Det stormar. Nu är det dags att gå ombord.

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Det stormar. Nu är det dags att gå ombord.

Inlägg av Pink Panther »

Är det inte god sed att avbryta alla omröstningar och annat till att en trygg och funktionell ledning har stämplat in.

Som jag ser på det har vi ingen som leder de här forumet. De har för cirka tre dagar sen tappat den funktionen. Vi inne ett ekorrhjul som bara snurrar runt och runt utan något slut. Med två personer som försöker leda med inget legitimt stöd längre. Är det dags för en övergångs/krisledning att ta över nu. Nu är det dags att gå ombord ta över kompassen och styrningen av skeppet. Innan vi går på grund.

De enda som skall flyta på utan någon form av störningar är supporten och ett vänligt bemötande av nya Ubuntulinux användare. Det är vår förbannade skyldighet.

Jag skäms om Jono behöver gå in och röra i grytan.

Pink Panther

:-[
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Xcore

Re: Det stormar. Nu är det dags att gå ombord.

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Är det inte god sed att avbryta alla omröstningar och annat till att en trygg och funktionell ledning har stämplat in.

Som jag ser på det har vi ingen som leder de här forumet. De har för cirka tre dagar sen tappat den funktionen. Vi inne ett ekorrhjul som bara snurrar runt och runt utan något slut. Med två personer som försöker leda med inget legitimt stöd längre. Är det dags för en övergångs/krisledning att ta över nu. Nu är det dags att gå ombord ta över kompassen och styrningen av skeppet. Innan vi går på grund.

De enda som skall flyta på utan någon form av störningar är supporten och ett vänligt bemötande av nya Ubuntulinux användare. Det är vår förbannade skyldighet.

Jag skäms om Jono behöver gå in och röra i grytan.

Pink Panther

:-[
Med den här ledningen är det inget att skämmas för. :)
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Hur många är det som är missnöjda egentligen? Vad jag har sett är det något 10-tal som återkommer hela tiden?? Enda sättet att ta reda på vad majoriteten vill är genom val!Den där Jono skulle han vara rösträknare då eller??
Vad har hänt som är av den allvarliga art att man skulle gå ifrån normala principer och utlysa någon form av misstroendeförklaring, speciellt som det tydligen ska vara val redan till hösten?? Vad är det som är så viktigt att ni väljer att dra ned ubuntus goda rykte i smutsen -Ballmer måste jubla- Hur många av er är "Microsoft Gold Partner's"?? är ni inte det så förstår jag absolut inte vad ni håller på med. För det kan väl inte vara så simpelt att det är nomineringar till fina titlar som ex. "Moderator" som hägrar?? Vad ska det stå på visitkorten... "Moderator över 100 aktiva tokstollar på ett litet forum" -Fina meriter det- ;D
Xcore

Inlägg av Xcore »

Vi kan säga så här bbauto

Om nu personer lämnar forumet i protest, så är detta inte bra? Då är det något fel någonstans? Och om det debatteras flitigt i mängder med trådar, så är detta heller inte speciellt bra?

Kan vi vara överens om det bbauto?

När det gäller MS så tror jag inte att det finns speciellt många anhängare här. ;)

Oss emellan, det finns det inte ens på allt om XP forumet. Inte många som gillar Microsoft inte.
tweeek

Inlägg av tweeek »

bbauto skrev:Hur många är det som är missnöjda egentligen? Vad jag har sett är det något 10-tal som återkommer hela tiden??
Jag håller med dig där. Det är den bilden jag också har fått. Det är självklart inte bra att så pass många kunniga och viktiga medlemmar, det tycker jag att dom är, är missnöjda, men majoriteten tycker nog att forumet fungerar bra och att ledningen gör ett godkänt jobb.
Xcore

