..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Xcore skrev:Har aldrig orkat med Gnome, både trist och intetsägande. Då föredrar jag Icewm, KDE eller JMW.
okej, och varför har du inte orkat med gnome?
För att det är tråkigt, fruktansvärt tråkigt och intetsägande, har ingen utstrålning eller personlighet alls som gör att man fastnar för det. Det tyckte jag redan första gången jag testade Gnome faktiskt, 2004 till Mandriva (som hette mandrake på den tiden). Då var KDE betydligt mer spännande att köra, för att inte tala om snyggare. Gnome var som en dålig kopia på XP, minus personligheten. Så uppfattade jag Gnome i alla fall, därmed inte sagt att det är så, det finns säkert många som tycker att Gnome är riktigt bra.
Osprey skrev:LXDE är faktiskt riktigt snyggt och jag kör det själv med stor glädje emellanåt...
Nej, den var inte spec. vacker.
XFCE har alla funktioner man kan tänks behöva, är snygg och snabb.
JWM är ett bra alternativ till XFCE. Puppy Linux använder JWM som default även om flera andra fönsterhanterare följer med. JWM är fruktansvärt snabbt, precis som Puppy Linux alltså.
Osprey skrev:LXDE är faktiskt riktigt snyggt och jag kör det själv med stor glädje emellanåt...
JWM är ett bra alternativ till XFCE. Puppy Linux använder JWM som default även om flera andra fönsterhanterare följer med. JWM är fruktansvärt snabbt, precis som Puppy Linux alltså.
Kan hända att bilden jag hittade på wikipedia är gammal, men annars kändes den som mandrake (med kde) -03 och det var ingen trevlig känsla.
Har den viktiga funktioner eller är det en "för nedbantad" wm?
Jag bara frågar, tanken är inte att vara negativ, även om det låter så.
Kan hända att bilden jag hittade på wikipedia är gammal, men annars kändes den som mandrake (med kde) -03 och det var ingen trevlig känsla.
Har den viktiga funktioner eller är det en "för nedbantad" wm?
Jag bara frågar, tanken är inte att vara negativ, även om det låter så.
JWM är en av de snabbaste fönsterhanterare som finns, inget för den som vill ha ögongodis med andra ord. Ändå bra upplagd och tydlig. Har alla funktioner man behöver tror jag.
Min poäng var att det är lönlöst att tjafsa om vad som är snyggt och vad som inte är det då allting är relativt. Hur mycket tid lägger du per dag på att titta på ditt fina tema och hur mycket tid lägger du ned på att faktiskt göra någonting vettigt?
mitt tema är inte fint än...
kan du inte hjälpa folk istället för att skriva dryga kortfattade meningar i den här tråden?
skriv istället vad för miljö du tycker om ,
t.ex. varför det är bra att sitta och göra allt textbaserat, m.m
Senast redigerad av 1 TweekiE, redigerad totalt 10 gånger.
Xcore skrev:Har aldrig orkat med Gnome, både trist och intetsägande. Då föredrar jag Icewm, KDE eller JMW.
För att det är tråkigt, fruktansvärt tråkigt och intetsägande, har ingen utstrålning eller personlighet alls som gör att man fastnar för det. Det tyckte jag redan första gången jag testade Gnome faktiskt, 2004 till Mandriva (som hette mandrake på den tiden). Då var KDE betydligt mer spännande att köra, för att inte tala om snyggare. Gnome var som en dålig kopia på XP, minus personligheten. Så uppfattade jag Gnome i alla fall, därmed inte sagt att det är så, det finns säkert många som tycker att Gnome är riktigt bra.
kan hålla med dig där!
varför är gnome fullt med fula win 95 teman , fula , gråa och fyrkantiga??
kan hålla med dig där!
varför är gnome fullt med fula win 95 teman , fula , gråa och fyrkantiga??
95monye skrev:
kan du inte hjälpa folk istället för att skriva dryga kortfattade meningar i den här tråden?
skriv istället vad för miljö du tycker om ,
t.ex. varför det är bra att sitta och göra allt textbaserat, m.m
Tråkigt att man är 'dryg' när man råkar ha en annan åsikt. Jag försöker bara poängtera att alla har olika preferenser för vad som är snyggt/bra/användbart.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ja!
men det finns riktigt snygga (lite mer runda) murrine teman nu!
och då kan man ju använda rgba!
tror nog inte att jag kan/orkar använda något annat än gnome , mjo kanske lite kde...