Problem efter uppdatering [LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Henrik Jansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Problem efter uppdatering [LÖST]

Inlägg av Henrik Jansson »

Jag uppdaterade ubuntu 8.04 idag. Har sedan startat om datorn, och nu har det hänt grejer.. :(
Jag kan inte starta amsn
Mina inställningar i Firefox har försvunnit, mina bokmärken osv, mina användarnamn och lösenord har glömts bort av firefox.
Varje gång jag försöker starta amsn startas en ny "wish" som tar massor med processorkapacitet.
Ska det vara såhär?
Senast redigerad av 1 Henrik Jansson, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Problem efter uppdatering

Inlägg av Rasmus »

Nej, det ska funka ;)
Får du några felmedelanden om du startar amsn i en terminal?
Henrik Jansson

Re: Problem efter uppdatering

Löst
Nu funkar allt igen.. ( ett ytterligare fel var att tomboyanteckningar hade försvunnit)
Jag är inte säker på vad somvar fel.. men jag kör ubuntu på en ganska liten partition, och jag har har samlat på mig en del grejer på hårddisken med tiden.. och jag såg efter uppdateringen att det va 0 kb kvar..? ( tycker att jag borde ha fått nån varning om detta om detta ställde till det)
Jag rensade undan lite och startade om datorn igen, och nu funkar allt igen. Så om det var för lite plats eller att jag bara behövde starta om en gång till vet jag inte, men nu funkar det som sagt.
En annan fråga bara.. Vad gör Wish? Min processor jobbar ofta på 100% utan att jag gör nånting.. Märkte nu när amsn krångalde att wish tog mycket kraft.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Problem efter uppdatering [LÖST]

Inlägg av Hund »

Wish är ett virtuellt paket för TK toolkit som aMSN använder sig av. Det är därför aMSN är så fullt. Hade dom använt sig av GTK+ hade det sett ut som övriga Ubuntu. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Henrik Jansson

Re: Problem efter uppdatering [LÖST]

jaha ok.. ja.. amsn ser ju lite missbildat ut.. haha
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"