Problem med flash[LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
radesjo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Problem med flash[LÖST]

Inlägg av radesjo »

Jag har installerat Adobe Flash Player version 10.0.22.87, men har fortfarande problem med att få all typ av flash-grafik att fungera. På adobe's hemsida kommer det upp grafik som säger att macromedia flash player fungerar korrekt, men jag har på två andra hemsidor märkt att detta inte stämmer. När jag högerklickar på grafik från den ena av dessa sidor och trycker på "om" kommer denna länk upp: http://swfdec.freedesktop.org/wiki/. Är swfdec något som jag behöver och hur installerar man detta i så fall? Vad kan det annars bero på? Använder standardbrowsern Firefox om det kan vara till någon hjälp.
Senast redigerad av 1 radesjo, redigerad totalt 11 gånger.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Problem med flash

Inlägg av Lars »

Kolla under verktyg->tillägg->insticksmoduler om du har swfdec installerat parallellt med Adobe Flash. Det är förmodligen ingen lyckad kombination så gå in i Synaptic och avinstallera paketet swfdec-mozilla.
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

radesjo skrev:Jag har installerat Adobe Flash Player version 10.0.22.87, men har fortfarande problem med att få all typ av flash-grafik att fungera. På adobe's hemsida kommer det upp grafik som säger att macromedia flash player fungerar korrekt, men jag har på två andra hemsidor märkt att detta inte stämmer. När jag högerklickar på grafik från den ena av dessa sidor och trycker på "om" kommer denna länk upp: http://swfdec.freedesktop.org/wiki/. Är swfdec något som jag behöver och hur installerar man detta i så fall? Vad kan det annars bero på? Använder standardbrowsern Firefox om det kan vara till någon hjälp.
Ok... Pröva Program->Tillbehör->Terminalen (kopiera med ctrl+c, klistra in i terminalen med skift+ctrl+v)

Kod: Markera allt

sudo apt-get purge adobe-flashplugin flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Du kan även söka på swfdec i Synaptic, för att avinstallera swfdec.
Det är så att swfdec kolliderar med Adobe's Flashplayer.
Kanske...för att se reultatet bör du logga ut och igen, för att se skillnaden.
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:Du kan även söka på swfdec i Synaptic, för att avinstallera swfdec.
Det är så att swfdec kolliderar med Adobe's Flashplayer.
Kanske...för att se reultatet bör du logga ut och igen, för att se skillnaden.
Echo... Hohoho ;D
radesjo

Inlägg av radesjo »

Tack för svar.. blev det lite bättre, men det funkar inte helt bra konstigt nog. Endast delar av grafiken syns nu. När jag går in under
Verktyg -> Hantera innehållsinstick står det att Gnash SWF Flash Player används
Misstänker att det borde stå något i stil med Adobe eller Macromedia Flash Player. Stämmer detta? Ska jag avinstallera även Gnash-paketet?
Lars

Inlägg av Lars »

radesjo skrev:Ska jag avinstallera även Gnash-paketet?
Ja, ta bort det också.
radesjo

Re: Problem med flash[LÖST]

Inlägg av radesjo »

Yes, nu löste det sig..använde koden, den kanske gjorde något liknande. Imponerad av snabba svar :)
Användarvisningsbild
bbauto

Re: Problem med flash[LÖST]

Inlägg av bbauto »

radesjo skrev:Yes, nu löste det sig..använde koden, den kanske gjorde något liknande. Imponerad av snabba svar :)
Eller så hade du gjort som jag skrev direkt!! ;D
Skriv svar

Återgå till "Internet"