En stilla undran ang min anmälan!!!????

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: En stilla undran ang min anmälan!!!????

Inlägg av TweekiE »

är det alltså okej att kalla folk för troll och blanda ihop människor?

OT: menn får jag bara fråga dig vad du gör på ett ubuntu forum när du använder windows? har faktiskt inte sett dej i en enda supporttråd (jag vill inte skapa bråk jag bara undrar)
Xcore

Inlägg av Xcore »

95monye skrev:är det alltså okej att kalla folk för troll och blanda ihop människor?

OT: menn får jag bara fråga dig vad du gör på ett ubuntu forum när du använder windows? har faktiskt inte sett dej i en enda supporttråd (jag vill inte skapa bråk jag bara undrar)
För det första, vad har det med trådens ämne att göra?

Du menar att då är man inte välkommen här?

Menar du så?

Eller vad?

Jag är inte heller speciellt mycket i "de" supporttrådarna, orsak, jag kör XP och Puppy Linux för tillfället.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Så klart ska det redas ut, men jag tycker att det varit väldigt mycket tjafs den senaste tiden om mer och mindre allvarliga saker. Jag inser bara inte hur man kan ta åt sig av att bli kallad troll bara, även om moderatorerna så klart inte får löpa amok.

Ps. Kan ni sluta göra radbrytning mellan varje mening, är sjukt störande att läsa inläggen så...
Xcore

Inlägg av Xcore »

upnorth skrev:Så klart ska det redas ut, men jag tycker att det varit väldigt mycket tjafs den senaste tiden om mer och mindre allvarliga saker. Jag inser bara inte hur man kan ta åt sig av att bli kallad troll bara, även om moderatorerna så klart inte får löpa amok.

Ps. Kan ni sluta göra radbrytning mellan varje mening, är sjukt störande att läsa inläggen så...
1.Man talar inte om för andra hur de bör skriva, eller hur?
2.Jo, om någon varit på dig och sedan kallar dig för troll, utan att du gjort något, och dessutom namger vilka "personer" du skulle vara, så blir man inte glad.

Samma person som säger till alla att du skickat hemska PM och dessutom stängt av dig på eget bevåg.

Skulle inte du bli en smula sur då?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Ärligt talat har jag blivit kallad värre och orkar inte bry mig, allt sånt är bara skitsnack och rinner av innan jag hunnit hetsa upp mig.
Xcore

Inlägg av Xcore »

upnorth skrev:Ärligt talat har jag blivit kallad värre och orkar inte bry mig, allt sånt är bara skitsnack och rinner av innan jag hunnit hetsa upp mig.
Läs igen, jag lade till lite.

Jo, om någon varit på dig och sedan kallar dig för troll, utan att du gjort något, och dessutom namger vilka "personer" du skulle vara, så blir man inte glad.

Samma person som säger till alla att du skickat hemska PM och dessutom stängt av dig permanent på eget bevåg.

Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

För bövelen! Sluta tjafsa nu. Om inte berörda person kan be om ursäkt skall han avgå omedelbart. Alla är välkomna till det här forumet oavsett operativsystem. Har vi den inställningen får vi fler som använder Ubuntu.Respektera din fiende så vinner du allas respekt. Ingen är din fiende, ingen är din vän, alla är dina lärare.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Xcore skrev:
95monye skrev:är det alltså okej att kalla folk för troll och blanda ihop människor?

För det första, vad har det med trådens ämne att göra?

Du menar att då är man inte välkommen här?

Menar du så?

Eller vad?

