SV: Hur skall ordningen upprätthållas

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

ozamosi skrev: Det behövs en förening för att kunna distribuera skivor på ett vettigt vis.
Själv tycker jag att nu om någonsin behöver vi en förening så att inte 1 person står som kontaktperson i locot utan att föreningen står som kontaktperson

*edit* glömt ett jag
Senast redigerad av 1 CrashLord, redigerad totalt 21 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

>> Hur skall ordningen upprätthållas <<

Genom sunt förnuft?

Och att alla hjälps åt istället för att bråka?
voidoom

Inlägg av voidoom »

rancor skrev: Nu är det din tur att vara med i ledningen och driva Ubuntu framåt för du har uppenbarligen många förslag som jag tycker du skall arbeta för. Du är väl inte bara en sådan person som bara klagar utan att sedan när chansen finns vara med och göra något bra av saken?
Nja, det skulle inte fungera om ALLA, gammal som ung - man som kvinna, som klagat skulle vara med i en "ledningsgrupp" och driva ubuntu-se. Så många personer kan omöjligtvis behövas. Däremot kan alla som klagat vara med och driva ubuntu-se framåt. Det är en väsentlig skillnad.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

voidoom skrev:
rancor skrev: Nu är det din tur att vara med i ledningen och driva Ubuntu framåt för du har uppenbarligen många förslag som jag tycker du skall arbeta för. Du är väl inte bara en sådan person som bara klagar utan att sedan när chansen finns vara med och göra något bra av saken?
Nja, det skulle inte fungera om ALLA, gammal som ung - man som kvinna, som klagat skulle vara med i en "ledningsgrupp" och driva ubuntu-se. Så många personer kan omöjligtvis behövas. Däremot kan alla som klagat vara med och driva ubuntu-se framåt. Det är en väsentlig skillnad.
Nej just det ja, denna hjord av 10-talet personer hade inte gått att kontrollera  :o
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Om vi försöker att återknyta till ämnet...

Med mitt sätt att se behöver man inte vara moderator för att säga till när någon bär sig dumt åt. Det kan vi alla göra.

Om grannens ungar bär sig illa åt, så ringer jag inte polisen, jag säger till dem.

Med detta säger jag inte att moderatorer är onödiga utan att vi kan avlasta dem lite.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Sundberg

Inlägg av Sundberg »

plun skrev: Som jag försöker få alla att förstå är att det är inget problem det här.

Ska vara om Linuxvärlden är så proppfull med konflikter att det blivit så här  ???

Låt användarna skapa sina relationer och låt trådarna rulla på.
Enkelt koncept som alla Windoze forum praktiserar.

Men är saker olagliga som tex hot så ska då en moderator direkt ingripa..  Ut härifrån  !

Inget svårt eller krångligt.
plun har träffat helt rätt i ovan citerade inlägg.
Så fungerar det överallt annars.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Okänd

Inlägg av Okänd »

De två första exemplen var väl inga vidare exempel på hur en moderator skall bete sig tycker jag. Den moderatorn skulle jag inte ha förtroende för alls.

Det sista exemplet däremot var betydligt bättre tycker jag.

Det gäller att ta det på rätt sätt.

Jag förstår att du vill visa båda sidorna, en bra moderator och en dålig moderator.
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 22 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Citerar Plun!
Låt användarna skapa sina relationer och låt trådarna rulla på.
Enkelt koncept som alla Windoze forum praktiserar.

Men är saker olagliga som tex hot så ska då en moderator direkt ingripa..  Ut härifrån  !

Inget svårt eller krångligt.
Precis........
Användarvisningsbild
Sundberg

Inlägg av Sundberg »

Bra exempel No1Viking (som motsade min mening "så fungerar det överallt annars").
Personligen tycker jag att det är 'overkill'. Om medlemmen
a) inte kan ge ett relevant svar på en fråga
- så, kan frågeställaren eller annan påpeka detta via ett inlägg.
a) inte kan ange en bra rubrik på inlägget
- så kan man påpeka detta i ett inlägg. Gärna med motiveringen att det då underlättar för svar.
b) inte kan hålla god ton i ett inlägg
- så kommer denne troligen inte få något svar. Går det till hot eller personangrepp så bör ju en moderator stiga in och agera.
Överhuvudtaget verkar de vara ganska bryska borta hos sweclockers, men det kanske är befogat?

Edit (OT): Oj, vilken klockren forum-funktion som visade sig för mig när jag skulle posta inlägget; "Det har tillkommit inlägg sedan du började skriva svaret. Du kanske vill läsa dessa före du postar."
Senast redigerad av 1 Sundberg, redigerad totalt 22 gånger.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Okänd

Inlägg av Okänd »

rancor skrev:
Grön Göling skrev:
rancor skrev: Jag är ju bara en liten fluga i det hela men oavsett så lämnar jag min roll. Oavsett vilka som kommer styra forumet så kommer samma grupperingar bildas på nytt och samma diskussion kommer återuppstå och det är upp till nytt friskt blod att ta vid.

Jag önskar de som väljer att stanna kvar lycka till och de nya önskas ännu mer lycka.

Men en sak är säker.. Jag kommer säga: Va va det jag sa  ;)
Ska man börja med att måla fan på väggen redan innan väggen är färdig? Är det inte litet mer konstruktivt att istället göra vad man kan för att begränsa skadorna och jobba fram något bra istället?
Nej, det är ju dumt att måla på en vägg som inte finns men jag har försökt vara konstruktiv och jag har nu gjort mitt.

Nu är det din tur att vara med i ledningen och driva Ubuntu framåt för du har uppenbarligen många förslag som jag tycker du skall arbeta för. Du är väl inte bara en sådan person som bara klagar utan att sedan när chansen finns vara med och göra något bra av saken?
Jag bidrar mer än gärna med det jag kan bidra med, vilket i det här fallet kanske är mest sunt förnuft, mängder av erfarenhet och en viss distans till det hela. Däremot anser jag mig inte kvalificerad nog att delta på ett djupare plan. Jag gör vad jag kan, men jag pratar inte kompjuter. Därför överlåter jag gärna viktiga beslut åt dem som har mer kvalifikationer, men ställer gärna upp som ett bollplank och en "locket-på" då så behövs.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"