Tack!Xcore skrev:Det enda jag gjorde var att ge dig några vitsord.Rune.K skrev:Hörrödudu Xcore!
Dra nu inte alla moderatorer över en kam.
Har jag gjort något fel så är du välkommen att tala om det.
Nu har har jag inte gjort så mycket ännu, som nybliven moderator, så särsklit många fel har jag inte gjort ännu förhoppningsvis...
Det andra var däremot inte några vitsord, men det gällde inte dig.
En stilla undran ang min anmälan!!!????
Re: En stilla undran ang min anmälan!!!????
Det handlar inte om att leka dagisfröken utan att vara "konsekvent" och behandla folk på forumet "lika".upnorth skrev:Lägg ägg, det är lördag, folk har bättre för sig.Xcore skrev:Nästa mitt i prick inlägg från mig idag.vulfgar skrev:Desto större anledning att pusha på med ett PM.
Det var precis vad jag också gjorde.
Har inte hänt något än.
(sätter en prick till då)
I mitt fall tog det 5 min, utan ett enda PM.
Är det ingen som tål nåt längre, varför ska administrationen behöva vara nån slags dagisfröken?
Eller vill du inte ha det så?
Så är det inte nu då vissa får göra precis vad de vill utan några påföljder.
Medan andra åker på en varning omgående.
Det handlar om att "vända andra kinden till" och inte vara så upptagen av sin heder eller vad det nu kan vara på ett internetforum. Nu är väl jag lite av en hycklare som öppet hackar på Urban för det ena och det andra dagligen, men jag vill som tro att det leder till nåt mer en personlig upprättelse för mig själv som jag egentligen inte är intresserad av överhuvudtaget.
Du har skött dig bra så här långt.Rune.K skrev:Tack!Xcore skrev:Det enda jag gjorde var att ge dig några vitsord.Rune.K skrev:Hörrödudu Xcore!
Dra nu inte alla moderatorer över en kam.
Har jag gjort något fel så är du välkommen att tala om det.
Nu har har jag inte gjort så mycket ännu, som nybliven moderator, så särsklit många fel har jag inte gjort ännu förhoppningsvis...
Det andra var däremot inte några vitsord, men det gällde inte dig.
Nu skall jag logga ut, ha en trevlig helg.

Läste du mitt inlägg alls?upnorth skrev:Det handlar om att "vända andra kinden till" och inte vara så upptagen av sin heder eller vad det nu kan vara på ett internetforum. Nu är väl jag lite av en hycklare som öppet hackar på Urban för det ena och det andra dagligen, men jag vill som tro att det leder till nåt mer en personlig upprättelse för mig själv som jag egentligen inte är intresserad av överhuvudtaget.
Det handlar om att folk skall "behandlas lika" inte att vissa skall få göra precis som de vill utan påföljder medan andra åker på varningar omgående.
Tycker du att det är bra?
För så är det nu.
Läs tråden, en åker på varning på 5 min. Den andra vägrar man att ens ta upp anmälan mot. Trots påminnelser.
Tycker du verkligen att detta är bra?
I så fall är jag förvånad upnorth.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 13 gånger.
Nog blev det förvirring här alltidvulfgar skrev:Nu blir jag lite förvirrad.Xcore skrev:Nästa mitt i prick inlägg från mig idag.vulfgar skrev:Desto större anledning att pusha på med ett PM.
Det var precis vad jag också gjorde.
Har inte hänt något än.
(sätter en prick till då)
I mitt fall tog det 5 min, utan ett enda PM.Mitt svar var till Mozza, inte till dej.

Förstod att ditt inlägg var riktat till mig och har nu skickat PM till de båda Adminen här på forumet.
Personangrepp av högsta rangXcore skrev:
Sen kallade han mig troll till och med på köpet.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=40138
//Mozza
Ehh, jag är mycket väl medveten om att väldigt lite fungerat bra under väldigt lång tid och det här är för mig bara en av många incidenter i raden. Det enda jag orkar bry mig om nu är att vi får ordning på torpet uppifrån och ner så kan vi köra the blame game sen om det behövs.
