Problem när jag installerar ubuntu 8.04 LTS

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Problem när jag installerar ubuntu 8.04 LTS

Inlägg av Forcevision »

Tjabba !

Satte mig nu och skulle installera ubuntu 8.04 på min dator så fick jag problem direkt. När jag trycker på install ubuntu så kommer ubuntu logan fram och installationen startas men helt plötsligt 10 - 20 sek efter logan kommit fram så stannar hela installationen och en svart skärm med vit text kommer fram så står det följand:

Busybox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5 ubuntu 12) Built-in shell (ash)
Enter 'help' fpr a list of built-in commands.

(initramfs) och skriv makören blinkar framför

Vad är felet ?

*edit nu har jag även provat att starta datorn med ubuntu 8.04 LTS fast endast via cd alltså inte installera ubuntu och det är samma fel då ?

/Force
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Problem när jag installerar ubuntu 8.04 LTS

Inlägg av Osprey »

Det syns ju ingen direkt felutskrift i det du skrivit här. Busybox är ett verktyg som liknar en shell och som används under bootfasen och initramfs är det första enkla filsystem som byggs upp under booten.

Jag hade provat att göra installationen från en alternativ-cd istället för att se om problemen försvann då, om de t.ex hänger ihop med grafiken så gör de det antagligen då...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Håller med Osprey men hade även försökt att bränna om skivan fast med mycket lägre hastighet innan jag hade gett mig på Alternative-skivan.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av Forcevision »

Alternativ skivan fungerade inte heller samma problem men jag fixade det problemmet med att få igång installationen. Jag bytte till en ide dvd/cd-rw spelare och då fungerar det klockrent. Men nu har jag stött på ett annat problem ubuntu hittar ingen hårddisk. Har Ubuntu inget stöd för sata eller vad är felet ?

Hårddisken som sitter i är en sata disk med och jag ser den inte när jag skall välja vilken partion jag skall installera på i installations programmet av ubuntu.

Hur gör jag nu ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"