Eon och Linux- vad är fel?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
roja

Eon och Linux- vad är fel?

Inlägg av roja »

Jag har ofrivilligt blivit kund hos Eon genom att flytta till ett område där Eon är nätägare.
Jag kan dock inte komma in på eon.se med Ubuntu. Alla av Eon:s internationella hemsidor är OK. Jag har försökt med två olika datorer och med såväl 8.04 som 9.04.
I en dator har jag dual boot med en Windows 7 Beta och då når jag eon.se utan problem.
Har Eon Sverige en spärr mot GNU/Linux-användare?
Jag har skickat två förfrågningar till Eon Sverige, Både webmastern och kundtjänsten, men jag får inte något svar.
Kan ni andra Ubuntuister nå eon.se?
Varför betala dyrt för sekunda vara när prima är gratis?
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Eon och Linux- vad är fel?

Inlägg av mcNisse »

jag kommer åt eon.se. både med konqueror och firefox.
Användarvisningsbild
perab
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av perab »

Hej, roja!
Menar du med "att inte komma in", att du över huvud taget inte kan få upp hemsidan. Eller kan du få upp eon ingångssida, men inte logga in? Jag testade nyss med Firefox under Ubuntu Jaunty, och får upp ingångssidan. Samtidigt ges, på den plats där inloggningsformuläret ska vara, ett meddelande att jag måste ha javascript aktiverat. Har du Firefox-tillägget "NoScript" installerat? I så fall får du gå ner till NoScript-ikonen i Firefox statusrad och tillåta eon.se, så det ska gå att logga in. Jag valde "Temporary allow all this page", och då kom inloggningsformuläret upp. Enligt hjälp-funktionen hos eon, måste även popup-fönster och cookies fungera.

Då jag inte själv har något konto på eon, kan jag ju inte logga in och testa.

Även AdBlockPlus och andra säkerhetstillämpningar kan behaga skämta med oss aprillo ibland.
Per
Det enda säkra sättet att aldrig misslyckas - det är att inte göra någonting alls!
roja

Inlägg av roja »

Firefox påbörjar hamtning och "hjulet" roterar. Hämtningsförloppet löper till ca 3/4-del av remsan nere till höger. Så time out och felmedelande:

Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.
Nätverkslänken avbröts under anslutningsförsöket.
Försök igen.

Samma oavsett om Adblock är aktiverat eller inte. NoScript endast på ena datorn.
Tydligen fel på mina inställningar, eftersom ni kommer in, så det blir bara att söka, men nog är det underligt.
Tack för hjälpen så långt.
Varför betala dyrt för sekunda vara när prima är gratis?
Skriv svar

Återgå till "Internet"