Kopiera program från en distrubution (back | track) till en.

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
ankeborg
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Kopiera program från en distrubution (back | track) till en.

Inlägg av ankeborg »

Kopiera program från en distrubution (back | track) till en annan (Ubuntu, min main)

Jag skulle vilja kopiera i stort sätt alla program som kommer förinstallerat på distrubutionen back | track till min andra dator med linux distrubutionen ubuntu. Är ganska ny på Linux men har börjat vänja mig lite iaf och Ubuntu är ju mkt lättare att vänja sig vid än dom dist som jag först testade för fyra fem år sedan tycker jag.Nu när jag har en Ps3 och inte spelar på PC'n så mkt längre var det dax att byta helt till Linux. Iaf, jag gillar iaf att pilla runt med programmen som finns på back | track och testa det mot mina andra och polares datorer, vi turas om lite. :) Jag kör back | track på en xp dator med start från skiva min fråga

-------------> Går det att stoppa in BT'cdn i "ubuntu läge" och på något smart sätt kopiera alla programmen som finns där? <--------------

MVH Mikael Wagrén
GuruX
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Kopiera program från en distrubution (back | track) till en.

Inlägg av GuruX »

Vad jag vet kan du inte göra det. Har ingen erfarenhet av Backtrack, men det verkar vara en distro baserad på Knoppix, vilket innebär att det inte är samma paketsystem som Ubuntu använder.
Du får nog helt enkelt manuellt installera de program du använder. Vissa av dem kanske finns paketerade som .deb för Ubuntu. Andra kommer du att behöva kompilera själv. Google, Backtracks hemsida och tid kommer att vara dina vänner =o)
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"