Efter att ha gått igenom hela proceduren (för att få det att funka för ett 64-bitars system) har jag kommit så lång att Java och Nexus Personal verifieras med OK! på https://install.bankid.com/. Problemet kommer när jag skall ladda ner mitt bank-id från Swedbank.
Då man följer instruktionerna för nerladdning av BankID (dvs e-legitimationen) hos Swedbank, kommer en punkt där lösenordet ska fyllas i. Efter detta är gjort ska det bara vara all klicka OK för att bekräfta att man är rätt person och ens BankID (e-legitimation) skall då laddas ner och lägga sig i Nexus Personal.
Efter att ha tryckt OK laddas också BankID ner till Nexus Personal där man kan se den nerladdade e-legitimationen. Det är bara (?) det att det inte finns något datum (dvs giltlighetstid) där det bör finnas. Istället står det:
<Certifikat saknas>.
E-legitimationen funkar naturligtvis inte.... Är detta bara för att man kör 64-bitars (Ubuntu 9.04)?

Finns det någon väg runt detta problemet? (På Swebanks Internetsupport så vet de så klart ingenting - vad var annars väntat? ["Ledsen, men jag hittar inte faxutskriften över vilken Buntuversion som det skulle funka för..."]

Hur ska jag gå vidare? Jag VILL att det ska funka!
/Mvh Per