Jag är inte heller speciellt mycket i "de" supporttrådarna, orsak, jag kör XP och Puppy Linux för tillfället.
jag undrade om webaake får kalla folk för troll ;D
och jag undrade bara (intressant att veta) varför mozza är på ett ubuntuforum när han använder windows!
jag har inte sagt att någon inte är välkommen här ,
tror det framgår väl att jag inte vill skapa bråk! förlåt så hemskt mycke om jag sa något fel elr nåt :o

EDIT: simma lungt för helsike !
Senast redigerad av 1 TweekiE, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Pink Panther skrev:För bövelen! Sluta tjafsa nu. Om inte berörda person kan be om ursäkt skall han avgå omedelbart. Alla är välkomna till det här forumet oavsett operativsystem. Har vi den inställningen får vi fler som använder Ubuntu.Respektera din fiende så vinner du allas respekt. Ingen är din fiende, ingen är din vän, alla är dina lärare.

Pink Panther
1+ panter!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Xcore skrev:
upnorth skrev:Ärligt talat har jag blivit kallad värre och orkar inte bry mig, allt sånt är bara skitsnack och rinner av innan jag hunnit hetsa upp mig.
Läs igen, jag lade till lite.

Jo, om någon varit på dig och sedan kallar dig för troll, utan att du gjort något, och dessutom namger vilka "personer" du skulle vara, så blir man inte glad.

Samma person som säger till alla att du skickat hemska PM och dessutom stängt av dig permanent på eget bevåg.

Samma person som skriker ut ditt namnbyte i forumet.

Och som inte fick något för det medan du själv bara behövde vänta 5 min på en varning och avstängning.

Skulle du känna annorlunda då?
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:För bövelen! Sluta tjafsa nu. Om inte berörda person kan be om ursäkt skall han avgå omedelbart. Alla är välkomna till det här forumet oavsett operativsystem. Har vi den inställningen får vi fler som använder Ubuntu.Respektera din fiende så vinner du allas respekt. Ingen är din fiende, ingen är din vän, alla är dina lärare.

Pink Panther
+1
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag har helt enkelt väldigt svårt för att bli arg på nåt här längre, möjligtvis Urbans försök att lagstadga en massa arbetssätt som aldrig kommer att fungera.

Brukar för det mesta försöka komma ihåg att det trots allt bara sker i ett internetforum där ingen ändå vet vem jag är.
Xcore

Inlägg av Xcore »

upnorth skrev:Jag har helt enkelt väldigt svårt för att bli arg på nåt här längre, möjligtvis Urbans försök att lagstadga en massa arbetssätt som aldrig kommer att fungera.

Brukar för det mesta försöka komma ihåg att det trots allt bara sker i ett internetforum där ingen ändå vet vem jag är.
Så att bli orättvist avstängd gör inget?

Medan du är avstängd så säger personen hur hemska PM du skickat och du kan inte försvara dig eftersom du är avstängd.

Men, det är "bara" ett internetforum?

Så därför kan vi aldrig bli arga för något här?

Och därför är det okey att bara en del kan göra så medans andra snabbt blir varnade och avstängda?

Du tror inte möjligtvis att du skulle formulera om dig lite? :)
Xcore

Inlägg av Xcore »

webaake, du får gärna hoppa in här och svara för dig. :)

Gör jag något dumt, så tar jag konsekvenserna av det, gör du?
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Xcore skrev:webaake, du får gärna hoppa in här och svara för dig. :)

1+ men du får jag inte undra varför någon med windows håller till på ett ubuntu forum??
jag har inte sagt att någon inte är välkommen??
Xcore

Inlägg av Xcore »

95monye skrev:

1+ men du får jag inte undra varför någon med windows håller till på ett ubuntu forum??
Säkert många som kör både ock här. Eller en annan Linuxdist (som jag). Jag såg en admin här som hade Windows som OS. ;)

Visst får du fråga.

Trevlig helg på dig 95monye. :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Xcore skrev:
vulfgar skrev:
Xcore skrev: Mozza och jag blandades ihop av webaake. Sen var det "hatten" också tror jag, och två nick till, som alla skulle vara jag.
Men du är ju HatteN om jag fattat rätt, du har ju bytt nick. ;)
webaake var ju så mån om att berätta det för alla i tråden eller hur?

