Den första var snygg, dock passar den inte in på "inte bara brunt och grått eller grått och blått" eller jo men idén är densamma, det är gråskala.95monye skrev:detta eller [url=p://gnome-look.org/content/show.php/Azenis+For+Gnome!?content=106608]detta[/url] eller ett riktigt snyggt tema skulle vara fint i starten av ubuntu , lite omväxling , inte bara brunt och grått eller grått och blått.
varför är ubuntus standardteman så fula?
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: varför är ubuntus standardteman så fula?
Det hoppas jag inte. Jag tycker att det ser förskräckligt ut.95monye skrev:detta eller [url=p://gnome-look.org/content/show.php/Azenis+For+Gnome!?content=106608]detta[/url] eller ett riktigt snyggt tema skulle vara fint i starten av ubuntu , lite omväxling , inte bara brunt och grått eller grått och blått.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Smaken är ju olika från person till person, men är inte KDE bättre ifall du vill ha snyggt utseende? och Gnome bättre för funktion. Iallafall så ja känner efter att användit båda.dmz skrev:Det hoppas jag inte. Jag tycker att det ser förskräckligt ut.95monye skrev:detta eller [url=p://gnome-look.org/content/show.php/Azenis+For+Gnome!?content=106608]detta[/url] eller ett riktigt snyggt tema skulle vara fint i starten av ubuntu , lite omväxling , inte bara brunt och grått eller grått och blått.
ha tycker Gnome och MacOsX är väldigt lika varandra så säga at gnome är fulare tycker ja inte stämmer så bra, Vista/Windows7 går ju nästan att efterlikna med KDE.
ja personligen använder clearklooks

Open Source Terrorist
-
Satanic är snyggt men om solen lyser på skärmen ser man ingenting..det var samma med ultimate Edition..vulfgar skrev:Jag använder teman och bakgrund från ubuntu satanic edition. Mycket svart och rött, vilket är mina favoritfärger. Man kan dessutom få med en del härlig fri hårdrock "music for the damned" om man lägger till satanics repos.

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du som är en sån ängel?vulfgar skrev:Jag använder teman och bakgrund från ubuntu satanic edition. Mycket svart och rött, vilket är mina favoritfärger. Man kan dessutom få med en del härlig fri hårdrock "music for the damned" om man lägger till satanics repos.

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ulsak skrev:Du som är en sån ängel?vulfgar skrev:Jag använder teman och bakgrund från ubuntu satanic edition. Mycket svart och rött, vilket är mina favoritfärger. Man kan dessutom få med en del härlig fri hårdrock "music for the damned" om man lägger till satanics repos.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

föreslå ett tema som är snyggt då?dmz skrev:Det hoppas jag inte. Jag tycker att det ser förskräckligt ut.95monye skrev:detta eller [url=p://gnome-look.org/content/show.php/Azenis+For+Gnome!?content=106608]detta[/url] eller ett riktigt snyggt tema skulle vara fint i starten av ubuntu , lite omväxling , inte bara brunt och grått eller grått och blått.
och sluta vara så kortfattad.
jo, men rgba finns inte i kdeJonasJh skrev:Smaken är ju olika från person till person, men är inte KDE bättre ifall du vill ha snyggt utseende? och Gnome bättre för funktion. Iallafall så ja känner efter att användit båda.dmz skrev:Det hoppas jag inte. Jag tycker att det ser förskräckligt ut.95monye skrev:detta eller [url=p://gnome-look.org/content/show.php/Azenis+For+Gnome!?content=106608]detta[/url] eller ett riktigt snyggt tema skulle vara fint i starten av ubuntu , lite omväxling , inte bara brunt och grått eller grått och blått.
ha tycker Gnome och MacOsX är väldigt lika varandra så säga at gnome är fulare tycker ja inte stämmer så bra, Vista/Windows7 går ju nästan att efterlikna med KDE.
ja personligen använder clearklookspå min lenny, är inte mycket för utseende bara de funkar, DOCK så är ja en minoritet som ja känner till. Dock ska de bli intressant å greja med nyare KDE när de är stabilare..

OT: du hund vet du vad namelisten kallas i gtkrc filar?
Har aldrig orkat med Gnome, både trist och intetsägande. Då föredrar jag Icewm, KDE eller JMW.
dmz använder inte teman. Han kör allting så gott som textbaserat. Eller mja, lite olika färgkombinationer på texten möjligen.95monye skrev:föreslå ett tema som är snyggt då?
och sluta vara så kortfattad.

Ingen aning alls. tyvärr. Det var väldigt länge sedan jag pillade på ett Pixmap tema.95monye skrev:jo, men rgba finns inte i kdejo kde är jättesnyggt från början... men det finns vissa saker i gnome som jag inte kan vara utan...
OT: du hund vet du vad namelisten kallas i gtkrc filar?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
vad gör han då i denna tråden?dmz använder inte teman. Han kör allting så gott som textbaserat. Eller mja, lite olika färgkombinationer på texten möjligen.
det är ett murrine tema! inge pixmap.Ingen aning alls. tyvärr. Det var väldigt länge sedan jag pillade på ett Pixmap tema.
okej, och varför har du inte orkat med gnome?Xcore skrev:Har aldrig orkat med Gnome, både trist och intetsägande. Då föredrar jag Icewm, KDE eller JMW.
- Osprey
- Kontakt:
Har du aldrig provat LXDE...??Xcore skrev:Har aldrig orkat med Gnome, både trist och intetsägande. Då föredrar jag Icewm, KDE eller JMW.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- Rasmus
Gud vad svårt det ska vara att hitta väggpapper, när man väl hittar något bra är dem max 800*600.
Var brukar ni hitta era väggpapper?
jag använder ewallpapersRasmus skrev:Gud vad svårt det ska vara att hitta väggpapper, när man väl hittar något bra är dem max 800*600.
- Rasmus
Jag vill ha något passande till satanistic edition. Exempel:95monye skrev:jag använder ewallpapersRasmus skrev:Gud vad svårt det ska vara att hitta väggpapper, när man väl hittar något bra är dem max 800*600.
http://quietly-filthy.deviantart.com/ar ... -125376032
http://bellatheadmirable.deviantart.com ... -125343694
usch! dedär fula temat?Rasmus skrev:Jag vill ha något passande till satanistic edition. Exempel:95monye skrev:jag använder ewallpapersRasmus skrev:Gud vad svårt det ska vara att hitta väggpapper, när man väl hittar något bra är dem max 800*600.
hmm, ja kanske detta?
- Rasmus
Det är ju grymt!95monye skrev:usch! dedär fula temat?Rasmus skrev:Jag vill ha något passande till satanistic edition. Exempel:95monye skrev:jag använder ewallpapersRasmus skrev:Gud vad svårt det ska vara att hitta väggpapper, när man väl hittar något bra är dem max 800*600.
hmm, ja kanske detta?

Vill ha fotton, tjejer blod

ja, kolla runt där.
hur kan du gilla detdär temat
hur kan du gilla detdär temat

Min poäng var att det är lönlöst att tjafsa om vad som är snyggt och vad som inte är det då allting är relativt. Hur mycket tid lägger du per dag på att titta på ditt fina tema och hur mycket tid lägger du ned på att faktiskt göra någonting vettigt?95monye skrev: föreslå ett tema som är snyggt då?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.