Och med vilken motivering blev den här tråden bortmodererad?
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Och med vilken motivering blev den här tråden bortmodererad?
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 12#p327239
Dags att se över kompetensen hos vissa lokala sheriffer?
Dags att se över kompetensen hos vissa lokala sheriffer?
Re: Och med vilken motivering blev den här tråden bortmodererad?
Vafan, tog HakanS bort hela tråden?
Nu får ni väl för i helvete ge er, ni kan inte moderera bort mina grillningar av Urban, då får ni stänga av mig i så fall!
(varför har vi ingen "förbannad" smiley?)
Nu får ni väl för i helvete ge er, ni kan inte moderera bort mina grillningar av Urban, då får ni stänga av mig i så fall!

-
- AVREGISTRERAD
Ja HakanS leder väl moderingsligan stort nu.
Mer modereringskåt får man nog leta efter. Eller är det maktlystnad tro?
Ska de plocka bort både poster och trådar för skitsaker så lär de snart få ett elände i forumet igen.
Trodde de lärt sig nåt av CF, men icke då.
Mer modereringskåt får man nog leta efter. Eller är det maktlystnad tro?
Ska de plocka bort både poster och trådar för skitsaker så lär de snart få ett elände i forumet igen.
Trodde de lärt sig nåt av CF, men icke då.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vänta tills allt är färdigmodererat.
jag vet inte vad som modereras och inte, men vad jag däremot vet är att vissa trådar tillfälligt "försvinner" medan man jobbar med dom, tex delar, flyttar osv. Vänta nån halvtimme och kolla då igen och om det fortfarande är konstigt då, så får ni kontakta aktuell mod för förklaring.

jag vet inte vad som modereras och inte, men vad jag däremot vet är att vissa trådar tillfälligt "försvinner" medan man jobbar med dom, tex delar, flyttar osv. Vänta nån halvtimme och kolla då igen och om det fortfarande är konstigt då, så får ni kontakta aktuell mod för förklaring.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- AVREGISTRERAD
Nu gjorde han nog en pudel, för en post var borttagen med motiveringen "utanför ämnet"....men är placerad i en ny tråd...
Men denna tråden....
....tordes tydligen ingen vare sig ta ansvar för än mindre motivera varför den togs bort.
Sånt här trams gör mig så....
....har man inte känsla för att moderera utan att man måste reta gallfeber på folk, så borde man nog överlåta modererandet till de som kan moderera utan att få folket emot sig.
Men denna tråden....
....tordes tydligen ingen vare sig ta ansvar för än mindre motivera varför den togs bort.
....har man inte känsla för att moderera utan att man måste reta gallfeber på folk, så borde man nog överlåta modererandet till de som kan moderera utan att få folket emot sig.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hmm, jag har ingen aning, men länken i den tråd du länkar till (dvs http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 10&start=0 ) funkar inte. Kanske därför?Kattskrället skrev:Nu gjorde han nog en pudel, för en post var borttagen med motiveringen "utanför ämnet"....men är placerad i en ny tråd...
Men denna tråden....
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- AVREGISTRERAD
Han gjorde en pudel med den posten och petade in den i en ny tråd;vulfgar skrev:Hmm, jag har ingen aning, men länken i den tråd du länkar till (dvs http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 10&start=0 ) funkar inte. Kanske därför?Kattskrället skrev:Nu gjorde han nog en pudel, för en post var borttagen med motiveringen "utanför ämnet"....men är placerad i en ny tråd...
Men denna tråden....
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 16#p327234
Där ligger den posten helt plötsligt, den var bortmodererad från början med motiveringen...."utanför ämnet".
Men sedan, första posten i den nya tråden:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 16#p327216
Den är ju ett direkt svar på UA:s post som låg straxt innan, den posten hävdar jag är felmodererad för den håller sig on-topic. Anses nu inte den göra det så måste även UA:s post som jag svarar anses vara off-topic med.
Ska man moderera så måste man för bövelen vara konsekvent. Man kan inte göra dykningar i vissa trådar och slå ned på petitesser och skita i andra trådar där det kanske till och med är värre ställt.
Kan man inte vara konsekvent så ska man banne mig inte ägna sig åt moderering, basta.
Senast redigerad av 1 Kattskrället, redigerad totalt 12 gånger.
-
Hmm...Han borde ju skrivit vilket kap. och vilken paragraf det bröt emot enligt dom nya forumreglerna.....tordes tydligen ingen vare sig ta ansvar för än mindre motivera varför den togs bort.
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Man kan bara spekulera och fundera såna här gånger liksom vulfgar gör.
Kanske har ifrågavarande element tagit sig en jävel för mkt och sett fel, eller ville han liksom i upprymd sinnestämning ordna upp saker och ting ?
Slå näven i bordet liksom?
Kanske har ifrågavarande element tagit sig en jävel för mkt och sett fel, eller ville han liksom i upprymd sinnestämning ordna upp saker och ting ?