Då börjar man med att behandla alla i forumet "lika".upnorth skrev:Ehh, jag är mycket väl medveten om att väldigt lite fungerat bra under väldigt lång tid och det här är för mig bara en av många incidenter i raden. Det enda jag orkar bry mig om nu är att vi får ordning på torpet uppifrån och ner så kan vi köra the blame game sen om det behövs.
Hur skall man annars få någon trovärdighet om vissa får göra vad som faller dem in utan några varningar alls medan vissa får varning på en gång.
Tycker inte du att detta är viktigt?
Du borde bry dig mer än du gör om den här biten, för den är viktig.
Alla skall behandlas lika i forumet.
Visst, om du menar att administrationen på nåt sätt är partisk i sina bedömningar är det så klart allvarligt, men samtidigt är det svårt att avgöra utan alla fakta.
I just det här fallet är ju "brottet" knappt värt att anmälas om du frågar mig, ursprungsinlägget var ju knappast allvarligt menat liksom.
I just det här fallet är ju "brottet" knappt värt att anmälas om du frågar mig, ursprungsinlägget var ju knappast allvarligt menat liksom.
Visst är den partisk?upnorth skrev:Visst, om du menar att administrationen på nåt sätt är partisk i sina bedömningar är det så klart allvarligt, men samtidigt är det svårt att avgöra utan alla fakta.
Framgick inte det från både mig och Mozza i tråden?
webaake får göra som han vill, personangrepp, banna permanent, modda bort trådar efter behag. Utan en enda åtgärd. Trots PM och påminnelser.
Jag fick en varning på 5 min.
Är inte det partiskt?
webaakes inlägg var då rakt inte skrivit på skoj när han kallade mig för troll fast jag inte gjort något. Men det framgick väl ganska tydligt att han inte tyckte om mig tidigare heller.
Läs gärna de bortmoddade inläggen. Skall se om jag hittar dem sen.
I tråden vägrade Hund att nämna det inlägget, bara det som var efter.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 13 gånger.
Bråka vidare du om du tycker att det ger nåt.
Du fattar inte alls?upnorth skrev:Bråka vidare du om du tycker att det ger nåt.
Jag "bråkar" inte. Jag vill att medlemmarna skall behandlas rättvist och lika, inte att en del får göra vad de vill utan påföljder.
Inte ett enda rakt svar från någon.
(eftersom det inte fanns nåt)
Då vill man hellre bara "glömma bort allt".
Säger en del det.
Nu tar jag paus för helgen.
(eftersom det inte fanns nåt)
Då vill man hellre bara "glömma bort allt".
Säger en del det.
Nu tar jag paus för helgen.

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Men du är ju HatteN om jag fattat rätt, du har ju bytt nick.Xcore skrev: Mozza och jag blandades ihop av webaake. Sen var det "hatten" också tror jag, och två nick till, som alla skulle vara jag.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

webaake var ju så mån om att berätta det för alla i tråden eller hur?vulfgar skrev:Men du är ju HatteN om jag fattat rätt, du har ju bytt nick.Xcore skrev: Mozza och jag blandades ihop av webaake. Sen var det "hatten" också tror jag, och två nick till, som alla skulle vara jag.
Sen var jag Mozza, jag var DimensionX på Ubuntu.se och troll med flera aktiva konton, sa han.
Glömt det?
Såg du vad Mozza skrev i första inlägget?
Men att öppet komma med personangrepp och permanent stänga av folk går ju bra, om man tillhör en viss skara, eller hur? till och med att påstå att folk skickar "hemska PM" som man inte ens kan visa upp.

Tillhör man fel skara så får man en varning på 5 min för precis samma sak.
En fråga, är detta partiskt?
Nu igen, vad handlar tråden om?
Ingen hade svar på något, tystnaden talar för sig. Nu väntar jag bara på att tråden moddas bort för att "gömmas undan".
