Vem vill....

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Dick Rasmusen

Vem vill....

Inlägg av Dick Rasmusen »

Jag skriver detta i exil, då jag fortfarande är bannad.

Eftersom jag de facto startade konflikten, känner jag det som min förbannade skyldighet att göra något stort för ubuntu-se.

Vi har kommit i ett läge där ledningen ledigförklarat sina poster.

Jag anser att vi entledigförklarar alla styrande poster (inklusive moderatorer) och utlyser en interimistisk ledning i forumet.

Alla som brinner för ubuntu och känner att de vill lägga sin själ för ubuntu-se skriver på listan.

Jag börjar med mig själv. - Martin Olsson

/Martin
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: Vem vill....

Inlägg av ozamosi »

Njae... Det skriver jag nog inte upp på, faktiskt. Att sparka ut samtliga skapar troligen mer oordning än nytta.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Okänd

Inlägg av Okänd »

ozamosi skrev: Njae... Det skriver jag nog inte upp på, faktiskt. Att sparka ut samtliga skapar troligen mer oordning än nytta.
Håller med. Jag tycker dessutom att det, efter en rejäl genomgång och rensning bland reglerna, skall vara ett forum i total öppenhet, d.v.s. att moderatorer och övrig adm. skall kunna redovisa sina resonemang som lett fram till beslut. Gärna fler offentliga omröstningar för att kunna avgöra vad forummedlemmarna tycker, men beslutandegruppen skall ändå ta hand om just den biten de är ditsatta för.
Okänd

Inlägg av Okänd »

låt oss inte springa iväg nu Martin.....vi ska inte gå från missämja till totalt kaos
Dick Rasmusen

Inlägg av Dick Rasmusen »

Jag måste göra ett förtydligande.
Jag vill helst inte ha nägon förtroendepost. Jag är glad om jag slipper, men jag känner ett ansvar för det jag ställt till med.

Jag tror trots allt att vi skall starta från noll. Det är väl inget som hindrar att en moderator blir omvald? Det är trots allt bara en interimistisk ledning det rör sig om.

//Martin
Okänd

Inlägg av Okänd »

Omnius

Jag vågar inte säga mer än såhär eftersom jag är rädd för att jag ska bli avstängd, igen, utan vare sig förklaring eller förvarning.

Törs du fortfarande inte säga något mer?  ;)

OT, jag vet!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"