Hej jag hade tänkt mig att installera om Ubuntu, eftersom jag gjort lite saker som jag tror är svåra att ändra utan en ominstallation. Jag har redan testat Januty genom uppdateringsfunktionen, men nu när jag skulle pröva att installera om Januty genom ISO-filen så stötte jag problem. Kommer in i menyn, men när jag antingen väljer installarea Ubuntu eller att pröva Ubuntu så hänger sig datorn vid en sekvens och visar en bild där det står PCI-EXPRESS ERROR [Non Fatal] och sen händer ingeting. Jag har alltid fått skärm bilden med PCI-EXPRESS ERROR förrut vid uppstarten av Ubuntu men den har inte fastnat där förrut.
Jag har prövat att testa skivan och den är ok, har till och med bränt två skivor för att se om det blev skillnad. Men har använt mig av DVD-skivor, men det ska inte vara något problem?
Skulle vara bra att veta om någon här kan hjälpa mig veta vad som är problemet
Tack På Förhand!
Samuel
Installation av Jaunty hänger sig
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Installation av Jaunty hänger sig
Det låter som ett Hårdvarufel, men jag är inte övertygad.
Du kan ju alltid kontrollera ett PCI-Express kontakterna är ordenligt anslutna, eftersom det är felmeddelandet.

Du kan ju alltid kontrollera ett PCI-Express kontakterna är ordenligt anslutna, eftersom det är felmeddelandet.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Installation av Jaunty hänger sig
Jag har ju också tänkt på det, men eftersom jag har kunnat installera den äldre versionen och sedan uppdatera ubuntu så har jag inte tänkt på det. Jag lyckades med att få igång "test" versionen av 8.10 med min gamla skiva. Så då borde väl felet finnas där också? Men jag ska pröva och se om kontakterna är rätt anslutna.