika sätt.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Xcore skrev:
Urban Anjar skrev:eller sliter med modereringen.
Ibland kanske man "sliter" lite väl hårt med modereringen till och med? ;)

Rätt folk på rätt plats är alltid en fördel för vilken förening som helst. :)
De som sliter med moderingen är de som har det som sin främsta hobby.
Jag förstår att det är ett slit att sitta och bevaka "bråkstakarnas" inlägg så att den hängivne moderatoren kan slå till med "batongen" inom några minuter när en "bråkstake" t.ex skrivit "det var väl inget matnyttigt".
Det finns mängder med exempel på bortmoderingar som skett inom några minuter efter att en "bråkstake" skrivit ett inlägg...

Jag tvivlar starkt på att sådana moderatorer skulle ha kvar sin post någon längre tid på lite mer seriösa forum än det här.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Kan bara hålla med dig Rune K.
Mozza

Inlägg av Mozza »

Rune.K skrev:Jag tvivlar starkt på att sådana moderatorer skulle ha kvar sin post någon längre tid på lite mer seriösa forum än det här.
Kan bara tala för egen del och de forum jag är aktiv på (sådana Admin/Moderatorer) åker ut med en erinran med omedelbar verkan.

//Mozza
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Xcore skrev:
Urban Anjar skrev:
Kattskrället skrev:

Alla "som du" dömer ut som "struntpratare" alltså?

De tar du ingen hänsyn till? Kompromissa är uteslutet? Och då kan du förverkliga dina ideer...som egentligen är Freakheads?

Låter precis som det "du vill komma ifrån".

Något tyskt var det visst. Började det på bokstaven F?

Hmmmm, har du försökt förstå varför du dömer ut vissa som struntpratare också? :)

Vidare, jag tror inte att "massorna" är så okunniga på det här forumet, tror du? Jag får en stark känsla av motsatsen stundtals faktiskt. ;)

Hur skulle det vara att "kratta manegen" för alla medlemmar på forumet istället? Då kanske alla rentav skulle känna sig lika välkomna och lika mycket värda, för att inte tala om att behandlas lika? :)

En god stämning är A och O i vilket forum som helst. ALLA skall känna sig lika välkomna och behandlas på lika sätt.
Han brukar ha för vana att korpa ideer för att sedan utropa dem som sina egna. Var ju samma sak med Bossiemans förslag, det fiskades snabbt upp och basunerades ut som sitt eget.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Kattskrället skrev:Han brukar ha för vana att korpa ideer för att sedan utropa dem som sina egna. Var ju samma sak med Bossiemans förslag, det fiskades snabbt upp och basunerades ut som sitt eget.
Det verkar tyvärr inte bättre.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"