Notifications

Generella frågor om Gnome-skrivbordet.
lord

Notifications

Inlägg av lord »

Hejsan.

Skulle vilja konfigurera notification systemet i 9.04 så att de försvinner när man klickar på dem, och så att de dyker upp i nedre högra hörnet istället för i det övre högra... går det, och i så fall, hur?

Bästa hälsningar,
Anders.
Användarvisningsbild
serialsniffer
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Notifications

Inlägg av serialsniffer »

klicknings modden kan jag inte lösa, men om du klickar på nedre panelen och väljer lägg till i panelen så har du notifierings ruta i listan där du kan lägga till:)
------------------------
Serial Sniffer

Linux Ubuntu 9.10 Karmic Koala Gnome.

Jag är fadder. Läs om mighttp://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p323784
lord

Inlägg av lord »

Jag flyttade ner panelen, så den följde med, om du menar "Notification Area" appleten (annars så hittar jag ingen annan applet som heter något med "notification"... kör engelsk version av Ubuntu ;D). Menar de där svarta grejerna som dyker upp när något händer, som att någon loggar in i Pidgin. Den följde inte med ner!
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Starta gconf-editor och gå till /apps/notification-deamon. Ändra värdet på popup_locaton till "bottom_right".
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du kan ju byta tillbaka till libnoty om du inte gillar den nya. Installera libnotify-bin (Vill minnas att det är det paketet) avinstallera sedan notify-osd.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
lord

Inlägg av lord »

Starta gconf-editor och gå till /apps/notification-deamon. Ändra värdet på popup_locaton till "bottom_right".
Finns inte :-\.
Du kan ju byta tillbaka till libnoty om du inte gillar den nya. Installera libnotify-bin (Vill minnas att det är det paketet) avinstallera sedan notify-osd.
Vill se om jag kan få det här att funka först :).
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Aha, jag trodde att det fortfarande var libnotify som användes. Om du byter som Hund föreslog så kan du ändra /apps/notification-deamon/popup_location
Skriv svar

Återgå till "Gnome (Ubuntu)"