Den finns ju inte i Synaptic och jag kan inte använda sudo apt-get install lxde

Går det att få till?
sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 0xba3f29f33e958934aa2148f61c434d5a7992e892
Där har du en sak som jag har funderat på.Det var dock lite klurigt att komma på hur man skulle göra vissa saker; att lägga till ikoner för applikationer på skrivbordet till exempel; detta kan göras genom att skriva .desktop-filer själv under ~/Desktop eller genom att kopiera .desktop-filer från /usr/share/applications till ~/Desktop.
Tyvärr vet jag inte riktigt och jag sitter inte vid datorn där jag installerat LXDE just nu så jag kan inte experimentera. Ett förslag skulle kunna vara att prova att skapa en fil med följande innehåll under ~/Desktop (där pathen till talsyntes.sh behöver ändras till var du har lagt den). Berätta gärna om du får det att fungera för jag skulle också vilja kunna starta bash-filer via ikoner på desktopen.Hans Linde skrev: Där har du en sak som jag har funderat på.![]()
Jag skulle vilja lägga en program-startare för talsyntesen i panelen. Men jag har inte " Klurat ut " hur jag gör en ".desktop" av "talsyntes.sh" och hur det i övrigt ska göras för att fungera.
Har du svaret?
Kod: Markera allt
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Version=1.0
Type=Application
Terminal=true
Name[sv_SE]=Talsyntes
Exec=~/talsyntes.sh
Name=Talsyntes