Inlägg av Xcore »

tweeek skrev:
bbauto skrev:Hur många är det som är missnöjda egentligen? Vad jag har sett är det något 10-tal som återkommer hela tiden??
Jag håller med dig där. Det är den bilden jag också har fått. Det är självklart inte bra att så pass många kunniga och viktiga medlemmar, det tycker jag att dom är, är missnöjda, men majoriteten tycker nog att forumet fungerar bra och att ledningen gör ett godkänt jobb.
Eller så bryr de sig helt enkelt inte. Många loggar in enbart för att få support och bryr sig inte om hur forumet fungerar egentligen.
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Hatten skrev:Vi kan säga så här bbauto

Om nu personer lämnar forumet i protest, så är detta inte bra? Då är det något fel någonstans? Och om det debatteras flitigt i mängder med trådar, så är detta heller inte speciellt bra?

Kan vi vara överens om det bbauto?

När det gäller MS så tror jag inte att det finns speciellt många anhängare här. ;)

Oss emellan, det finns det inte ens på allt om XP forumet. Inte många som gillar Microsoft inte.
Du verkar ju ha koll... Hur många är det som lämnar forumet?? Jag tycker mest det liknar en intern maktkamp mellan 2 små fraktioner, som båda aspirerar på att vara dom enda rättmätiga "övertupparna" för det här lilla forumet, och för att komma dit är ni beredda att gå över lik... -Who gives a shit- ;D
Xcore

Inlägg av Xcore »

bbauto skrev:Du verkar ju ha koll... Hur många är det som lämnar forumet?? Jag tycker mest det liknar en intern maktkamp mellan 2 små fraktioner, som båda aspirerar på att vara dom enda rättmätiga "övertupparna" för det här lilla forumet, och för att komma dit är ni beredda att gå över lik... -Who gives a shit- ;D
De som bryr sig är de som lämnar forumet och de som debatterar i trådarna? Gissar jag. Men visst ligger det nåt i vad du säger, majoriteten bryr sig säkert inte alls.

OT:

Nu bytte jag till "Annat Gnu/Linux" eftersom jag kör både Puppy Linux och XP. Sen får jag väl slå över till "Windows" igen efter nån vecka. :D
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Hatten skrev:
bbauto skrev:Du verkar ju ha koll... Hur många är det som lämnar forumet?? Jag tycker mest det liknar en intern maktkamp mellan 2 små fraktioner, som båda aspirerar på att vara dom enda rättmätiga "övertupparna" för det här lilla forumet, och för att komma dit är ni beredda att gå över lik... -Who gives a shit- ;D
De som bryr sig är de som lämnar forumet och de som debatterar i trådarna? Gissar jag. Men visst ligger det nåt i vad du säger, majoriteten bryr sig säkert inte alls.

OT:

Nu bytte jag till "Annat Gnu/Linux" eftersom jag kör både Puppy Linux och XP. Sen får jag väl slå över till "Windows" igen efter nån vecka. :D
Jag tycker ifs. det är kul att "tjabba" men vill inte förstöra ubuntu's rykte. :) Jag har varit på en annan chat/forum för några år sedan, dom har inte återhämtat sig ännu! -ASG-

PS! Hade inget med Linux eller annat viktigt att göra...
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Många loggar in enbart för att få support

Det är korrekt men forumet, portalen,sändlistan och irc-kanalen sammantaget är också arena för den lokala gemenskapen* och i denna skall man avhandla mer saker än support, bl a marknadsföring och andra utåtriktade aktiviteter. Det är alltså av intresse för hela den svenska ubuntu -och foss gemenskapen* att forumet i sin helhet beter sig funktionellt och har en sund organisation.

