PlayOnLinux, accelerande 3D? [LÖST]

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
virus91
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

PlayOnLinux, accelerande 3D? [LÖST]

Inlägg av virus91 »

Har nyss installerat PlayOnLinux för andra gången, första gången fick jag inget att funka/gjorde det för tidigt och läste inte så noga. Nu när jag har installerat det igen så får jag upp ett felmeddelande
Du verkar inte ha stöd för accelerande 3D!
Vi råder dig att aktivera och installera det
Jag har en bärbar dator, Asus F5Z. Har installerat grafikdrivrutinerna för grafikkortet i datorn (Readon HD 3200), vill ta och installera Steam och CS 1.6, typ bara det spelet jag kör på dator, ibland även WC3 + Expansion för lan. Det jag undrar är hur jag ska göra för att få igång stödet för accelerande 3D stöd?

//Patrik

EDIT: Ändrade länken för datorn, råkade bli fel första gången
Senast redigerad av 1 virus91, redigerad totalt 26 gånger.
Användarvisningsbild
virus91

Re: PlayOnLinux, accelerande 3D?

Inlägg av virus91 »

Nu har jag installerat Steam och CS 1.6, men när jag ska ändra inställningar för spelet så hackar det upp sig, jag brukar köra Compiz som skrivbords miljö i vanliga fall, men har läst att man ska köra metacity när man ska spela. http://img269.imageshack.us/img269/6672/skrmbild.png, bilden jag laddade upp är för stor för att visas på forumet. Någon som vet vad som är fel. Installerade ifrån CS skivan ifrån PlayOnLinux.
Användarvisningsbild
virus91

Re: PlayOnLinux, accelerande 3D? [LÖST]

Inlägg av virus91 »

Jag gör så att jag ska ta och installera Vista till helgen igen eftersom mitt spelberoende sätter lite stopp, även om det finns många roliga OpenSource spel (speciellt Cube 2 Sauerbraten). Men jag ska ta och börja köra dual-boot istället och kommer använda ubuntu mera än windows i fortsättningen, men ska man lana med kompisar kan man få det svårt att få igång vissa spel (CS 1.6)
Skriv svar

Återgå till "Spel"