Hejsan.
Skulle vilja konfigurera notification systemet i 9.04 så att de försvinner när man klickar på dem, och så att de dyker upp i nedre högra hörnet istället för i det övre högra... går det, och i så fall, hur?
Bästa hälsningar,
Anders.
Notifications
- serialsniffer
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Notifications
klicknings modden kan jag inte lösa, men om du klickar på nedre panelen och väljer lägg till i panelen så har du notifierings ruta i listan där du kan lägga till:)
------------------------
Serial Sniffer
Linux Ubuntu 9.10 Karmic Koala Gnome.
Jag är fadder. Läs om mighttp://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p323784
Serial Sniffer
Linux Ubuntu 9.10 Karmic Koala Gnome.
Jag är fadder. Läs om mighttp://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p323784
Jag flyttade ner panelen, så den följde med, om du menar "Notification Area" appleten (annars så hittar jag ingen annan applet som heter något med "notification"... kör engelsk version av Ubuntu
). Menar de där svarta grejerna som dyker upp när något händer, som att någon loggar in i Pidgin. Den följde inte med ner!

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Starta gconf-editor och gå till /apps/notification-deamon. Ändra värdet på popup_locaton till "bottom_right".
Du kan ju byta tillbaka till libnoty om du inte gillar den nya. Installera
libnotify-bin (Vill minnas att det är det paketet) avinstallera sedan
notify-osd.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Finns inteStarta gconf-editor och gå till /apps/notification-deamon. Ändra värdet på popup_locaton till "bottom_right".

Vill se om jag kan få det här att funka förstDu kan ju byta tillbaka till libnoty om du inte gillar den nya. Installera libnotify-bin (Vill minnas att det är det paketet) avinstallera sedan notify-osd.

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Aha, jag trodde att det fortfarande var libnotify som användes. Om du byter som Hund föreslog så kan du ändra /apps/notification-deamon/popup_location