gedit mapp??[LÖST]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: gedit mapp??

Inlägg av TweekiE »

hörre du bbauto...
jag tyckte det lät krångligt att gå in i filsystemet och lägga till pluggarna , så... jag laddade ner sourcen till gedit istället och la pluggarana där ^^
men hur installerar jag min "egna" gedit
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

95monye skrev:hörre du bbauto...
jag tyckte det lät krångligt att gå in i filsystemet och lägga till pluggarna , så... jag laddade ner sourcen till gedit istället och la pluggarana där ^^
men hur installerar jag min "egna" gedit
Ingen aning för det där låter än krångligare... ;D
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

hahaha! ;D ;D ;D ;D ;D
men ska man inte typ köra ./configure och sen sudo make och sen sudo make install ??
fast ersätts den versionen jag redan har installerad då?
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

hmm... jag gjorde som du sa... gksu nautilus och så tog jag mig till mappen , gedit plugins mappen... och så la jag in dom där... rgba visual 1 och 2 ,
men sen när jag starar gedit så finns det ingen insticksmodul som har att göra med rgba...
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

yes, jag löste det! håller man på tillräckligt med inställningararna i gedit och ändrar på saker så ploppar det upp en mapp som heter gedit!
och då skapade jag en mapp som hette plugins i den och la rgba visual 01 och 02 i den!
men tack för hjälpen endå!
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"