Det är så att jag kör Xp i Virtualbox för att kunna använda vissa program där.
Nu är frågan om man kan spara Img filen för Xp som Virtualbox använder och kopiera tillbaka den till Virtualbox efter en Ny installation?
Har ganska mycket i Xp och har inte lust att installera om allt ifrån början där igen.
Hoppas att det är någon klurig som kan svara på detta.
/ Pata
Spara Virtuella maskiner vid Ny installation [ LÖST ]
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Spara Virtuella maskiner vid Ny installation [ LÖST ]
Senast redigerad av 1 pata66, redigerad totalt 8 gånger.
- Osprey
- Kontakt:
Re: Spara Virtuella maskiner vid Ny installation
Inga problem alls... din gamla installation av XP (i det här fallet) finns ju kvar som XP.vdi, eller Disk.vdi eller vad du nu har valt att kalla den och det är ju bara att skapa en ny "maskin" i Vbox och associera den med den disken (vdi:n) och boota upp...pata66 skrev:Det är så att jag kör Xp i Virtualbox för att kunna använda vissa program där.
Nu är frågan om man kan spara Img filen för Xp som Virtualbox använder och kopiera tillbaka den till Virtualbox efter en Ny installation?
Har ganska mycket i Xp och har inte lust att installera om allt ifrån början där igen.
Hoppas att det är någon klurig som kan svara på detta.
/ Pata

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Testa Synkron som fungerar bra i ubuntu, jag skickar upp en xp.vdi i övre minnes utrymmet varje dag med Sync-knappen. Enda gångerna det har krånglat är när jag missat att NAS'en varit avstängd. Har du ändrat något du vill spara i vdi-filen så är det bara att synka innan du avslutar.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Får buga och bocka för dessa goda råd
Nu blev jag glad...
Skönt med den härliga supporten på detta forumet.
/ Pata

Skönt med den härliga supporten på detta forumet.
/ Pata