GTK+-temamotorn
GTK+-temamotorn
När jag installerade ett tema som jag laddat ner från
gnome-look.org/ via System>Inställningar>Utseende fick jag fellmeddelandet:
Temat kommer inte att se ut som det var tänkt p.g.a att den nödvändiga
GTK+-temamotorn "ubuntulooks" inte är installerad.
Hur installerar jag den!?
gnome-look.org/ via System>Inställningar>Utseende fick jag fellmeddelandet:
Temat kommer inte att se ut som det var tänkt p.g.a att den nödvändiga
GTK+-temamotorn "ubuntulooks" inte är installerad.
Hur installerar jag den!?
Re: GTK+-temamotorn
sudo aptitude install gtk2-engines-ubuntulooks

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Verkar inte som de funkade.
det står fortfarande likadant när jag går in under System>Inställningar>Utseende
GTK+-temamotorn är inte installerad!
det står fortfarande likadant när jag går in under System>Inställningar>Utseende
tror du måste byta tema och byta tillbaka , så försvinner den , så var det iaf för mig.fashoin skrev:Verkar inte som de funkade.
Det hjälpte inte!95monye skrev:tror du måste byta tema och byta tillbaka , så försvinner den , så var det iaf för mig.fashoin skrev:Verkar inte som de funkade.
Temat det handlar om är:
mitt tema är http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=73210
hmm, när jag installerade så stod det... detta tema kommer inte att se ut som det var tänkt därför att det növändiga ikontemat (vad det nu hette) inte är installerat...
rutan där det stod var vit och texten var vit också, så det är väldigt svårt att läsa!
det är bara ikontemat som saknas...
och jag vet ett snyggt ikontema! detta? eller detta.
rutan där det stod var vit och texten var vit också, så det är väldigt svårt att läsa!
Jo men de stod först det där med ikontemat o sen när jag hade ordnat de så kom de upp95monye skrev:hmm, när jag installerade så stod det... detta tema kommer inte att se ut som det var tänkt därför att det növändiga ikontemat (vad det nu hette) inte är installerat...
att de inte kommer sen ut som de var tänkt p.g.a att inte GTK+-temamotorn inte är installerad men men jag får luska vidare!
ser temat ut som på bilden på gnome-look så behöver du inte luska merfashoin skrev:Jo men de stod först det där med ikontemat o sen när jag hade ordnat de så kom de upp95monye skrev:hmm, när jag installerade så stod det... detta tema kommer inte att se ut som det var tänkt därför att det növändiga ikontemat (vad det nu hette) inte är installerat...
att de inte kommer sen ut som de var tänkt p.g.a att inte GTK+-temamotorn inte är installerad men men jag får luska vidare!

det är ikontemat , och nu när du har ubuntu-looks motorn installerad så kan det inte vara något fel...
men du kan iafs kolla i temats gtkrc fil om du kanske hittar någon felstavning på någon av motorerna...