Som jag ser det är det mest folk från ubuntu.se som är här och skriker om förändring. Tjatar och gnatar hela tiden. Varför förändra om man inte vill hjälpa till?
Jag ber alla att ta avstånd ifrån att angripa mig som person här nu.
Jag tror faktisk att du och alla andra är på fel väg. "Även vi från ubuntu.se" bryr oss såklart och försöker komma med förslag. Men istället för att lyssna, blir man angripen och nedtryckt med meningslösa diskussioner, bara för att vi lyckades bygga upp ett annat Ubuntu-ställe som fungerar.
Ubuntu-se.org:s medlemmar borde fundera om lite, istället för att angripa folk som vill hjälpa till. Mycket snack om byråkrati och tillhörande "regler", "ledare ", "den starke mannen" osv hjälper inte att lösa problemet som tydligen finns här.
Alla vi har samma mål och det är att hjälpa till med Ubuntu och sprida Ubuntu. Ett systerforum är i detta samband bara en tillgång. Ingen konkurrens, men om man nu vill se det som konkurens, varför inte? Vem är bäst på supporten? En sunt konkurrens och helt på Bossiemans och många andras linje. Det är därför vi finns.
Och bara därför. Support alltså. Att förändra något är enligt min uppfattning hur lätt som helst.
Ger administratören
Hund befogenhet och möjlighet att ta hand om det. Låt honom vara "chef" för den tekniska gruppen, med alla globala moderatorer och vanliga moderatorer.
Men låt honom göra det ! Utan tjafs och inblandning!
Angående den så kallade ledningen så behövs folk som kan
driva stället vidare och jag anser att Urban Anjar, som gjorde ett mycket bra insats här, samt vulfgar, som var en jättebra administrator, inte är lämpliga för jobbet. Det anser jag och detta utan att angripa dom två trevliga medlemmar. Det krävs lite mer för jobbet som "ledare" eller hur vi nu vill kalla dom för. Det krävs entusiasm som varken Urban eller vulfgar har i detta samband. Stället måste drivas med entusiasm, inget annat.
Om någon skulle fråga mig vem jag skulle rekommendera, så vet jag några namn, men jag tvivlar på att dom
vågar ställa upp. Det blev så konstigt här.
Demokratin i allt ära, men man kan överdriva också, som skedde här. Medlemmarna kan göra sina röster hörda när det är dags att välja nya ledare, som i alla demokratier. Inget annat. Inga omröstningar för varenda skit, som så gärna genomförs här..
Mitt förslag är alltså:
1. Admistratorn Hund ska organisera en supportgrupp som bara han är ansvarig för. ( det gäller tillsättning samt att "kasta ut" ej lämpliga personer.)
2. En leding av två
drivande personer, som är ansvarig för hela webbplatsen. Kalla dom för hur ni vill ( för att undvika det här idiotiska tjafset om Führer eller liknande. Helt knäppt det där ..
3. En person som agera presstaleman. Namnet säger allt.
Svårare en så är det inte.
Och allt detta säger den gamle brumbjörnen
LJ