Det var en av dom tyngre poängerna jag hört på länge...HakanS skrev:Jag finner detta resonemang motsägelsefullt. Du vill ha en TL med diktatorisk makt, men som måste göra som medlemmarna tycker.upnorth skrev:... en TeamLeader ska ha mandat att besluta om vad som helst när som helst utan ett möte eller liknande för att snabba upp saker och ting.
Detta motvägs genom möjlighet att ifrågasätta beslutet och eventuellt överklaga det. Här är det upp till ledaren att vara lyhörd, och bör vika sig om t.ex. en av medlemmar startad omröstning ger en majoritet mot förslaget.
För visst blir det lite av ett problem med en TL... Tittar man på det rekommenderade upplägget i ubuntu-wikin så är en TL tänk att vägas upp av ett LoCoCouncil, det har det inte varit snack om i förslagen här... En TL blir per automatik en diktator - även om det inte per automatik betyder att personen skulle missbruka makt eller dylikt, men det blir ju lurigare med kritik jämfört med en styrelse där det finns ett gäng som står bakom ett beslut...
Skulle det vara så att idén med en TL vinner så får nog den personen förvänta sig att kontinurligt ta mycket kritik från enskilda användare & mindre grupper - se bara på hur mycket jag (m.fl.) varit på Urban nu...