Så nu bannas det medlemmar permanent?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Så nu bannas det medlemmar permanent?
En medlem här får detta vid inloggning:

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Så nu bannas det medlemmar permanent?
Jo nu är vi tillbaka igen till den ordning som Urban så ivrigt propagerat för hur hemskt det var under dsk och stackars de som då bannades på lösa grunder....men det är skillnad nu, för nu är det Urban som står med bilan i handen....och han har rätt....tycker han.
Ajaj, måste ha valt fel inställning vid avstängningen.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
Du har länkat denna i en annan tråd http://puppylinux.myfreeforum.org/ftopi ... 0-asc-.php
Jag har förespråkat mer öppenhet. Det borde vara lika tillåtet att posta PM som annan typ av kommunikation. Det ska gå att se vem som beslutat om vad.
I det här fallet, av länken ovan att döma, ser det ut som Hatten har provocerat fram en reaktion och sen anklagar moderatorn. Men varför skulle Hatten i så fall avslöja det på den sajten. Kan det vara att användaren "admin" där inte är Hatten utan en tredje person med en plan att smutskasta Hatten? Om inte så har ju Hatten själv uttryckligen bett om att få detta vid inloggningen.
EDIT: grammatik
Jag får det till att "en medlem" i så fall är Hatten.farmfield skrev:En medlem här får detta vid inloggning:
Jag har förespråkat mer öppenhet. Det borde vara lika tillåtet att posta PM som annan typ av kommunikation. Det ska gå att se vem som beslutat om vad.
I det här fallet, av länken ovan att döma, ser det ut som Hatten har provocerat fram en reaktion och sen anklagar moderatorn. Men varför skulle Hatten i så fall avslöja det på den sajten. Kan det vara att användaren "admin" där inte är Hatten utan en tredje person med en plan att smutskasta Hatten? Om inte så har ju Hatten själv uttryckligen bett om att få detta vid inloggningen.
EDIT: grammatik
-
- AVREGISTRERAD
Jag är på tur igen, blir nog bannad vilken minut som helst.
Intressant att Urban inte anser att det är en kris här, han tror visst att medlemmarna har fullt förtroende för Urban och hans administration. Undrar om han befinner sig i ett parallellt universum eller vart han nu håller hus.
Han kanske är vid sitt nya hus och "gör sig ett namn" i grannskapet där?
Intressant att Urban inte anser att det är en kris här, han tror visst att medlemmarna har fullt förtroende för Urban och hans administration. Undrar om han befinner sig i ett parallellt universum eller vart han nu håller hus.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag skulle vilja förespråka dialog. Då menar jag riktig dialog där man faktiskt lyssnar på vad folk har att säga,Kattskrället skrev:Jag är på tur igen, blir nog bannad vilken minut som helst.
istället för att vänta på sin tur att prata.
Om jag förstår dig korrekt så är du ledsen över att ha blivit dåligt bemött, stämmer det?
-
- AVREGISTRERAD
Allvarlig talat, nej jag är inte ett dugg ledsen.
Sedan att Urban dessutom var en stor bidragande orsak till att vår absolut viktigaste och mest respekterade medlem lämnade oss, det har Urban på sitt samvete.
Nä, jag är inte ledsen. Bara rent ut förbannad hur illa någon kan tillåtas sköta sitt förtroende såsom Urban gör.
Jag väntar bara på nästa bann så jag kan ta paus en vecka eller ett par månader härifrån. Får väl jaga Urban och peta honom i ögat i hans bloggar då istället.
Den biten har Urban slutat med för evigheter sedan. DÄR har du se.org största problem idag.Jag skulle vilja förespråka dialog. Då menar jag riktig dialog där man faktiskt lyssnar på vad folk har att säga,
istället för att vänta på sin tur att prata
Sedan att Urban dessutom var en stor bidragande orsak till att vår absolut viktigaste och mest respekterade medlem lämnade oss, det har Urban på sitt samvete.
Nä, jag är inte ledsen. Bara rent ut förbannad hur illa någon kan tillåtas sköta sitt förtroende såsom Urban gör.
Jag väntar bara på nästa bann så jag kan ta paus en vecka eller ett par månader härifrån. Får väl jaga Urban och peta honom i ögat i hans bloggar då istället.

-
Om du syftar på Bossieman så ska nog Bossieman svara på det själv vad som var skälet till hans avgång.Sedan att Urban dessutom var en stor bidragande orsak till att vår absolut viktigaste och mest respekterade medlem lämnade oss, det har Urban på sitt samvete.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du har med andra ord inget förtroende för Urban som kontaktperson längre?Kattskrället skrev:
-
- AVREGISTRERAD
Nej precis. Inget förtroende alls. Och det är jag nog inte ensam om inom locot.
Som jag skrev i en annan tråd: Bannen på Hatten är borttagen av mig (Jag tar på mig fullt ansvar över borttagningen) eftersom vi inte permbannad medlemmar annat än vid väldigt grova regelbrott. Fortsättning följer på den delen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!