Här håller jag med. Om arbetsgrupperna får mandat att själva bestämma så skall det inte behövas ett styre uppifrån - lite enl. hur Hund tänker runt att göra det till ett rent supportforum.Urban Anjar skrev:Bygger vi ett tydligt arbetssätt är den här frågan relativt ointressant. Merparten av besluten kommer att fattas i själva verksamheten och väldigt få frågor kommer att behöva hanteras på ledningsnivå.
Och ett skäl till varför en styrelse är bättre än två teamleaders är att en styrelse också skulle ta över förtroenderådets uppgifter. Men två teamleaders behövs det fortfarande ett förtroenderåd eller dylikt för att ta tag i anmälningar runt moderation o.s.v...
Jag förstår tanken men det kommer fortfarande finnas behov för ett 'råd' dit användare kan vända sig ang. modereration & dylikt...upnorth skrev:Jag har satsat på en så minimal organisation som möjligt.
Nej. Styrelsen fattar beslut ihop.ycc skrev:Har styrelsemedlemmarna någon "verkställande auktoritet" utanför de omröstningar som sker vid styrelsemötena? Dvs kan enskilda styrelseledamöter gå in och styra verksamheten mellan styrelsemötena?
Som i förtroenderådet idag, vid behov.ycc skrev:Hur ofta sker styrelsemötena?
Ser att Kattskrället svarat annorlunda, men jag ser styrelsefunktionen som behovsstyrd snarare än schemalagd.