Om man skall hårddra det lite mer så var jag inte någon reell person utan ett dubbelkonto etc...Sen var jag Mozza, jag var DimensionX på Ubuntu.se och troll med flera aktiva konton, sa han.
av webaake:
viewtopic.php?f=85&p=322102#p322102
Eftrsom Mozza inte verkar var en reell person utan ett dubblettkonto flyttades tråden till bortmoderade inlägg. Hela tråden var avsedd att trolla.
Finns att hitta här:
Personangrepp av högsta rang
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=40138
//Mozza
Jag blev permanent avstängd pga påstådda "Hemska PM" som skickats, som han inte kunde visa upp ett enda av.
Varsågod, posta dessa hemska PM webaake, jag ser fram emot att läsa dem.
Jag vill att folk skall behandlas rättvist och lika hädanefter.
Varsågod, posta dessa hemska PM webaake, jag ser fram emot att läsa dem.
Jag vill att folk skall behandlas rättvist och lika hädanefter.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Det här är väl bara ett ytterligare bevis på den godtyckliga moderering som florerar här med alla dessa lokala sheriffer och annat som inte har en susning om vad de pysslar med överhuvudtaget.
Jaja, tycker administrationen att detta är den väg de ska gå i framtiden så kan man bara ta sig för pannan och undra var i helvete detta ska sluta.
Jaja, tycker administrationen att detta är den väg de ska gå i framtiden så kan man bara ta sig för pannan och undra var i helvete detta ska sluta.
Och Vulfgar, du kunde försöka få det att se lite snyggare och mindre uppenbart ut, eller hur? Om du läst första inlägget så hade du förstått bättre. Att försöka försvara så där gör inte saken bättre.
1.JAG var utsatt för personangrepp och kallad troll
2.Mozza's namn fanns med
3.Därför anmälde både personangeppet
4.Som inte behandlats, trots påminnnelser.
Och nej, man bör inte hålla någon bakom ryggen.
Gör jag nåt dumt så står jag för det och tar påföljderna.
Men,jag förväntar mig att även andra gör samma sak.
Man kan inte bara modda bort problemen, nån gång måste man stanna och ta tag i dem också.
1.JAG var utsatt för personangrepp och kallad troll
2.Mozza's namn fanns med
3.Därför anmälde både personangeppet
4.Som inte behandlats, trots påminnnelser.
Och nej, man bör inte hålla någon bakom ryggen.
Gör jag nåt dumt så står jag för det och tar påföljderna.
Men,jag förväntar mig att även andra gör samma sak.
Man kan inte bara modda bort problemen, nån gång måste man stanna och ta tag i dem också.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
I det som avses i denna tråd, kan jag inte annat än att ge Mozza och Xcore fullständigt rätt i det som de skriver.
Så här, får det bara inte gå till! Inte om man skall besitta ett förtroendeuppdrag på en medlemssida. Fruktansvärt
illa. Var finns det goda föredömet hos dem som skall företräda oss? Bra skrivet av Mozza i början av tråden och där
RuneK gavs tips om hur en god moderator skall arbeta.
Det är inte rimligt, inte trevligt, att vissa företrädare för forumet skall kunna agera på detta vis, utan att framföra
en officiell ursäkt till dem som har drabbats. Eller att andra inte skyndsamt försöker att agera i en situation och ge
någon form av ett respektfullt svar till medlemmar som anser sig vara felaktigt behandlade av företrädare för forum-
administrationen. Att se företrädare hos oss, som saknar den rakryggheten, det känns väldigt pinsamt....
Jag minns en gång, när L J gjorde samma missbedömning mot en "Mozza" som nu Webbaake har gjort. Det var under
DSK. L J var inte fränare än vad Webaake har varit, men han kom blixtsnabbt med en offentlig ursäkt, när han hade
fått klart för sig, att han hade gjort fel. Heder åt sådant!
När upnorth skriver följande:
Lämnade utan åtgärd av en ansvarig forumledning. Att påstötningen sker under en lördag, betyder knappast att
ett svar skall komma in den dagen. Det borde det ha gjort någon av de föregående dagarna, under de två veckorna.