Debian är den klippa varpå 5011 vilar
-
- AVREGISTRERAD
Är väl det minsta man kan begära tycker man. Rena lekstugan imho.Harlekin33 skrev:Hmm...Han borde ju skrivit vilket kap. och vilken paragraf det bröt emot enligt dom nya forumreglerna.....tordes tydligen ingen vare sig ta ansvar för än mindre motivera varför den togs bort.
-
- AVREGISTRERAD
Är det så, så ska han inte vara moderator.janne-5011 skrev:Man kan bara spekulera och fundera såna här gånger liksom vulfgar gör.
(Har själv erfarenheter av nån jamare för mycket, men jag har åtminstone kurage att stå för det och be om ursäkt för mitt övertramp när jag gjort fel. Är mer än jag kan säja om en annan person.)
Visst alla kan göra fel någon gång. Men ska man moderera så borde man inse att man har rätt höga krav och förväntningar på sig, gör man då fel, så kan det skapa ett elände för forumet i sin helhet.
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
så sant så, sant Kattskrället.
Men nu när Rune.K blivit "lokal moderator", vilket undertecknat noterat, kanske han kan ordna upp alltssammans med sin ofattbara visdom?
*hukar*
Men nu när Rune.K blivit "lokal moderator", vilket undertecknat noterat, kanske han kan ordna upp alltssammans med sin ofattbara visdom?
*hukar*

Debian är den klippa varpå 5011 vilar
-
- AVREGISTRERAD
rotflmao!!janne-5011 skrev:så sant så, sant Kattskrället.
*hukar*

Jag hukar mig oxå för vad som komma skall, men först ska jag fixa lite popcorn så man har nåt att knapra på i väntan på Kapten Rune! Here he comes to save our day, Captain Rune.

-
Nåväl, H.S gjorde ett misstag och nu är det över till nästa gång.
Move on...
Move on...

-
- AVREGISTRERAD
Nästa gång? Jag vill inte se en nästa gång.Harlekin33 skrev:Nåväl, H.S gjorde ett misstag och nu är det över till nästa gång.
Move on...
-
Det annonseras ju om fler nya moderatorer.
-
- AVREGISTRERAD
Förvisso. Men kan inte en moderator gjuta olja på vågorna och stilla ett gungande forum, utan istället riva upp och piska upp stämningen gång efter annan....ja då ska man nog göra någonting annat.Harlekin33 skrev:Det annonseras ju om fler nya moderatorer.
Nån självinsikt måste man ju ha, saknar man det ja, då är det ju bara att beklaga. Kan man dessutom inte se vilka konsekvenser ens eget handlande får, eller vara lite smidig och tala med de inblandade först INNAN man gör ett ingrepp och börjar moderera hej vilt...tja, vad ska man säga.

-
Jag undrar över en sak:
Varför har det instiftats "lokala moderatorer"?
Ska det inte egentligen vara 1 moderator i varje tavla?
Arbetsbeskrivningen är som följer:Harlekin33 skrev:Jag undrar över en sak:
Lokala moderatorer håller ordning i de delar av forumet som inte har med support att göra. De kan låsa/flytta/dela/sammanfoga, men inte ta bort eller ändra. De kan inte heller varna eller bannlysa.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
-
Ehhh...jaha...
Men jag fattar fortfarande inte nyttan.
Är det nån tillfällig lösning?
Men jag fattar fortfarande inte nyttan.
Är det nån tillfällig lösning?