* ja ja, det är asflummigt för vissa med ordet "gemenskap", ingen nämnd, ingen glömd. Jag avser med lokal gemenskap Local Community, vänligen googla upp...
** ingen hejd på flummeriet, va? Låt mig förklara även detta. Den svenska ubuntu - och foss gemenskap definierar jag med den totala andelen aktörer med intresse för ubuntu och foss, i den inkorporerar jag även ubuntu.se, ubuntuföreningen, linuxsajter mm.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Utan tvekan Ulsak. Det är viktigt att allt fungerar som det skall eftersom det gäller mer än bara ett forum. De som bara vill ha support tänker nog inte mycket på det men alla som direkt berörs, gör det.
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Ulsak skrev:
Många loggar in enbart för att få support

Det är korrekt men forumet, portalen,sändlistan och irc-kanalen sammantaget är också arena för den lokala gemenskapen* och i denna skall man avhandla mer saker än support, bl a marknadsföring och andra utåtriktade aktiviteter. Det är alltså av intresse för hela den svenska ubuntu -och foss gemenskapen* att forumet i sin helhet beter sig funktionellt och har en sund organisation.

* ja ja, det är asflummigt för vissa med ordet "gemenskap", ingen nämnd, ingen glömd. Jag avser med lokal gemenskap Local Community, vänligen googla upp...
** ingen hejd på flummeriet, va? Låt mig förklara även detta. Den svenska ubuntu - och foss gemenskap definierar jag med den totala andelen aktörer med intresse för ubuntu och foss, i den inkorporerar jag även ubuntu.se, ubuntuföreningen, linuxsajter mm.
Jag tycker det är jättebra, om det fyller sitt syfte. Hoppas få in fler "officiella" anhängare till "Sydost" också... Det jag inte förstår är varför vikten läggs på nomineringar och annat formellt skitsnack. Tänk om ni (dom som känner sig berörda) lagt samma energi och frenesi på att ta ubuntu ytterligare ett steg framåt!? Själv tänkte jag ta tag i CAD-applikationer och göra något för Elschema i första hand, men vete tusan om man vågar starta en arbetsgrupp, det är nog bättre att göra det helt själv. ;D
Användarvisningsbild
ThinLizzy

Inlägg av ThinLizzy »

jag upplever tjafset nu som att det är ett fåtal personer som är väldigt missnöjda - precis som det var för 2.5 år sedan.
de missnöjda är dessutom väldigt flitiga med att skapa allehanda trådar och och får det på så sätt att se ut som ett utbrett missnöje.

själv inriktar jag mig helt och hållet på supporten så gott jag kan.
Beta

Inlägg av Beta »

Jag tolkar det likadant. Det största problemet i forumet just nu är alla som skapar trådar varannan minut om att det är så mycket problem i forumet... Nog finns det problem, det finns ju alltid. Men det finns en gyllene mellanväg mellan att tysta ner allt och att alla gapar och startar innehållslösa missnöjestrådar hela tiden. (Obs att riktiga missnöjestrådar har jag inget emot, det är "ja, nu bråkas det i forumet och jag känner för att starta en tråd för att älta detta" trådarna som stör mig).

/beta
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Beta skrev:Jag tolkar det likadant. Det största problemet i forumet just nu är alla som skapar trådar varannan minut om att det är så mycket problem i forumet... Nog finns det problem, det finns ju alltid. Men det finns en gyllene mellanväg mellan att tysta ner allt och att alla gapar och startar innehållslösa missnöjestrådar hela tiden. (Obs att riktiga missnöjestrådar har jag inget emot, det är "ja, nu bråkas det i forumet och jag känner för att starta en tråd för att älta detta" trådarna som stör mig).

/beta
Hade det inte gått ut över ubuntu, så hade jag bara skrattat åt dumheterna, nu småler jag bara... ::)
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Tacka vet jag Norrmännen, dom vet hur man håller sig till väsentligheterna... ;D
Bilagor
Norsk_Vägkarta.jpg
Norsk_Vägkarta.jpg (230.96 KiB) Visad 2594 gånger
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

bbauto skrev:Tacka vet jag Norrmännen, dom vet hur man håller sig till väsentligheterna... ;D
ROFLMFAO!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Ska plita dit Urbans brygga+öl, när jag får tid! ;D
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

bbauto skrev:Ska plita dit Urbans brygga+öl, när jag får tid! ;D
+1 ;D
Skriv svar

Återgå till "Forum"