Det är förmodligen även vad de två "intressenterna" i tråden avser. Inte att få ett svar just idag.
Skrivningen om att administrationen inte skall behöva agera som en "dagisfröken", gentemot medlemmar som känner
sig felaktigt utsatta av enskilda administratörer, det förbryllar mig också. Menar du verkligen att detta är din uppfattning?
Att det är så, du läser in trådskaparens och sedan Xcores kritik? Du ser mao inte deras "smärta" över den
behandling som de anser sig ha blivit utsatta för?
Det ligger inte ett litet uns av förringning i det inlägget, gentemot medlemmen som har skapat tråden och även
den andre medlemmen som påvisar ett likartat bemötande.
Om en "dagisfröken" missköter sina inlämnade adepter, skyller dem för att vara något de inte är och raljerar runt, om somliga
av dem inför öppen ridå och sedan vägrar att bemöta föräldrarnas kritik för detta, så tror inte jag att särdeles många,
bredvidstående, skulle vilja "småhåna föräldrarna", eller vederbörande, utsatta barn. Lite så, som du här gör.
Mest troligt är, att den "dagisfröken" som behandlar sin medlemsgrupp på ett sådant sätt, skulle förmodligen både avtvingas
en ursäkt till berörda, samt ombedjas att söka sig en anställning någonannanstans. Förmodligen på en plats där hon inte
mer behöver arbeta i en miljö där hon återigen, lika lätt, skulle kunna förledas att göra om samma misstag igen.
Nu har vi i andra trådar diskuterat en möjlig och framtida ny, inriktning. Låt oss hoppas på, att det blir bra.
Kanske sådana här incidenter inte mer skall behöva uppstå. I den meningen, att företrädare för forumet gör misstag, det
kommer nog alltid att vara en mänskligare del av det hela, men att sedan inte kunna träda fram och ta ansvar för vad man
har gjort, samt att be eventuellt drabbade om ursäkt för sitt misstag. Där kanske vi kan bli bättre.
Sådana här upplösningar, så som det verkar tyna fram i detta fall, tigs ihjäl, vänds ryggar till, det hoppas jag att vi skall
slippa få se i framtiden.
Att bemöta medlemmar som har utpekats för sådant som de inte är, att vägra ta sig an deras klagan på detta, att inte heller
ens be om ursäkt på motsvarande sätt (i forumet) som deras förskyllan mot medlemmen publicerades, det är inte i nivå
med vad Ubuntu står för. Vare sig som enskild medlem, medlem med förtroendeuppdrag, eller Ubuntero /-member.
Upnorth, vi skall inte "kapa tråden för Mozza", men försök ändock att se dessa två medlemmar för vad de är, vad de är
värda av respekt som medlemmar på vårt forum och försök istället att blicka på, vad det är, som deras kritik egentligen
visar på. Där vill både du och jag ha en förbättring till stånd. Det är precis samma sak, som de pläderar för, i denna tråd.
I detta fall är det symptomet på hur det är idag, som drabbar dem av en och annan "dagisfröken".
Det "sunkiga", flagnande, måleriet måste skrapas bort och ny, fräschare färg skall appliceras.
Så här, får det bara inte gå till! Inte om man skall besitta ett förtroendeuppdrag på en medlemssida. Fruktansvärt
illa. Var finns det goda föredömet hos dem som skall företräda oss? Bra skrivet av Mozza i början av tråden och där
RuneK gavs tips om hur en god moderator skall arbeta.
Det är inte rimligt, inte trevligt, att vissa företrädare för forumet skall kunna agera på detta vis, utan att framföra
en officiell ursäkt till dem som har drabbats. Eller att andra inte skyndsamt försöker att agera i en situation och ge
någon form av ett respektfullt svar till medlemmar som anser sig vara felaktigt behandlade av företrädare för forum-
administrationen. Att se företrädare hos oss, som saknar den rakryggheten, det känns väldigt pinsamt....
