hörre du bbauto...
jag tyckte det lät krångligt att gå in i filsystemet och lägga till pluggarna , så... jag laddade ner sourcen till gedit istället och la pluggarana där ^^
men hur installerar jag min "egna" gedit
gedit mapp??[LÖST]
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: gedit mapp??
Ingen aning för det där låter än krångligare...95monye skrev:hörre du bbauto...
jag tyckte det lät krångligt att gå in i filsystemet och lägga till pluggarna , så... jag laddade ner sourcen till gedit istället och la pluggarana där ^^
men hur installerar jag min "egna" gedit

hahaha!
men ska man inte typ köra ./configure och sen sudo make och sen sudo make install ??
fast ersätts den versionen jag redan har installerad då?

men ska man inte typ köra ./configure och sen sudo make och sen sudo make install ??
fast ersätts den versionen jag redan har installerad då?
hmm... jag gjorde som du sa... gksu nautilus och så tog jag mig till mappen , gedit plugins mappen... och så la jag in dom där... rgba visual 1 och 2 ,
men sen när jag starar gedit så finns det ingen insticksmodul som har att göra med rgba...
men sen när jag starar gedit så finns det ingen insticksmodul som har att göra med rgba...
yes, jag löste det! håller man på tillräckligt med inställningararna i gedit och ändrar på saker så ploppar det upp en mapp som heter gedit!
och då skapade jag en mapp som hette plugins i den och la rgba visual 01 och 02 i den!
men tack för hjälpen endå!
och då skapade jag en mapp som hette plugins i den och la rgba visual 01 och 02 i den!
men tack för hjälpen endå!