Bra tips, men när jag kollar igenom den listan så blir jag tveksam.
Inte kan man väl anse Firefox vara speciellt resurssnålt? Det är ju inte speciellt snabbt ens i en modernare dator...

Bra tips, men när jag kollar igenom den listan så blir jag tveksam.
Tack för tippset om pdf-viewern.Christian Johansson skrev:Som pdf-viewer skulle jag rekommendera epdfview.
När det gäller webb-läsare tycker jag Epiphany är bra. ...
Jag provade som hastigast Kazehakase också men tyckte inte det verkade så bra. Bank-id fungerade inte ...
Kan bara instämma, firefox 3 går enligt min mening knappt att köra på en eee701 som ändå har 512 i ram och 800MHz processor. Epiphany funkar däremot riktigt bra, och har till exempel adblock som extension. Däremot saknar jag xmarks bokmärkessynk.Christian Johansson skrev: När det gäller webb-läsare tycker jag Epiphany är bra. Jag har ännu inte träffat på någon sida som fungerar i Firefox men inte i Epiphany. Epiphany tar lite mindre minne än Firefox. Det man får offra är mängden features som är mycket mindre i Epiphany.
Jag har titta en del på Midori och Dillo. De är båda snabba och trevliga.strixx skrev:Har löst nätverksproblemet med hjälp av ett PCMCIA-näteverkskort.
Någon som har testat Arora? Skall enligt en sida jag hittade som jämförde olika läsare vara väldigt resurssnål.
Hund skrev:t.ex bash-completion
Det går frammåt. Har lite problem att få upp hastigheten på mitt nätverkskort. Kommer att göra en sammanställning i denna tråden. Jag kan ju sägga att Lxde är ruggigt snabbt!! Och jag har valt Epiphany som webläsare, den upplever jag som snabbar än Kazehakase. Och sedan kör jag även Aror som webläsare som är det sanbbaste jag testat på den datorn, men tyvärr så fick frugan en varning när hon skulle logga in på jobbets hemsida att vissa funktioner inte stöddes av den läsaren. Därva två webläsare.Hans Linde skrev:Hur långt har du kommit?
Vilket du svaradeVet att jag hittade en sida som beskrev vad man kunde stänga av samt vad de gjorde, återkommer om jag hittar på den igen.
Så nu hittade jag länken, den talade dessvärre inte om vad du kunde stänga av men väl vad de olika tjänsterna gör, nog så viktigt.Men jag är fortfarande superintresserad av sidan du nämner. Om inte annat för att lära mig mer om Linux.
Visst har jag det, men jag har skullat installera om den hur länge som helst för att testa alla steg och verkligen trimma ner systemet så mycket som möjligt. Och sammtidgt skriva ner alla steg för att posta här i denna tråden. Man måste ju ge tillbaks något.skalman65 skrev:Hej!
Du har med all sannolikhet fått igång maskinen nu på alla sätt ...