Eclipse 3.4

Här diskuteras programmering och utveckling
Jevil
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Eclipse 3.4

Inlägg av Jevil »

Är det någon som vet varför Eclipse 3.4 inte finns bland ubuntus programvarukällor? Där finns bara 3.2 och de plugin som jag behöver fungerar inte till den versionen.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Eclipse 3.4

Inlägg av mcNisse »

Nej, inte en aning. men mina erfarenheter av eclipse och ubuntu är att man ska hålla sig borta från den versionen som kommer med ubuntu. Så på det sättet anser jag det inte vara något problem vilken version som kommer med...
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av hagelnut »

Det är busenkelt att ladda ner och installera eclipse. Om man har java installerat så är det bara att packa upp filen så är det färdigt.
jsiei97
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av jsiei97 »

Jevil skrev:Är det någon som vet varför Eclipse 3.4 inte finns bland ubuntus programvarukällor? Där finns bara 3.2 och de plugin som jag behöver fungerar inte till den versionen.
Historiskt sett har java varit lite styvmoderligt behandlat av div linux distar,
berodde tidigare på att java var "halv stängt"...

Men i och med att java nu för tiden är open source på riktigt så håller detta på att ändras,
och jag misstänker att eclipse som huvudsakligen är en java miljö är lite drabbad av detta fortfarande.

Man skulle kunna misstänka att det kommer att bli bättre dock :)

/Johan
Jevil
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Jevil »

Ok. Jag har inte programmerat särskilt mycket, men jag tycker Java är ett enkelt språk för nybörjare. Sen så kanske det inte är så bra när det gäller att få till snabba program eftersom det körs vi JRE:n.
Jag tog ner 3.4 vi Eclipse hemsida. Så det verkar fungera. Eftersom jag är lite av en noob i Linuxvärlden så har jag vissa problem när det gäller att skapa programstartare. Det är väl främst AWN som inte vill vara överens med mig.
Är det dumt att lägga program som jag inte laddar in via pakethanteraren i min hemkatalog?
jsiei97
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av jsiei97 »

Jevil skrev:Är det dumt att lägga program som jag inte laddar in via pakethanteraren i min hemkatalog?
Är det mer än du som ska använda programmet så kan det vara mer lämpligt att lägga det i t.ex.
/usr/local/bin/
/usr/local/src/

Men är det bara du så är väl din hemmakatalog ett bra alternativ.

/Johan
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"