Jag minns en gång, när L J gjorde samma missbedömning mot en "Mozza" som nu Webbaake har gjort. Det var under
DSK. L J var inte fränare än vad Webaake har varit, men han kom blixtsnabbt med en offentlig ursäkt, när han hade
fått klart för sig, att han hade gjort fel. Heder åt sådant!
När upnorth skriver följande:
så känns det lite konstigt för min del. Det som har diskuterats i tråden, är saker som är snart två veckor gamla.Lägg ägg, det är lördag, folk har bättre för sig.
Är det ingen som tål nåt längre, varför ska administrationen behöva vara nån slags dagisfröken?
Lämnade utan åtgärd av en ansvarig forumledning. Att påstötningen sker under en lördag, betyder knappast att
ett svar skall komma in den dagen. Det borde det ha gjort någon av de föregående dagarna, under de två veckorna.
Det är förmodligen även vad de två "intressenterna" i tråden avser. Inte att få ett svar just idag.
Skrivningen om att administrationen inte skall behöva agera som en "dagisfröken", gentemot medlemmar som känner
sig felaktigt utsatta av enskilda administratörer, det förbryllar mig också. Menar du verkligen att detta är din uppfattning?
Att det är så, du läser in trådskaparens och sedan Xcores kritik? Du ser mao inte deras "smärta" över den
behandling som de anser sig ha blivit utsatta för?
Det ligger inte ett litet uns av förringning i det inlägget, gentemot medlemmen som har skapat tråden och även
den andre medlemmen som påvisar ett likartat bemötande.
Om en "dagisfröken" missköter sina inlämnade adepter, skyller dem för att vara något de inte är och raljerar runt, om somliga
av dem inför öppen ridå och sedan vägrar att bemöta föräldrarnas kritik för detta, så tror inte jag att särdeles många,
bredvidstående, skulle vilja "småhåna föräldrarna", eller vederbörande, utsatta barn. Lite så, som du här gör.
Mest troligt är, att den "dagisfröken" som behandlar sin medlemsgrupp på ett sådant sätt, skulle förmodligen både avtvingas
en ursäkt till berörda, samt ombedjas att söka sig en anställning någonannanstans. Förmodligen på en plats där hon inte
mer behöver arbeta i en miljö där hon återigen, lika lätt, skulle kunna förledas att göra om samma misstag igen.
Nu har vi i andra trådar diskuterat en möjlig och framtida ny, inriktning. Låt oss hoppas på, att det blir bra.
Kanske sådana här incidenter inte mer skall behöva uppstå. I den meningen, att företrädare för forumet gör misstag, det
kommer nog alltid att vara en mänskligare del av det hela, men att sedan inte kunna träda fram och ta ansvar för vad man
har gjort, samt att be eventuellt drabbade om ursäkt för sitt misstag. Där kanske vi kan bli bättre.
Sådana här upplösningar, så som det verkar tyna fram i detta fall, tigs ihjäl, vänds ryggar till, det hoppas jag att vi skall
slippa få se i framtiden.
Att bemöta medlemmar som har utpekats för sådant som de inte är, att vägra ta sig an deras klagan på detta, att inte heller
ens be om ursäkt på motsvarande sätt (i forumet) som deras förskyllan mot medlemmen publicerades, det är inte i nivå
med vad Ubuntu står för. Vare sig som enskild medlem, medlem med förtroendeuppdrag, eller Ubuntero /-member.
Upnorth, vi skall inte "kapa tråden för Mozza", men försök ändock att se dessa två medlemmar för vad de är, vad de är
värda av respekt som medlemmar på vårt forum och försök istället att blicka på, vad det är, som deras kritik egentligen
visar på. Där vill både du och jag ha en förbättring till stånd. Det är precis samma sak, som de pläderar för, i denna tråd.
I detta fall är det symptomet på hur det är idag, som drabbar dem av en och annan "dagisfröken".
Det "sunkiga", flagnande, måleriet måste skrapas bort och ny, fräschare färg skall appliceras.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.