nej, men jag använder compiz tycker om det.JonasJh skrev:Vissa lämnar ju ändå Windows för det dära bloatware å 'lull lull'
jag kanske är en av de få... (ja använder inte compiz tycker inte om det)
varför är ubuntus standardteman så fula?
Re: varför är ubuntus standardteman så fula?
seriöst ? är det ingen som tycker att vista/mac är snyggt?
-
Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
Det finns ju säkert ett skäl till att det är brunt men jag har inte hört vad skälet skulle vara.
Att det ska representera Sydafrika, kaffe, Zulufolket?
Det finns ju säkert ett skäl till att det är brunt men jag har inte hört vad skälet skulle vara.
-
Jag gillar inte bling-bling.95monye skrev:seriöst ? är det ingen som tycker att vista/mac är snyggt?
tycker grönt skulle vara fint, men nejnejnejnejnejnejnej mint är grönt,Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
blått , svart , rött och grått ?
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jävla tivoli95monye skrev:tycker grönt skulle vara fint, men nejnejnejnejnejnejnej mint är grönt,Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?

Antingen blått och gråskala, grönt och gråskala eller rött och gråskala. Titta på min scrot på förr sidan.
OSX är väll ok jag kan leva med det, men inte mer.
EDIT: kolla annars på http://ubuntusatanic.org/ den följer också ett färgchema.
EDIT2: Jag rapporterade mitt inlägg med en önskan att en moderator delar tråden.
varför dela tråden?Rasmus skrev:Jävla tivoli95monye skrev:tycker grönt skulle vara fint, men nejnejnejnejnejnejnej mint är grönt,Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
Antingen blått och gråskala, grönt och gråskala eller rött och gråskala. Titta på min scrot på förr sidan.
EDIT2: Jag rapporterade mitt inlägg med en önskan att en moderator delar tråden.
bara att flytta den till debatt.
Kaffe troligtvis.Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?

Hmmm, kan vi inte debattera om saken?95monye skrev:varför dela tråden?Rasmus skrev:Jävla tivoli95monye skrev:tycker grönt skulle vara fint, men nejnejnejnejnejnejnej mint är grönt,Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
bara att flytta den till debatt.

Jag brukar köra med Icewm i Puppy, ursnyggt. 

jag kör med något konsigt bland tema i ubuntu också ursnyggt!
En ganska bra defination på bloatware är sådan ware där man inte kan navigera med hjkl.Osprey skrev:Första gången jag körde Unix var 1984 och det var SystemV, långt före curses och allting, men däremot gick det att få terminalen att blinka och i "rogue" (senare nethack) liksom i "vi" kunde man styra cursorn genom att bara trycka på h,j,k,l... hmmm... shit oxå, visste väl att det var något bloat med det också...dmz skrev:Puppy är bloat.Xcore skrev: Vill man inte ha bloat skall man välja Puppy Linux.
http://puppylinux.org/main/index.php?fi ... tarted.htm

ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Sydafrika = Stora kaffeodlare?Xcore skrev:Kaffe troligtvis.Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
Att det ska representera Sydafrika, kaffe, Zulufolket?![]()
Inte vad jag har läst, men jag kanske har missat nåt?

Nej, att Mark Shuttleworth dricker kaffe.Harlekin33 skrev:Sydafrika = Stora kaffeodlare?Xcore skrev:Kaffe troligtvis.Harlekin33 skrev:Färgen kan ju diskuteras men vad skulle det vara i stället?
Att det ska representera Sydafrika, kaffe, Zulufolket?![]()
Inte vad jag har läst, men jag kanske har missat nåt?

Är Debians gräs ett rykte?Rasmus skrev:Ledsen, kanske skulle ha skrivit att det var ett ryckteHund skrev:Länk till deras nya väggpapper?
95monye: Glöm det, skulle sticka direkt då. bland det fulaste som finns, det kommer nog 3 på min lista över fulaste teman (1 och 2 står tidigare i tråden)
Detta börjar bli en debatt-tråd

