Hej!
Skaffade mig just en Ipod Nano (4th generation) men får den inte att fungera i ubuntu 8.04.
Provade först med gtkpod och sedan med amarok men båda säger att filsystemet endast är läsbart. Provade ändra skrivrättigheterna med chmod men fick samma "Filsystemet endast läsbart".
Vet någon hur ja ändrar rättigheterna eller har någon annan lösning på mitt problem?
Ipod nano problem!
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Ipod nano problem!
Jag har tittat lite på ditt problem. Jag tror att den här instruktion kan vara rätt för dig. Den är på engelska. Den är så lång att jag inte orkar översätta den.
http://lilserenity.wordpress.com/2007/1 ... d-nano-3g/
Pink Panther
http://lilserenity.wordpress.com/2007/1 ... d-nano-3g/
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Det ser bra ut! TACK!
Men jag får inte ner filerna? Ftp adressen verkar inte fungera? Eller gör jag fel om jag öppnar den i webläsaren?
Men jag får inte ner filerna? Ftp adressen verkar inte fungera? Eller gör jag fel om jag öppnar den i webläsaren?
Mig veterligen lär du köra en jailbreak på iPoden för att kunna använda något annat än iTunes.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Vad för praktiska konsekvenser om man jailbreakar den då?
Hur är de med wine då? Itunes borde väl i någon mån fungera med det. Är det värt ett försök?
Hur är de med wine då? Itunes borde väl i någon mån fungera med det. Är det värt ett försök?
En ipod nano kan man inte jailbreaka, vad jag vet.
Du lär behöva senaste gtkpod för att kunna synka med din ipod. Det gtkpod som du installerar till 8.04 är inte den senaste versionen.
Jag vet tyvärr inte var du hittar en installationsfil till senaste gtkpod
Du lär behöva senaste gtkpod för att kunna synka med din ipod. Det gtkpod som du installerar till 8.04 är inte den senaste versionen.
Jag vet tyvärr inte var du hittar en installationsfil till senaste gtkpod

Det var tydligen bara iPod Touch det gällde. My bad. 
Man kan tydligen kontrollera filsystemet på iPoden:

Man kan tydligen kontrollera filsystemet på iPoden:
Vet inte om det hjälper dock. Googlade lite men kunde inte hitta något givet svar ang "read only" problemet.sudo dosfsck -a /dev/sdc2
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!