Det är just detta som inte går ihop.Kattskrället skrev:Styrelsen utser rollerna internt. Locomedlemmarna utser styrelsemedlemmarna.
Vår kärnverksamhet är support och spriding av Ubuntu. Om vi nu behöver ett par personer för dessa två uppdrag så konstituerar sig en styrelse, dvs utser två ledamöter att ta de bollarna. Då kan de vara så att de två inte är mest lämpade för de uppdragen. Har vi istället en styrgrupp så kan TL utse två nya befattningar (roller) och sen bemannar man dem med de som är mest lämpade i gemenskapen och kan ställa upp. Detta är en av anledningarna till att jag ställer mig skeptisk till en styrelse där man väljer ledamöter och suppleanter.
upnorth skrev:Det jag vill ha är en enskild person som får fötroende och ansvar att leda LoCot. Mandatperioden kan ju vara lite vad som helst, men 6 månader med möjlighet till omval? Tror vulfgar missade min önskan om makt/ansvar och bundlade mitt förslag med det översta här.
VI verkar vara inne på samma linjeupnorth skrev:Antalet aktiva som krävs. Jag har satsat på en så minimal organisation som möjligt.