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
..ookey.
Kanske det hade varit värt en googling/wikipedia-sök innan herrarna spekulerat ihjäl sig. Men med all respekt så Harlekin varit inne på rätt spår och faktiskt gläntat på lattjo-lajbanlådan.
Ubuntus färger och , och det grafiskatemat är hyfsat genomtänkt och mycket riktigt så ansluter det till solvarma och jordbruna Afrika. Ubuntu är ju som bekant ett afrikanskt ord. (duh!)
Jag tycker själv att det sympatiskt, estetiskt och mänskligt tema. Jag minns fortfarande allra första inloggningen med trumljudet, fick nästan gåshud.
Det finns dock många motståndare till det bruna. Det är bara att konfigurera och hålla kä...
Kanske det hade varit värt en googling/wikipedia-sök innan herrarna spekulerat ihjäl sig. Men med all respekt så Harlekin varit inne på rätt spår och faktiskt gläntat på lattjo-lajbanlådan.
Ubuntus färger och , och det grafiskatemat är hyfsat genomtänkt och mycket riktigt så ansluter det till solvarma och jordbruna Afrika. Ubuntu är ju som bekant ett afrikanskt ord. (duh!)
Jag tycker själv att det sympatiskt, estetiskt och mänskligt tema. Jag minns fortfarande allra första inloggningen med trumljudet, fick nästan gåshud.
Det finns dock många motståndare till det bruna. Det är bara att konfigurera och hålla kä...
Vad har mänsklighet och värme med ett operativsystem att göra? Har aldrig fattat den biten för jag kan inte tänka mig något mer omänskligt och datoriserat än ett operativsystem. Bättre att satsa på stil och effektivitet. Medmänskligthet är knappast det första som kommer i tankarna när jag sitter med XP eller Puppy Linux. 

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag tycker temat och färgerna är viktigt, blått och svart känns fräscht, grönt och svart känns mjukt och lugnt rött och svart känns grymt (som i ond), blått/grönt/rött/vad-du-vill och vitt är kallt, gråskala är neutralt (går att få något kallare/varmare beroende på vart på skalan man är).
När jag sätter mig vid en dator med ett väl definierat färgtema kommer jag in i olika sinnestämningar beroende på vad färgen "säger", när ja sätter mig i tex. windows eller någonannanstans
där det är mycket färg blir det jobbigt och jag känner mig stressad.
Personligen hoppas jag att det rycktet (mins ej vart jag läst det så kan ej länka). Rött är en skön färg, gärna avvägt med orange.
När jag sätter mig vid en dator med ett väl definierat färgtema kommer jag in i olika sinnestämningar beroende på vad färgen "säger", när ja sätter mig i tex. windows eller någonannanstans
där det är mycket färg blir det jobbigt och jag känner mig stressad.
Nej ubuntus nya röda färg. Debians gräs, är vad jag kallar den bakgrundsbilden som följer med debian med en bild på just gräsHund skrev:Är Debians gräs ett rykte?Rasmus skrev:Ledsen, kanske skulle ha skrivit att det var ett ryckteHund skrev:Länk till deras nya väggpapper?
95monye: Glöm det, skulle sticka direkt då. bland det fulaste som finns, det kommer nog 3 på min lista över fulaste teman (1 och 2 står tidigare i tråden)
Detta börjar bli en debatt-tråd
Personligen hoppas jag att det rycktet (mins ej vart jag läst det så kan ej länka). Rött är en skön färg, gärna avvägt med orange.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Inte för att vara sån, men varför ens diskutera frågan "varför är ubuntus standardteman så fula?"? Det är ju så otroligt individuellt så det finns inte ens ett svar på frågan
Personligen tycker jag att ubuntus standardteman är snygga som f*n jämfört med allt som t.ex windows någonsinn åstadkommit (speciellt vista och 7) 

Detta lät mer partiskt än ärligt faktiskt. Både OSX och W7 ligger i en helt annan klass på design tycker jag om jag skall ge min ärliga åsikt.
http://www.windows-7.cc/images/windows-7-desktop.jpg
http://www.guidebookgallery.org/pics/gu ... osx102.png
Själv föredrar jag en sval skön färg framför brunt eller rött. Känns mera avkopplande på nåt sätt. Som någon här sa, blå och vit (eller silver) är inte helt fel.
http://www.windows-7.cc/images/windows-7-desktop.jpg
http://www.guidebookgallery.org/pics/gu ... osx102.png
Själv föredrar jag en sval skön färg framför brunt eller rött. Känns mera avkopplande på nåt sätt. Som någon här sa, blå och vit (eller silver) är inte helt fel.