Sen var jag Mozza, jag var DimensionX på Ubuntu.se och troll med flera aktiva konton, sa han.

Glömt det?

Såg du vad Mozza skrev i första inlägget?

Men att öppet komma med personangrepp och permanent stänga av folk går ju bra, om man tillhör en viss skara, eller hur? till och med att påstå att folk skickar "hemska PM" som man inte ens kan visa upp. ::)

Tillhör man fel skara så får man en varning på 5 min för precis samma sak.

En fråga, är detta partiskt?

Nu igen, vad handlar tråden om?

Ingen hade svar på något, tystnaden talar för sig. Nu väntar jag bara på att tråden moddas bort för att "gömmas undan".
Jag tycker du försöker köra nåt martyrkör nu. :P

Visst ska alla hanteras korrekt och alla har rätt att ifrågasätta, men du är ju faktiskt HatteN som bytt nick och du var tidigare reggad här som DimensionX. Inget konstigt om någon påpekar det, tycker jag. Huruvuda du och Mozza (eller någon ytterligare) skulle vara samma person har jag ingen som helst uppfattning om, men förutsätter att ni är olika personer. Du har tidigare reggat flera olika konton samtidigt så om administrationen vid något tillfälle misstänkt något sådant igen i ditt fall är ganska förståeligt IMO. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

vulfgar skrev:...

Jag tycker du försöker köra nåt martyrkör nu. :P

Visst ska alla hanteras korrekt och alla har rätt att ifrågasätta, men du är ju faktiskt HatteN som bytt nick och du var tidigare reggad här som DimensionX. Inget konstigt om någon påpekar det, tycker jag. Huruvuda du och Mozza (eller någon ytterligare) skulle vara samma person har jag ingen som helst uppfattning om, men förutsätter att ni är olika personer. Du har tidigare reggat flera olika konton samtidigt så om administrationen vid något tillfälle misstänkt något sådant igen i ditt fall är ganska förståeligt IMO. :)
+1

Tona ner.
Mozza

Inlägg av Mozza »

Hej Broder Tuck!

Tack för dina vänliga ord (värmer otroligt gott) ;)

Det var med stor glädje jag läste ditt inlägg.
Du är en av få som verkligen förstår poängen med min tråd/mitt inlägg och vad det hela handlar om.
Jag minns en gång, när L J gjorde samma missbedömning mot en "Mozza" som nu Webbaake har gjort. Det var under
DSK. L J var inte fränare än vad Webaake har varit, men han kom blixtsnabbt med en offentlig ursäkt, när han hade
fått klart för sig, att han hade gjort fel. Heder åt sådant!
Minns denna gången mycket väl. Ett sådant agerande är mycket hedersvärdsam.
Och sedan dess är de båda såta vänner ;)

Hej 95monye!
OT: menn får jag bara fråga dig vad du gör på ett ubuntu forum när du använder windows? har faktiskt inte sett dej i en enda supporttråd
och jag undrade bara (intressant att veta) varför mozza är på ett ubuntuforum när han använder windows!
Anledningen till att du inte har sett mig i några supportertrådar är av den enkla anledningen: Då jag anser att jag har fått svar på det jag söker efter då behöver jag inte skapa/posta inlägg och ställa frågor.
Anledningen till att jag använder Windows är att jag jobbar med/i Windows men det behöver inte betyda att jag är mindre intresserad av exempelvis Ubuntu. I och med att du är intreserad av att veta varför "hon" vistas på ett ubuntuforum med Windows lika intresserad är då jag att få veta varför de med ubuntu vistas på Windows/Städforum?

//Mozza
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Skunken »

95monye skrev:

Jo, de flesta som är nya här sitter nog med Windows och det är väl bra att de håller till här ?
När man kört Ubuntu ett tag så sitter man nog ändå med Windows oxså. ;D
Bågskyttenörd
Låst

Återgå till "Forum"