Välkommen till forumet. Jag ser att du blev medlem idag.
Du ber om förslag. Det skall jag försöka bidraga med. Förhoppningsvis kan det leda
fram till en lösning även för din del.
Först och främst, backports, det bör du ha aktiverat. Under
System -> Administration ->
Programvarukällor finns det fyra flikar att bläddra mellan. Under
programvara för
Ubuntu kan det vara vettigt att ha de fyra första alternativen ibockade. (Om man nu
inte vill köra Ubuntu helt med fria alternativ). Under tredje fliken,
Uppdateringar bör
du också ha de fyra alternativen ibockade. Det sista främst av skälet att det uppdaterar dina
"backports", där Ubuntu lägger till drivare m.m..
När man följer Hyperandys hjälp (den är mycket bra och har hjälpt mig flera gånger) finns det
två saker att tillägga:
ett) börja med
denna länksida först. Den behandlar backports, vilket inte
Hyperandys gör. Du börjar där med att avinstallera ev backports (finns de inte, så spelar det
ingen roll), därefter länkar den sidan också till Hyperandys sida.
två) när du är klar med den (Hyperandys) går du tillbaks till första sidan och installerar backportsen.
Tänk på, använd dig av två skrivbord, ett för webbrowsern, ett för terminalen. Det underlättar
oerhört, ifall du inte har tänkt på det.
Tänk även på att i samtliga kommandon som du kopierar och sedan klistrar in i terminalen, att
byta ut alla förekomster av "Hardy" eller "Intrepid" mot vad som gäller för dig: Jaunty.
Fixade du problemet som finns inbyggt i Hyperandys sida?
5) Go into the newly created directory:
cd madwifi-hal-0.10.5.6-r3879-20081204
Om inte, så notera att det
är andra värden och datum i den fil som du laddade ner i några sektioner tidigare. Ändrar man bara
till rätt uppgifter som finns på den nedladdade filen och byter ut det mot det blåmarkerade, så
fortlöper allt som det skall.
I slutet på sidan med den första länken ovan, som du återkommer till, från Hyperandys, får du se
vilken drivare du skall inaktivera, samt den du skall behålla som aktiv.
Har nu ingen hunnit före mig, medan jag skriver allt detta, så hoppas jag att du skall kunna få hjälp
av ovanstående. Oavsett vilket, om någon hann före mig eller inte, så är det viktigaste det, att du
får ordning på ovanstående.
Avslutningsvis, Lycka till och välkommen till oss,
Tukken